Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:41:27 GMT

طرح‌های فناورانه فضایی دانشگاهیان حمایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۸۹۱۴

طرح‌های فناورانه فضایی دانشگاهیان حمایت می‌شود

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه تعامل بین دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و پارک‌های علم و فناوری با هدف افزایش اشتغالزایی فناورانه از اولویت‌های وزارت علوم است، گفت: طرح حمایت (گرنت) فناوری طرحی است که بر اساس آن دستاوردهای فناوری اساتید و دانشجویان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره طرح حمایت (گرنت) فناوری گفت: این طرح با محوریت پارک‌های علم و فناوری است و در راستای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه دانشجویان و اساتید، بر این اساس از طرح و ایده فناورانه هم وزارت علوم و هم سازمان‌های ذی ربط حمایت می‌کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان فضایی ایران، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت علوم ۹ میلیارد تومان و سازمان فضایی نیز ۹ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های فناورانه فضایی دانشجویان و اساتید درنظر می‌گیرند، بر این اساس سازمان فضایی ایران به عنوان یک کارفرمای مادر در حوزه فضایی نقش آفرینی موثری خواهد داشت و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای بسیاری از دانش آموختگان و دانشجویان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی خیرالدین معاون فناوری وزارت علوم گرنت فناوری حمایت فناوری سازمان فضایی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور

به منظور هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و با حمایت بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی، نخستین برنامه راهیان پیشرفت در خانه فناوری و نوآوری ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج و دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، نخستین برنامه راهیان پیشرفت را برگزار می‌کند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران

(IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام نخست این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان ۱۴۰۲ و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، گروه دارویی سیناژن و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همچون مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه