Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۴۵ روستا تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند و عملیات اجرایی ۳۵ پروژه روستایی نیز آغاز و کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با افتتاح طرح‌های گازرسانی روستایی در این ایام ۲هزار و ۵۰۲ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او: برای گاز رسانی به ۴۵ پروژه روستایی افتتاح شده بیش از ۲۶۰ هزار متر شبکه گذاری انجام شده و هزار و۶۴۳ علمک نیز نصب شده است.

فعله گری تعداد روستا‌های قابل افتتاح هر شهرستان را به تفکیک اعلام کرد و گفت: در شهرستان بانه ۲ روستا و ۲ شهرک شهری، دیواندره ۹ روستا، سقز ۶ روستا، سنندج ۸ روستا، قروه ۲ روستا، بیجار ۱۳ روستا و کامیاران ۵ روستا به شبکه گاز متصل می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان می گوید:در این ایام ۳۵ پروژه‌ روستایی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می شود که پیش بینی می شود ۹۹۴ خانوار روستای در آینده‌ی نزدیک بتحت پوشش شبکه سراسری گاز قرار گیرند.

او تعداد روستا‌های کلنگ زنی هر شهرستان را به تفکیک این گونه گفت:در شهرستان بانه۳ روستا، دیواندره ۴ روستا، سقز ۶ روستا، سنندج ۱۲ روستا و یک پروژه ایمنی، سروآباد ۳ روستا و مریوان ۷ روستا  عملیات اجرایی گازرسانی آن‌ها به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

فعله گری گفت: در بخش پروژه‌های روستایی ۶۱ میلیارد تومان، برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی و ۱۴ پروژه زیربنایی و مقاوم سازی اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان و هم چنین برای ۳۶ پروژه کلنگ زنی ۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به روستا‌ها در استان با سایر استان‌ها متفاوت است گفت: روستا‌های باقیمانده از نقاط اصلی خطوط انتقال گاز بسیار فاصله داشته و اغلب دارای مسیری طولانی و صعب العبور می‌باشد و این امر سبب شده اجرای عملیات گازرسانی به روستا‌ها با سختی‌ها و دشواری‌های فراوانی روبرو شود اما شرکت گاز استان با تلاش مضاعف سعی دارد تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستا‌های واجدشرایط را از نعمت گاز طبیعی برخوردار کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز طبیعی گازرسانی به روستاها دهه فجر کلنگ زنی شرکت گاز روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند