Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@00:47:17 GMT

مساله اومیکرون؛ آیا باز با جان مردم بازی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۹۳۷۲

مساله اومیکرون؛ آیا باز با جان مردم بازی می‌شود؟

‍‍‍‍‍‍

بارها درباره کرونا و مدیریت بحران غلط آن و اشتباهات خیلی بزرگ و فاحش آن در کشور عزیزمان از روز دوم شناسایی آن در ایران از دو سال قبل تا به حال بیش از ۵۰ مقاله نوشتم، همه مکتوب و با مدارک و مستندات علمی ! اینجا

مقاله زیر را مطالعه می کردم که دیدم با مکتوبات بین المللی و جهانی و سازمان بهداشت جهانی بیشترش مغایرت ها را دارد ؟ آنهایی هم که نیست قابل صحت سنجی و ردیابی نیست ! الله اکبر ! بارها عرض کرده و نوشته ام هر چه از روز اول اطبای ما درباره کرونا گفتند همه با مدارک مثبته غلط و مردود بود و عامل آنرا هم به آموزش غلط و ضعیف پزشکان و سو استفاده برخی از آنها از معصومیت و نجابت مردم گرفتار و غیر دانش پژوه ارتباط دادم، خوشایند یا غیر خوشایند ! آموزش پزشکی فقط زیر نظر وزارت علوم باید باشد والسلام، جان ملت بازیچه این و آن نمی تواند باشد ! چرا گفته‌ها و رویکردها درباره دلتا و اومیکرون مردود است؟

یادداشتی که عرض می کنم به شرح ذیل به صورت کامل بدون کوچکترین دخل و تصرفی  در آن : اُمیکرون سویه غالب کرونا در ایران شد | احتمال کمبود دارو و تخت بیمارستانی | کودکان با ابتلا به امیکرون بدحال‌تر از سویه‌های دیگر می‌شوند؟

توضیح مختصری می دهم چون خیلی موضوع روشن است ! و فقط مراجع را ذکر می کنم که بدانید چه خبر است ؟

۱- اومیکرون در کشور سویه غالب است ؟

خودشان در همان مقاله می گویند قابل شناسایی دقیق نیست و تست ها شناسایی کم است ولی مراجعات «سر پایی» آن بیشتر شده و ملت درگیر خود بخود خوب شده اند ؟!؟!  تاکید می کنم «سر پایی» !؟ ماه آذر هم گفته بودند ۱۷ روزه ایران زیر بار امیکرون خواهد بود ؟ آمار تا به امروز کمتر از ٢٠.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۰۰ نفر است ! درست یا غلط فعلا، « غالب» در مقابل انبوهی از مبتلایان یعنی چه واقعا  ؟

در ضمن به گفته خود اطبا این سویه ضعیفتر و کم خطرناکتر از کرونای اصلی است، خب اصلا بشود بلاخره یک سویه همیشه غالب خواهد بود یا کرونا، یا دلتا یا اومیکرون یا ... اگر این جدول دانشگاه علوم پزشکی کرمان درست باشد، متاسفانه دیگر به نظرات خیلی از پزشکان نمی شود اعتماد کرد ؟ در حد سرماخوردگی است و کمتر هم به ریه می زند !؟ در این فصل با تغییرات آب و هوایی شدید که رخ داد و ترسی که بی مورد  در جامعه ایجاد شده است، بسیاری از این مراجعات «سر پایی» طبیعی است ؟

بنده مخالفتی با اقدامات لازم ندارم ولی این وحشت در دل مردم و والدین انداختن آیا لازم است، در این شرایط هر چه گفته شود مردم از سر ترس و نگرانی و های و هویی که  براه افتاده بناچار انجام خواهند داد ولی آیا واقعا لازم است برای همه مبتلایان ! اینهم مرجع جهانی برای بستری خیلی کمتر اومیکرون.

Hospitalization Risk from Omicron 'Around a Third of Delta'
و

Omicron Hospitalizations Much Shorter Than Delta and Less Severe, Study Finds

۲-کودکان با ابتلا به امیکرون بدحال‌تر از سویه‌های دیگر می‌شوند ؟

نمی دانم اگر پدر و مادر ها را به دروغ بترسانیم ثروتمان زیادتر خواهد شد ؟  مرجع بین المللی زیر مقاله نیویورک تایمز که می گوید این بحث صحت ندارد؟! اینجا 

۳-ممکن است معیار رنگبندی شهرها تغییر کند ؟

هر اقدامی لازم است از تعطیلی تا شات داون کامل بکنید ولیکن از نظر پزشکی حرف های مردود نزنید ! در این مورد هم که معیار خاصی وجود نداشته و ندارد دلبخواهی بوده از اول ! دوباره میشود با رنگها بازی کرد خیلی راحت ! نزدیک عید هم که هست ! جریمه و ...

۴-ممکن است با کمبود دارو و تخت مواجه شویم ؟

در بدترین شرایط که روزی ۷۰۰ نفر بنا به بی تدبیری اطبا با امضای عدم واردات واکسن از هم وطنان عزیزمان فوت می کردند نه تخت و نه دارو کم آوردیم ! حال ترسانیدن مردم معصوم کشور چه معنایی دارد !

۵- رمدسیویر همچنان داروی اول در درمان کروناست ؟

به هشدار سازمان جهانی بهداشت به مرجع زیر نگاه کنید, آخرهای سال ٢٠٢٠ ! هشدار می دهد استفاده نشود !! الله اکبر، محمد رسول الله، علی ولی الله !

WHO recommends against the use of remdesivir in COVID-19 patients

اول که اطبای بزرگ کشور طومار نوشتند که واکسن نیاورید و نزدیک به ٧٠٠٠٠ نفر تا آن زمان فوت شدند وحال داستان استفاده از واکسن استرازینکا که هر پزشکی در رادیو و تلویزون و خبرها آمد گفت بعنوان بوستر ایرادی ندارد و برخی هم تاکید کردند و انبوه مردم زدند، با جان مردم ایران بازی شد  !! و امروز این هشدار ؟ بکی و کجا باید پناه برد ؟

اگر می بینید مردم به رعایت مسایل ایمنی بی تفاوت شده اند مقصر خودتان هستید چون از ابتدا یک حرف علمی و درست و قابل نزدید ! خداوند حاضر و ناظر، زدید. 

مردم عزیز کشور،  لطفا اگر از مخالفان سر سخت واکسن نیستید (به کسی زور نمی شود گفت) واکسن ها را بزنید، زدن ماسک، فاصله ایمن و موارد بهداشتی را رعایت بفرمایید و اگر شرایط کمی سخت شد به مراکز درمانی حتما مراجعه بفرمایید تا حداقل همه ما از شر این ... های بی سواد و بی معرفت راحت شویم!

ثروت هم باید برکت داشته باشد، نکنید اینکار را با مردم شریف خودتان !

* استاد نمونه کشور، در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران و موسس انجمن زبدگان شهر در کشور

کد خبر 1599513

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اینجا ویروس امیکرون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود