Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که بنای جدید مدیریت فرهنگی را بر اساس طرح تحول فرهنگی می‌گذاریم، از تصویب بازسازی ساختار فرهنگی کشور در جلسه فوق العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقدیم آن به مقام معظم رهبری خبر داد.

«محمدمهدی اسماعیلی» عصر امروز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار کرد: کار جهادی دولت با در اختیار قرار دادن واکسن کرونا، سبب شد آمار فوتی‌ها به شدت کاهش پیدا کند اما سویه جدید نیاز به مراقبت‌های جدی دارد و تمهمیدات و مراقبت‌هایی در کل کشور اتخاد شده است تا در آینده روال فعالیت‌ها دوباره به صورت عادی دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مهم‌ترین مناسبت‌های فرهنگی و هنری کشور ما در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود، هم اکنون جشنواره‌های مهم فجر در حال برگزاری است و در یزد برای اولین بار جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان این که آیت‌الله «محمدرضا ناصری» از یاران امام خمینی(ره) و از بازماندگان و مجاهدان بزرگ در مسیر انقلاب است، گفت: اشراف و حضور ایشان در شورای فرهنگ عمومی استان یزد سبب شده تا این شورا از بهترین شوراها در کشور باشد.

وزیر ارشاد عنوان کرد: ایشان نعمت بزرگی برای استان یزد و کشور هستند و ما در استان از وجود ایشان بخش عمده‌ای از دغدغه‌های خود را پاسخ می‌گیریم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: حضور استعدادهای بزرگی همچون علما، نمایندگان فهیم و فرهنگی، استاندار جوان و انقلابی و مسئولان پیگیر و دلسوز در استان یزد موجب امیدواری در این است که استان یزد در دوره جدید در حوزه تحول فرهنگی پیشتاز بوده و به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد.

وزیر ارشاد افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما در دولت، تقویت شوراهای فرهنگ عمومی است که در این راستا شورای یزد، منظم‌ترین شورای فرهنگی کشور به شمار می‌رود که بدون تعطیلی با دستور کارهای مشخص و مصوبات امیدبخش به کار خود ادامه می‌دهد.

اسماعیلی گفت: بسیاری از مسائل که سال‌های قبل پشت سد شورا بودند، در دوره جدید بررسی و مصوب شدند که از مهمترین آنها، بازسازی ساختار فرهنگی کشور است و برای این مسئله کارگروهی تشکیل شده و رئیس جمهور با ولایت‌پذیری کم نظیر، با برگزاری جلسات فوق العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آن حضور یافتند و در مدت دو ماه، اصلاحات آن انجام شد و به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی به مقام معظم رهبری تقدیم شد.

وی با تأکید بر اینکه بنای جدید مدیریت فرهنگی را بر اساس طرح تحول فرهنگی می‌گذاریم، ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان مهم‌ترین شورای اقماری شورای عالی با جایگاه بالایی از اختیارات حفظ شده است.

وزیر ارشاد بیان کرد: امروز دغدغه‌ای برای ضمانت اجرایی تصمیمات شورای فرهنگ عمومی وجود ندارد، چرا که با اصلاحاتی که در شورای عالی اتفاق افتاده است و شورای فرهنگ عمومی از جایگاه خوبی برخوردار است و اگر مشکلاتی وجود داشته باشد باید در دبیرخانه استانی شورا تمهیدات لازم اندیشیده شود ما آماده حمایت از تمام طرح های فرهنگی هستیم که در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه استان یزد می‌تواند استانی پیشرو در ارتقا وضعیت و ساختار شورای فرهنگی عمومی شناخته شود، تصریح کرد: استان یزد دارای جریان مردمی قویی است و مردم این استان توانستند این میزان از اقتدار فرهنگی و اقتصادی را برای استان به وجود آوردند و همه مردم یزد را به خلاقیت، ابتکار و هوشمندی می‌شناسند.

وی با دادن قول تأمین اعتبار برای فعالیت‌های علمی و قرآنی، عنوان کرد: مسائل بودجه‌ای برای حمایت از این طرح‌ها در زمینه مؤسسات قرآنی، فعالان قرآنی در قالب مؤسسات علمی، قرآنی که در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد نداریم و برای طرح‌های جدی تأمین اعتبار داریم.

اسماعیلی از رفع مشکل کتابخانه‌های زارچ و چاهک خبر داد و بیان کرد: مهمترین شبکه مردمی کشور در نهاد کتابخانه‌ها وجود دارد.

وزیر ارشاد بیان کرد: مسائل فرهنگی دغدغه دولت سیزدهم است چرا که نمی‌توان نسبت به هنجارها و مسائل ارزشی بی‌تفاوت بود و این وجه تمایز دولت انقلابی با دیگران همین است و نمی‌تواند به ارزش‌ها بی‌تفاوت بود.

وزیر ارشاد در پایان تصریح کرد: در دولت سیزدهم بنا داریم که با ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در، فضای مجازی، سبک زندگی مردم مقابله کنیم چرا که وظیفه دولت اسلامی، تعالی و به سعادت رساندن مردم در دنیا و آخرت است و این قرائت امام راحل از سیاست بود و نگاه رهبر معظم انقلاب هم این است و دولت دینی وظیفه دارد پایه‌های فرهنگی تحکیم کند.

«مهران فاطمی» استاندار یزد هم در این نشست گفت: امروز «فرهنگ» و «محیط زیست» را به عنوان امام جماعت های توسعه و پیشرفت استان قرار داده ایم تا این دو مهم در راس اولویت های استان و روح حاکم بر هر توسعه ای در استان باشد.

وی یکی از مصوبات اجرایی نشده در دولت های نهم و دهم را معرفی استان یزد به عنوان پایلوت مهندسی فرهنگی کشور؛ ذیل سند مهندسی فرهنگی کشور دانست و اظهارداشت: این مهم در راستای احصاء و تهیه مدل عملیاتی کار و سامان کلیه امور فرهنگی ذیل آن انجام می شد، که متاسفانه اجرایی نشد و اکنون خواستار توجه ویژه به این موضوع هستیم.

استاندار با اشاره به وجود یکسری پروژه های نیمه تمام هنری با پیشرفت فیزیکی ۸۰_۹۰ درصد در مناطق محروم استان و مناطق کمتر برخوردار شهر یزد، نگاه ویژه به این پروژه ها را خواستار شد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تشکل های قرآنی استان یزد در طول ادوار گذشته مورد کم مهری قرار گرفته اند، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از پیشنهادات ما در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد توجه به تقویت فعالیت های قرآنی بود و امیدواریم این بخش مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

وی در ادامه از طرح سامان خانواده یزد به عنوان یکی از کارشناسی ترین کارها در حوزه خانواده یاد کرد و بر حمایت از این طرح تاکید کرد.

استاندار یزد در پایان خواستار توجه ویژه به موضوع تکمیل کتابخانه عمومی استان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي شوراي فرهنگ عمومي يزد شورای فرهنگ عمومی تحول فرهنگی فرهنگی کشور وزیر ارشاد شورای عالی فعالیت ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند

فرماندار سنندج گفت: معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در آئین نمادین بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری در شهر سنندج اظهار کرد: شهید مطهری یک معلم مخاطب‌شناس به تمام معنا بود و آثار این شهید فرزانه پس از سه دهه برای مخاطبان کاربردی است.

وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین رکن جامعه با رسالت تربیت انسان‌ها دانست و افزود: فرهنگ در هر جامعه‌ای زیربنای رشد و توسعه پایدار است و خط مشی پیشرفت را مشخص خواهد کرد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال سوق می‌دهد، خاطرنشان کرد: معلم، نقش راهبری و تربیت نسلی را برعهده دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور عهده‌دار مسئولیت‌های مهم آن جامعه می‌شوند.

عسکری گفت: معلمان معمار اصلی شخصیت افراد جامعه بوده و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

کد خبر 751378

دیگر خبرها

  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»