Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:32:54 GMT

دولت بر لزوم ایجاد عدالت فرهنگی تاکید دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۷۴۸۲

دولت بر لزوم ایجاد عدالت فرهنگی تاکید دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شالویی شامگاه پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید برا ینکه عدالت و توزیع عادلانه امکانات، امری مسلم است، گفت: دولت سیزدهم همه تلاش خود را بر تحقق عدالت فرهنگی در کشور متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی باید فرهنگ ناب را به بهترین وجه به مخاطبان ارائه دهند، افزود: مشکل ما در حوزه فرهنگ بحث ساختمان و از این دست مسائل نیست، بلکه ما باید به فکر انسان سازی باشیم، چون در این صورت است که همه چیز حل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شالویی ادامه داد: اگر بتوانیم استوانه های فرهنگی خود را مستحکم کنیم یعنی همان راه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب که بر گرفته از نگاه دینی و معنوی است را طی کنیم، دیگر از کسی هراس نخواهیم داشت.

دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید بتوانیم فرهنگ مبتنی بر آموزه های دینی و وحیانی را ارائه بدهیم، گفت: کار فرهنگ سازی فقط منحصر به مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه همه باید در این راستا نقش آفرینی کنند.

شالویی با بیان اینکه دولت بر لزوم ایجاد عدالت فرهنگی تاکید دارد و تقسیم عادلانه امکانات کشور نقاط مختلف باید اجرایی شود، افزود: در سفر ریاست جمهوری به زنجان اتفاقات خوبی برای حوزه فرهنگی افتاد و این اتفاقات در طول دولت ادامه خواهد داشت و لازم است تا ما هم فرهنگ را خوب معرفی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم امید دادن به مردم، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب همواره از آینده روشن می گویند و همیشه به مردم امید می دهند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار حوزه فرهنگ، سنگین و دشوار است، افزود: باید به حوزه فرهنگ توجه ویژه صورت بگیرد و رفع چالش های این حوزه در اولویت قرار گیرد.

شالویی با بیان اینکه دشمن نمی تواند ما را استحاله کند ولی ضرر و زیانش را می رساند، گفت: ما یک عزتی داریم که در دنیا کسی هیچ وقت جرأت نمی کند به ما چپ نگاه کند چون می دانند ما چه پیشینه ای داریم.

وی همچنین از اجرای طرح بنای یاد بود شیخ شهاب الدین سهروردی در زنجان خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام شده این بنای یاد بود به زودی اجرایی می شود.

در این مراسم از خدمات محمد ربیع احمدخانی قدردانی و امرالله حسنی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی شد.

کد خبر 5416268

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم معارفه محمود شالویی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف همدان عکس استانها ایلام زنگ انقلاب گرگان امیکرون فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم. شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب،عشق،عرفان،حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر