Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:09:48 GMT

تاثیر سینوفارم بر امیکرون چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۹۳۵۴

تاثیر سینوفارم بر امیکرون چقدر است؟

رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اثربخشی کم واکسن‌ها در سویه اومیکرون فقط مربوط به سینوفارم نیست بلکه مربوط به همه واکسن‌ها است.

به گزارش ایمنا، شیوع اومیکرون سبب شده توجه‌ها به سمت واکسیناسیون دز سوم جلب شود، اکثر واکسن‌های موجود در ایران هم از نوع سینوفارم چینی هستند، در این میان این پرسش ایجاد شده که آیا سینوفارم در برابر اومیکرون مؤثر است؟

در این رابطه علیرضا ناجی اظهار کرد: اثربخشی کم واکسن‌ها در سویه اومیکرون فقط مربوط به سینوفارم نیست بلکه مربوط به همه واکسن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیشتر کشورهای اروپایی که الان موارد ابتلاء در آن‌ها بالا رفته از آسترانکا و فایزر استفاده کردند، بنابراین این توانایی نداشتن یا کاهش اثربخشی واکسن‌ها در برابر اومیکرون صرفاً مربوط به واکسن‌های داخل کشور ما نیست بلکه یک مسئله جهانی است و دنیا باید به سمت واکسن‌ها با ترکیبات جدید برود، همان‌طورکه هرسال برای آنفلوآنزا واکسن جدیدی ساخته می‌شود برای کرونا با سویه‌های متفاوت هم باید همین‌طور باشد.

رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده دوز بوستر همین واکسن‌های موجود می‌تواند در برابر سویه اومیکرون کمک کننده باشد. درهرصورت واکسن‌های موجود در دنیا همین واکسن‌ها هستند که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد و ما دو انتخاب از واکسن‌های موجود را در ایران داریم که سینوفارم و پاستوکووک است.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 553361

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا واکسن سینوفارم سینوفارم ویروس اومیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن های موجود واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق جالب در لیگ دسته 3 اسپانیا؛ تاثیر مستقیم مربی دروازه بان ها روی گل تساوی! / فیلم

دیگو ریواس موفق شد روی گل تساوی تیمش مقابل دپورتیوو لاکرونیا در دقیقه 94 نقش داشته باشد.

دانلود (3.4MB)

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • اتفاق جالب در لیگ دسته 3 اسپانیا؛ تاثیر مستقیم مربی دروازه بان ها روی گل تساوی! / فیلم
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان