Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- قباد محمدی گفت : قبل از انقلاب هیچ خانه بهداشتی در کرمانشاه وجود نداشت، حتی یک مراقب سلامت و یا یک بهورز و کسی که کار‌های بهداشتی و درمانی را انجام دهد، در روستا‌های استان نداشتیم، اما هم اکنون ۱۱۵۰ بهورز در ۶۳۰ خانه بهداشت، مسئول بهداشت و سلامت افراد در روستا‌های استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آن دوران به ازای هر ۱۰۰ هزار نوزاد ۷۶ نوزاد فوتی داشتیم که این تعداد اکنون به ۱۰ نوزاد رسیده است.

در کودکان زیر پنج سال هم در هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰۴ فوتی داشتیم که این تعداد به حدود چهار کودک رسیده است.

این کاهش آمار مرگ و میر کودکان و نوزادان نشان از توسعه نظام مراقبت در سطح استان و توسعه عدالت سلامت در کشور است.

شاخص امید به زندگی از ۵۰ سال در دوران پیش از انقلاب هم اکنون به ۷۳ سال رسیده است.

پیش از انقلاب تنها ۴۰۰ پزشک که عمدتا خارجی و از کشور پاکستان و هند بودند در کرمانشاه فعالیت می‌کردند، هم اکنون این تعداد به حدود پنج هزار پزشک عمومی، دندانپزشک، داروساز، متخصص و فوق تخصص در استان رسیده است.

قبلا تنها در مرکز استان بیمارستان داشتیم، اما اکنون تمام شهر‌ها صاحب بیمارستان هستند و در یکی دو شهر کوچک باقی مانده بیمارستان در حال ساخت است.

خوشبختانه نظام توزیع دارویی در سطح استان گسترده شده است.

سه کارخانه داروسازی و یازده کارخانه تجهیزات پزشکی در سطح استان فعالیت دارد این پیشرفت‌ها در حالیست که قبل از انقلاب وارد کننده صرف دارو و تجهیزات بودیم.

این آمار‌ها شاید به ظاهر یک عدد باشد، اما برای آن‌ها زحمات بسیاری از جمله ساخت خانه‌های بهداشت، رشد و توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی، تربیت نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان از جمله آموزش پزشکان و پرستاران، ساخت کارخانجات داروسازی و تجهیزات پزشکی، ساخت بیمارستان و. کشیده شده است.

شش هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می کنند این دانشگاه در حوزه تحقیقات در رتبه هشتم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دارد که فقط سه دانشگاه از این هفت دانشگاه پیشتاز در تهران هستند.

این دانشگاه در حوزه فناوری در رتبه سوم کشور قرار دارد.

 ۲۴ پروژه بهداشتی و درمانی در کرمانشاه افتتاح می شود این پروژه‌ها با صرف اعتبار ۲۷ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی انقلاب اسلامی کادر درمان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور