Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:37:31 GMT

محیط زیست آبی شهر رشت در خطر است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۹۳۷۱

محیط زیست آبی شهر رشت در خطر است

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - سیدحسین رضویان در بیست و چهارمین جلسه شورا گفت: محیط زیست آبی و ۲ رودخانه رشت در خطر است، مسئله زباله و پسماند در این استان بسیار مهم است که زندگی مردم را تهدید می‌کند.

به گفته او اگر کسی می‌خواهد امروز به رشت و گیلان کمک کند، پول بیاورد تا زباله سوز سراوان به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ سازه باید ساخته شود تا زباله سوز سراوان تکمیل بشود، این منهای کارخانه زباله سوز است، این منهای مبلغ دلاری است.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت گفت: چه کسی در این شهر است که قانون را به وسط بیاورد و بگوید شهرک‌های صنعتی حق ندارند فاضلابشان را به ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود بریزند؟

چه کسی است که بگوید فاضلاب شهری نباید به این ۲ رودخانه بریزد، فاضلاب بیمارستانی نباید به این ۲ رودخانه بریزد؟

فقط جلسه، فقط بازدید، فقط رفت و آمد، بچه در این شهر جوان شد، جوان در این شهر پیر شد، پیر در این شهر مُرد، نسل بعد آمد؛ ۲ رودخانه رشت همان است، تالاب همان است، سراوان همان است، جواب این مردم را چه می‌خواهیم بدهیم؟

تصویب بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به گیلان

رضویان با مرور عناوین اعتبار تصویب شده در سفر ریاست جمهوری به گیلان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان بهداشت و درمان، ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد توسعه و تکمیل پروژه‌های راه در استان، ۱۸۰ میلیارد برای تکمیل ورزشگاه تختی انزلی و پوریای ولی تالش، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۲ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن و ۵۰۰ میلیارد تومن توسعه فعالیت زنان و ... در این سفر تصویب شد.

اما آن چیزی که از سفر رئیس جمهور به گیلان در رسانه‌ها بسیار برجسته شد؛ دستور آزادسازی سواحل دولتی بود. چه کسی این را تصمیم سازی کرد و چه کسی این موضوع را تعرفه کرد که مسئله اول گیلان آزاد سازی سواحل دولتی است که بسیاری از آن‌ها نیز در تبصره این نهاد و این سازمان و این ارگان به جایی نخواهند رسید.

بیشتر بخوانید

رودخانه‌های زرجوب و گوهررود باید احیا شوند ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اولویت شورای شهر رشت باشد  تشکیل کارگروه ویژه احیای تالاب انزلی و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت

به گفته او جایگاه ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود، تالاب عینک و لندفیل سراوان در میان مسائل گیلان کجاست؟

۵۵۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص پیدا کرد، اما به عنوان یک کارشناس عرض می‌کنم وقتی عنوان برای حل مشکل فاضلاب شهر رشت است، آیا این پول را می‌شود به صورت اختصاصی برای ۲ رودخانه هزینه کرد؟

شهر رشت فقط یک مرکز سیاسی نیست بلکه یک گیلانشهر است، شهری که در آن۷۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و بیش از یک میلیون نفر جمعیت شناور در روز دارد، مسئله اول آن محیط زیست منابع آبی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر رشت رودخانه های رشت پسماند شهری زرجوب و گوهررود میلیارد تومان محیط زیست ۲ رودخانه شهر رشت چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ