Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان گلستان درباره آخرین وضعیت پرونده های کثیر و الشاکی موج‌های آبی و پتروشیمی توضیحاتی داد.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان، درباره پرونده موج‌های آبی اظهار کرد: بنا بود تا چند سال پیش پروژه استخر موج‌های آبی راه‌اندازی  و در کنار آن هم تعدادی مجتمع تجاری احداث شود اما از آنجایی که این پروژه نیمه تمام ماند پرونده‌ای با شکایت 300 شاکی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه این پرونده جزو پرونده‌های کثیرالشاکی استان است گفت:  برای رسیدگی به این پرونده رئیس قوه قضائیه اختیارات لازم را به استان تفویض کرد.

وی ادامه داد : بر این اساس بنا شد تا استان این اختیار را داشته باشد تا بتوانیم دادگاهی ویژه برای بررسی ویژه این پرونده تشکیل دهیم.

آسیابی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رسیدگی به این پرونده بیان کرد: یک هفته بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به استان بنده خود به گنبد کاووس مراجعه کردم و جلسه‌ای
با حدود 150 نفر از شکات پرونده  تشکیل شد  و  پس از تبادل نظری 3 ساعته شکات به این نتیجه رسیدند که پروژه تکمیل شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه پروژه موج‌های آبی حدود 50 درصد پیشرفت داشته است اظهار کرد: به دنبال مذاکرات  صورت گرفته با متهم پرونده و پس از بررسی‌های بسیار به این نتیجه رسیدیم که به متهم  یک سال زمان دهیم تا او این پرونده را تکمیل کند.

وی ادامه داد: در همین راستا دو برابر حقوق شکات از متهم وثیقه اخذ شده است و با اخذ وثیقه او را از زندان آزاد کردیم و هم‌اکنون پروژه پس از آزادی متهم شروع به کار کرده و عملیات عمرانی آن مجددا از سر گرفته شده است.

آسیابی با بیان اینکه این پروژه هر سه ماه یکبار از سمت بنده مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت : بنا شد تا طبق قولی که متهم داده است اين پروژه ظرف مدت یکسال به نتیجه برسد و اگر  بنا به هر علتی ظرف یک سال متهم این پرونده از انجام تعهدات خود سر باز زند و تخلف کند با تشکیل دادگاه ویژه نسبت به احقاق حق شکات عمل خواهد شد.

وی  اشاره به پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان نیز اظهار کرد: این پرونده بیش از 90 هزار سهامدار دارد و حدود یک سال و نیم است که برای این شرکت تشکیل پرونده شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه پیگیری این پرونده در سفر استانی رئیس قوه قضاییه به گلستان مورد تأکید قرار گرفت، گفت: رئیس قوه قضاییه اختیاراتی را به استان تفویض کرد تا دادگستری  بتواند این پرونده را تعیین و تکلیف کند.

وی ادامه داد: پس از دستور رئیس قوه قضاییه گزارشی را برای وی ارسال کردیم و رئیس قوه قضاییه اختیاراتی را به دادگستری واگذار کرد.

آسیابی با اشاره به موضوعات مورد تأکید رئیس قوه قضاییه درباره پرونده پتروشیمی گلستان اظهار کرد: تأکید رئیس قوه قضاییه راه‌اندازی مجدد این مجموعه بود و دادگستری هم این موضوع را مورد پیگیری قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: به دنبال این بازدید جلسه‌ای با نمایندگان مجلس برگزار کردیم و ابعاد پرونده را که می‌تواند منجر به راه‌اندازی مجدد مجموعه شود مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه درخواست اعزام هیئت کارشناسی برای بازدید از پروژه را داشتم، گفت: درخواست داشتم تا تمامی ابعاد پرونده مورد بررسی قرار گیرد و شرکت پتروشیمی کشور درباره فروز پرونده نظر خود را اعلام کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: یک فرض این بود که هلدینگ جدیدی از سوی شرکت پتروشیمی انتخاب شود تا پروژه را به نتیجه برساند و سپس نتیجه‌گیری بر این شد که اگر این اتفاق رخ ندهد از آنجایی که قرار بود شرکت از ابتدا توسط دولت اداره شود خود دولت، وزارت نفت و صنایع پتروشیمی پروژه را  دست بگیرند و با مشارکت بخش دولتی آن را اداره کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون منتظر نتیجه کارشناسی شرکت پتروشیمی ایران  هستیم.

انتهای پیام /

برچسب ها: دادگستری گلستان پرونده کثیر الشاکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان رئیس قوه قضاییه موج های آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج | گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج
  • تشریح وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالجش