Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رفع نیازهای مردم شهر تهران به مسکن گفت: برای اینکه از آسیب‌های اجتماعی در این بخش جلوگیری شود، باید به سمت الگو‌های جدید در نحوه ساخت و ساز‌ها حرکت کنیم و البته یک بخش از این مسئله هم می‌تواند ترمیم بافت‌های فرسوده شهری باشد. سیدالبرز حسینی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه تهران به دلیل کلانشهر بودنش دچار معضلات اساسی است، گفت: اینکه ما به دلیل معضلات تهران بخواهیم پروژه مسکن‌سازی در تهران را متوقف کنیم، دروغ گفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان داشت: به جای اینکه یک مقاومت در موضوع ساخت مسکن در تهران وجود داشته باشد باید واقعیات را در نظر بگیریم لذا در حال حاضر چه بخواهیم و چه نخواهیم متقاضی مسکن در تهران داریم.   این نماینده مجلس ادامه داد: ما در مقوله شهرنشینی تهران، امکانات و ارتباطات این شهر را به سبکی رقم زده‌ایم که به هر حال موضوعات کل کشور به این شهر معطوف می‌شود لذا ما اصلا نمی‌توانیم به همین راحتی از این شهر جدا شویم و جدا شدن از این شهر به معنای این است که باید برویم و معادل این شهر را ایجاد کنیم و این مسئله هم امری غیر قطعی است.   عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهران مخاطرات زیادی در فرو نشست‌ها و ساخت و ساز‌ها روی گسل دارد، بیان داشت: تهران آنقدر مشکلات عدیده دارد که وحشتناک‌تر از مابقی مسائل است، اما باید حوزه مسکن این شهر را هم ساماندهی کنیم و نگذاریم چالش‌های دیگری اعم از آسیب‌های اجتماعی بر چالش‌های دیگر این شهر افزوده شود.   حسینی تاکید کرد: برای اینکه از آسیب‌های اجتماعی در این بخش جلوگیری کنیم، باید به سمت الگو‌های جدید در نحوه ساخت و ساز‌ها در تهران حرکت کنیم و البته یک بخش از این مسئله هم می‌تواند ترمیم بافت‌های فرسوده شهری باشد.   عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همزیستی شهرداری با متولیان امر در مسکن سازی بسیار مهم است، بیان داشت: این همزیستی باید یک همزیستی فنی باشد تا از همه ظرفیت‌ها برای ساماندهی این موضوع استفاده شود. حسینی تأکید کرد: بنابراین ما باید نیاز متقاضیان شهر تهران به مسکن را پاسخ بدهیم و ترمیم بافت‌های فرسوده شهری را مد نظر داشته باشیم البته ما باید به موضوعات زیستی تهران هم توجه جدی کنیم.   بیشتر بخوانید: ساماندهی استخدام کارکنان دولت در نوبت بررسی صحن قرار دارد   انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم عضو کمیسیون عمران مجلس مجلس شورای اسلامی ساخت و ساز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار

مهدی عسگری درباره ضرورت تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار، گفت: ریشه‌ بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است، روندی که در صورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد، ادامه داد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است.

وی اضافه کرد: مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مساحت سکونتگاهی کشور، تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست