Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@22:58:56 GMT

برای افزایش کیفیت خواب شبانه چه کار کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۸۳۵۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اسپوتنیک نوشت: داشتن خوابی راحت یکی از دغدغه های زندگی امروز بشر است و از آن جایی که بیشتر بافت های بدن از جمله ماهیچه‌های اسکلتی با ساعت بیولوژیکی مرتبط هستند؛ بنابراین، زمانی که تمرین می‌کنید، عضله با تنظیم ریتم شبانه روزی پاسخ می‌دهد. ورزش همچنین با افزایش تولید ملاتونین به خواب بهتر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام خواب باید محیط تاریک باشد، تاریکی به مغز می‌گوید ملاتونین بیشتری بسازد؛ بنابراین احساس خواب آلودگی می‌کنید. در صبح، قرار گرفتن در معرض نور می‌تواند به بیدار شدن کمک کند.

در شب، با خاموش کردن یا کم کردن نور‌های روشن، خود را برای خواب آماده کنید.

مدیتیشن کنید و ریلکس باشید. وقتی استرس دارید یا مضطرب هستید، بدن کورتیزول (هورمون استرس) بیشتری تولید می‌کند. هر چه کورتیزول بالاتر باشد، احساس بیداری بیشتری می‌کنید. مدیتیشن، نفس عمیق، کتاب خواندن و نوشیدن چای بدون کافئین به این روند کمک می‌کند.

سی دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​ممکن است کیفیت خواب را در همان شب بهبود بخشد.

مغز حتی زمانی که چرت می‌زنید به پردازش صدا‌ها ادامه می‌دهد. صدا‌های بلند و حواس پرتی می‌تواند به خواب رفتن یا در خواب ماندن را سخت کند. برای حذف صدا‌های بلند، تلویزیون خود را بیرون از اتاق خواب نگه دارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد خوابیدن بی خوابی کم خوابی خواب شبانه بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط غذا‌هایی که خواب شما را مختل می کند چه عوامل در کم خوابی کودکان اثر دارد؟ راهی برای دور کردن استرس هنگام خواب با این دمنوش ها راحت بخوابید چند راه ساده برای خواب راحت تنفس چقدر در کیفیت خواب اثر دارد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها بهترین روش خشک کردن دست ها پس از شست و شو فرزندان آیت الله سیستانی در تشییع آیت الله صافی + عکس اگر کرونا گرفته‌اید، چه زمانی باید دوز تقویتی را تزریق کنید؟ پزشک متخصص زنان، پدر بیولوژیک ۲۱ کودک شد! خوراکی‌هایی که حافظه درازمدت را تقویت می‌کند شش علامت پوستی اومیکرون که نباید نادیده گرفت خانه‌ای که رهبر داعش در آن کشته شد + فیلم ۵ راه حل ساده برای مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون پاسخ اندیشکده حکمرانی شریف به اظهارات آقای دکتر درخشان علت نامگذاری لیلة الرغائب چیست؟ کابینه جانسون متزلزل شد باهنر: دیدار با روحانی برای تشکیل دولت سایه نبود یک روش شگفت انگیز برای کاهش استرس این کارها را بکنید خنگ می شوید! آیا زمان افزایش نرخ بهره اروپا فرا رسیده است؟ خطرات مرگبار تماشای تلویزیون! موافقت دولت روسیه با اختصاص ۷۳ میلیون یورو تسهیلات برای نیروگاه سیریک شکنجه زن ایرانی در مرز یونان آمار عجیب ابتلای تهرانی ها به کرونا زیاد خوابیدن برای سلامتی ضرر دارد؟ برترین شهرهای تجاری جهان در سال۲۰۲۲ مواد غذایی که برای مهار کردن آرتروز باید از آن‌ها دوری کنید پرداخت وام ازدواج منتفی می شود؟ با دانستن این ۴ راز تا ۱۰۰ سالگی عمر کنید ماجرای بستری شاه مخلوع در بیمارستان روانی ۱۱ راهکار ساده برای در امان ماندن از قبض برق نجومی توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج خارجی تا شب عید شارژ لپ تاپ بدون استفاده از شارژر! در روستای دوقلو‌ها چه خبر است؟ + عکس گفت و گوی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هوای پایتخت ناسالم برای همه گروه ها برنامه هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می کنند اعمال لیله الرغائب و فضیلت شب آرزوها خبر خوب از افزایش پرداخت وام های فوری فعالیت دویچه‌وله در روسیه ممنوع شد فردا بیشتر استان ها بارانی هستند بایدن: رهبر داعش انتحار کرد تا شب عید هم وام پرداخت می کنیم اختلاف عجیب ۷۷هزار تومانی در قیمت گوشت قرمز! هر روز در سیاره مشتری چقدر طول می‌کشد؟ بنای دولت تسهیل دسترسی مردم به دستگاه‌ها و خدمات دولتی است چانه زنی‌ برای حقوق ممنوع محدودیت کلمات برای توییت گذاشتن برداشته شد دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد پادکست منهای اقتصاد گزیده خبرها ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ چرا «دوقلو‌های منظومه شمسی» هم رنگ نیستند؟ جدید ترین ماشین های لباسشویی چند؟ (جدول) ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ قیمت کوییک از پراید ارزان تر شد (جدول) زیباترین خودرو برقی دنیا + فیلم DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوابیدن بی خوابی کم خوابی خواب شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی

تلویزیون‌های امروزی تنها یک نمایشگر ساده نیستند و می‌توانند با سیستم عامل هوشمند خود، دنیایی از سرگرمی را برایتان فراهم کنند. در این بین برای تماشا یک فیلم و یا داشتن تجربه یک بازی عالی، بهره‌مندی از صدای مناسب و فراگیر یکی از ضروریات به‌شمار می‌رود. از این رو برخی برای حل این مورد به دنبال گزینه‌هایی مانند ساندبارهای گران قیمت و یا سیستم‌های صوتی حرفه‌ای می‌روند.

افزایش کیفیت و صدای تلویزیون تنها با انجام چند ترفند ساده

به گزارش گجت نیوز، به‌طور کلی ترفندهای ارائه شده در این مطلب راهنمایی، تنها در صورتی جواب می‌دهند که تلویزیونتان واقعا یک سیستم صوتی مناسب داشته باشد. بنابراین در غیر اینصورت هیچ چیزی به غیر از ساندبار و یا سیستم‌های صوتی حرفه‌ای نمی‌تواند کیفیت و بلندی صدا تلویزیون شما را افزایش دهد.

افزایش بلندی و کیفیت صدا تنها با چند تغییر در منو تنظیمات!

تلویزیون شما ممکن است قدرت صوتی بالاتری از آنچه فکر می‌کنید، داشته باشد. به همین خاطر بررسی تنظیمات صدا آن می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند. به‌طور کلی اکثر تلویزیون‌ها تنظیمات اولیه‌ای برای مدیریت باس و صدای زیر دارند و شما می‌توانید برای تلویزیون‌های قدیمی‌تر با بلندگوهای کوچک‌تر، باس را کاهش دهید تا صدای خفه شده کمتر شود. برعکس، افزایش صدای زیر هم می‌تواند بیان دیالوگ‌ها را تا حد نسبی واضح‌تر کند.

اما در تلویزیون‌های امروزی ماجرا تنها به این دو مورد ختم نشده و اغلب دارای حالت های صوتی متنوعی هستند که به‌طور خاص برای انواع مختلف محتوا طراحی شده‌اند. برای مثال در تنظیمات صدا می‌تواند پخش موسیقی، ورزش و یا سینمایی را ببینید که با انتخاب هر کدام به‌صورت خودکار باقی تنظیمات حرفه‌ای صدا نیز تغییر می‌یابد.

علاوه‌بر این موارد، برخی تلویزیون‌های هوشمند مانند محصولات سامسونگ و ال‌جی قابلیت تنظیم صدا به‌صورت خودکار را هم دارند تا با تغییر ناگهانی صدا از یک گفتگوی آرام به یک تبلیغات پر سروصدا جلوگیری شود.

محل قرارگیری تلویزیون

فضایی که تلویزیون را در آن قرار می‌دهید، به حد موثری می‌تواند در پخش و کیفیت بلندی آن تاثیر داشته باشد. بنابراین اگر با مشکل صوتی تلویزیون مواجه هستید، بهتر است چند دقیقه وقت گذاشته و با بررسی این موضوع به دنبال تعیین مکان بهینه برای یک تجربه صوتی فراگیر باشید.

در تلویزیون‌های قدیمی که بلندگوها به سمت پایین قرار دارند، این مشکل بیشتر دیده می‌شود؛ چراکه صدا برای رسیدن به مخاطب به‌جای اینکه از تلویزیون پخش شوند، از زمین پخش می‌شوند. اما در تلویزیون‌های امروزی این مشکل کمتر دیده شده و علت آن در قرارگیری بلندگوها در سراسر قاب است. به همین دلیل قرارگیری تلویزیون روی یک سطح صاف تا حد زیادی می‌تواند به رفع مشکل کمک کند.

در تلویزیون‌های امروزی به‌دلیل قرارگیری بلندگوها روی قاب برای نصب در دیوار مناسب‌تر هستند؛ چراکه با پخش یکنواخت صدا از روی دیوار عمودی می‌تواند تجربه حس فراگیرتری را القا کند.

محیط اطراف تلویزیون؛ عامل موثر دیگری در کیفیت صدا پخش شده

چیدمان اتاق تلویزیون می‌تواند به‌طرز شگفت‌انگیزی بر نحوه انتقال صدا تأثیر بگذارد. این امر به‌ویژه برای تنظیمات سینمای خانگی اختصاصی با آکوستیک دقیق برنامه‌ریزی شده مهم است. بنابراین کاربران خانگی می‌توانند با مدیریت نحوه بازتاب صدا تا حد قابل توجهی مشکل خود را حل کنند.

در مورد بازتاب بهتر است در ابتدا به این مورد اشاره کنیم که اشیایی که در زیر تلویزیون شما قرار دارند، می‌توانند با افزایش و یا کاهش کیفیت صدا، در بلندی آن تاثیر داشته باشند. این افزایش و یا کاهش بیشتر وابسته به جنس آنان است که آیا صدا را به‌طور کامل بازتاب می‌دهند و یا بخشی از آن را جذب می‌کنند.

به‌همین خاطر در فضاهای باز تماشای یک فیلم به‌خاطر صدا گل‌آلود مانند آن نمی‌تواند جذاب باشد و متهمین ردیف اول این اتفاق نیز دیوارها و کف‌های خالی از هر چیزی هستند. آنها باعث می‌شوند تا صدا به اطراف پرتاب شده و به‌طور بالقوه دیالوگ را خفه می‌کنند.

برای مقابله با چنین انعکاس‌های زننده‌ای به‌طور خیلی ساده می‌توانید با پوشاندن فضاهای باز بوسیله فرش، موکت و حتی گیاهان آپارتمانی صداهای اضافی و یا زننده را جذب کنید.

داشتن تجربه یک صدای فراگیر و باکیفیت از لحاظ علمی واقعا کار دشواری بوده و در هر فضایی امکان فراهم کردن آن وجود ندارد. اما انجام این ترفندهای ساده خالی از لطف نبوده و تا معقولی می‌توانند با افزایش کیفیت و یا جذب نویزهای اضافی به داشتن یک صدای خوب کمک کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور 
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید