Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه الجمهوریه لبنان، «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره پیشنهادهای کویت برای تنش‌زدایی بین لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، افزود: پاسخ اولیه کویت به جواب لبنان مثبت و قابل درک بود و در حال حاضر منتظر پاسخ عربستان و امارات هستیم. 

وی این خبر که گفته شده است امیر کویت پیشنهاد داده گفت و گوی لبنانی - لبنانی را مدیریت کند، تکذیب کرد و افزود : در پیامی که وزیر خارجه کویت انتقال داد ابراز امیدواری کرد به لبنان سفر کند و طبیعی است در آن زمان امکان بحث در مورد همه موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله روابط با سایر کشورها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهوری لبنان همچنین در ادامه اظهاراتش آمادگی خود برای سفر به سوریه قبل از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش را اعلام کرد و افزود : آمادگی  سفر به سوریه را دارم و  هیچ مخالفتی با این اتفاق وجود ندارد. 

میشل عون همچنین به وضعیت اجتماعی سختی که بسیاری از لبنانی‌ها از آن رنج می‌برند اشاره کرد و اظهار داشت: به خوبی از رنج فقرا در این شرایط سخت آگاه هستم. 

وزیر خارجه کویت یک هفته پیش فهرستی از اقدامات پیشنهادی برای کاهش تنش دیپلماتیک با کشورهای عربی خلیج فارس را به مقامات لبنان ارائه کرد اما مفاد آن را فاش نکرد.  

سفر وزیر خارجه کویت به لبنان که با کشورهای حاشیه خلیج فارس هماهنگ شده بود در حالی برای باز گرداندن اعتماد بین لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شد که بیروت با بحران مالی بی‌ سابقه‌ای مواجه است.  

بحران دیپلماتیک بین عربستان سعودی و لبنان پس از اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌ رسانی وقت لبنان به وجود آمد که در آن گفته بود «حوثی‌ها» (انصارالله یمن) در مقابله با چهره متجاوز خارجی عربستان سعودی و امارات در حال «دفاع از خود» هستند.  

پس از این اظهارات ریاض سفیر خود در بیروت را احضار کرد و از سفیر لبنان خواست که ریاض را ترک و تمام واردات لبنان به عربستان را متوقف کند.  

بحرین و کویت در همبستگی با ریاض دست به اقدامی مشابه زدند و امارات دیپلمات‌های خود را از بیروت خارج کرد و تصمیم گرفت از سفر شهروندان خود به لبنان جلوگیری کند و مقامات کویت نیز بعداً تصمیم گرفتند در اعطای ویزا به لبنانی‌ها سخت گیری کنند.  

قرداحی ماه گذشته در تلاش برای مهار بحران به وجود آمده استعفای خود را ارائه کرد و «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس و ریاض برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با لبنان به طور کامل به توافق رسیده‌اند.  

این بحران فروپاشی اقتصادی در لبنان که با بحران مالی روبرو است و بانک جهانی گفته است که یکی از بدترین بحران‌های خود را پشت سر می‌گذراند را تشدید کرد.  

تخمین زده می‌شود که بیش از ۳۰۰ هزار لبنانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می‌کنند و شریان حیاتی برای کشورشان به شمار می‌روند.

برچسب‌ها لبنان آسیای غربی کویت عربستان سعودی شورای همکاری خلیج فارس امارات‌ متحده ‌عربی میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان آسیای غربی کویت لبنان آسیای غربی کویت عربستان سعودی شورای همکاری خلیج فارس امارات متحده عربی میشل عون کشورهای حاشیه خلیج فارس میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه معلمین در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش اول را دارند، گفت: اولین نقش در تربیت را مربیان دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه هستند که به سبب رسالت انبیا را دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نظام آموزش و پرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد، همانگونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است، بسیار اثرات بهتری را داشت و لذا در جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که این افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل است که نقشی بی بدیل در اقتصاد دارند که می‌توانند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین حقوق دستمزدها برای آنها است، اما سوال اینجاست که چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: قرار دادن نام روز خلیج فارس ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبار ستیزی در جای جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
وی اظهار کرد: خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج در قبل از اسلام و میلاد مسیح نیز در منابع اسلامی خلیج فارس بوده و دریای پارس نام نهاده است و این نام نیز خواهد ماند.
 
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در هیچ جای از اسناد تاریخی نامی به جز خلیج فارس وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و نام اماکن مختلف که به رسمیت شناخته‌ شده‌اند را تغییر داد، بنابراین باید مراقبت کنیم و وظیفه ما است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم