Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ سیداحمد حسنی‌حلم یکی از افرادی بود که در دوران انقلاب همراه راهپیمایان علیه رژیم پهلوی شرکت می‌کرد، این مبارز انقلابی در گفت‌وگو با فارس به خاطراتی از این دوران پرداخت و اظهار کرد: روز ۳۰ مهر سال ۵۷ بود که به منظور پرداخت قبض تلفن از منزل خارج شدم نزدیک بانک ملی میدان امام (ره) که بودم دیدم تعدادی از جوانان در حال تجمع برای تدارک راهپیمایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من که آن زمان سال آخر دبیرستان بودم تصمیم گرفتم به بقیه جوانان بپیوندم، راهپیمایی بزرگی را ترتیب دادیم هر چند ماموران با تهدید و برخورد اجازه این کار را نمی‌دادند، در حین راهپیمایی و ممانعت ماموران، برخی نرده‌های خیابان‌ها را می‌کندند و در این حین با پلیس هم درگیر می‌شدیم.

این مبارز دوران انقلاب خاطرنشان کرد: در این لحظات بود که تعدادی از ماموران از بالای هتل کاخ آن دوران به سمت مردم تیراندازی کردند، ما مقابل مدرسه مرحوم آخوند بودیم که تیراندازی شدید شد و آقای داوری که نفت‌فروشی داشت تیر خورد.

وی گفت: تعدادی از بچه‌ها هم بر اثر اصابت گلوله مجروح شدند ما هم مجروحان را به داخل مدرسه آخوند بردیم و شعار می‌دادیم «می‌کُشم می‌کُشم آنکه برادرم کشت»، در این درگیری‌ها تعدادی از دانش‌آموزان به شهادت رسیدند و این اتقاق باعث شد پس از پیروزی انقلاب نام خیابان شورین سابق به خیابان شهدا تغییر کند.

این مبارز دوران انقلاب به خاطره دیگری اشاره کرد و گفت: شب ۲۱ بهمن بود که به همراه تعدادی از جوانان به شهربانی حمله کردیم و همه سربازان و ماموران آنجا را خلع سلاح کردیم، نیروهایی که آنجا بودند دیدند کار از کار گذشته، شهربانی را رها کردند و رفتند و ما نیز تمام اسلحه‌ها را تحویل دفتر آیت‌الله شهید مدنی دادیم.

وی در ادامه خاطراتش به روز عاشورای سال ۵۷ نیز اشاره کرد و گفت: در این روز برای اینکه صدای مردمی که راهپیمایی می‌کردند را ضبط کنم، بالای پشت بام رفته بودم و صدای شعارها را ضبط می‌کردم؛ جمعیت زیادی از امامزاده عبدالله(ع) به سمت خیابان پاسداران حرکت می‌کردند و شعارهای تندی علیه رژیم پهلوی سر می‌دادند، برخی از ماموران در کشتن مردم ابایی نداشتند اما برخی از ارتشی‌ها و ماموران به مردم می‌پیوستند که مردم برای قدردانی شاخه‌های گل به آنها اهدا می‌کردند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: راهپیمایی علیه رژیم پهلوی فجر ۴۳ انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند

پلیس انگلیس پس از دریافت گزارش حمله با سلاح سرد در پایتخت این کشور، یک فرد را بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام پلیس متروپولیتان لندن، در پی وقوع حمله با سلاح سرد (قمه) و زخمی شدن چند تن، یک نفر بازداشت شد.

به گفته پلیس، مظنون ۳۶ سال دارد و به اتهام حمله به افراد عادی و دو افسر پلیس بازداشت شده است.

معاون کمیسر پلیس لندن دراین‌باره گفت: قطعاً افرادی که هدف حمله قرار گرفتند، به شدت وحشت‌زده شدند. می‌دانم که در پی این حادثه، جامعه شوکه و مضطرب شده است اما معتقدیم که خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

همچنین پلیس لندن مدعی شد که به نظر نمی‌رسد این حمله تروریستی باشد و علاوه بر این، به‌دنبال مظنونین دیگر نخواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب
  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه