Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:19:39 GMT

اروپا در «آتش‌بس» شکننده با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۰۱۴۳

اروپا در «آتش‌بس» شکننده با کرونا

به گزارش روز جمعه ایرنا، کشورهای اروپایی همگام با تلاش برای تشویق افراد بیشتری به تزریق واکسن و حتی در مواردی وادار کردن اجباری آنان، از ابتدای ماه فوریه (۱۲ بهمن) به کاستن از تدابیر سختگیرانه و محدودیت‌های پیشگیرانه اقدام کردند.

پس از انگلیس و دانمارک، فرانسه، نروژ و سپس فنلاند و سوئد تدابیر پیشگیرانه خود را کاهش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخه اروپایی سازمان جهانی بهداشت این وضعیت را مشابه اعلام آتش‌بس در جنگ خواند و البته در مورد کاهش فعالیت کارزار واکسیناسیون عمومی و هوشیاری در مواجهه با سویه‌های جدید ویروس کرونا، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «هانس کلوگه» مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت معتقد است: همه‌گیری پایان نیافته است اما ما در وضعیت خاص کنترل آن قرار گرفته‌ایم و نباید این فرصت را از دست بدهیم.

وی در نشست خبری برخط روز پنجشنبه عنوان کرد: این دوره برخورداری حفاظت در بالاترین سطح در برابر کرونا شبیه یک «آتش‌بس» است که می‌تواند صلح پایدار را به ارمغان آورد. این دوره به مدد ایمنی ناشی از واکسیناسیون، پایان یافتن فصل سرما و سویه کمتر خطرناک کرونا موسوم به اُمیکرون ایجاد شده است.

در حالی که تعدادی از کشورهای اروپایی محدودیت‌های پیشگیرانه در مقابله با کرونا را به میزان قابل توجه کاهش داده اند، کلوگه اعلام کرد: این آتش‌بس تنها در صورت ادامه فعالیت کارزار واکسیناسیون و هوشیاری در مورد سویه‌های جدید ویروس کرونا پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: بروز سویه‌های جدید این ویروس اجتناب ناپذیر است اما پاسخ درست به آن بدون اعمال تدابیر مخل فعالیت های عادی که پیشتر نیازمند آن بودیم، ممکن است.

۵۲ کشور در منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت قرار می گیرند که تعدادی از آنها در منطقه مرکزی آسیا قرار دارند. هرچند که نرخ ابتلا در این کشورها به شدت در حال افزایش است، اما وضعیت هشداردهنده در آنها حاکم نیست.

تنها در هفته گذشته نزدیک به ۱۲ میلیون مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ در این منطقه به ثبت رسیده است که این میزان در دو سال گذشته و از آغاز همه‌گیری افزایش قابل توجهی داشته است.

شاخه اروپایی سازمان جهانی بهداشت از مقامات کشورهای این منطقه خواسته است بر حفاظت از جمعیت آسیب‌پذیرتر تمرکز کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری بتدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد. به تازگی سویه جدیدی از این ویروس در جهان شایع شده که مسری‌تر از سویه‌های قبلی است و سازمان جهانی بهداشت جمعه (۵ آذر) واژه یونانی اُمیکرون را برای آن برگزید. 

برچسب‌ها فرانسه فنلاند نروژ سوئد سازمان جهانی بهداشت دانمارک پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه فنلاند نروژ فرانسه فنلاند نروژ سوئد سازمان جهانی بهداشت دانمارک اروپایی سازمان جهانی بهداشت آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال

 به گزارش تابناک، مهاجم جدید اینتر با وجود تلاش برای اخذ تابعیت پرتغال به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوست.

روزنامه توتواسپورت نوشت پروسه اخذ شهروندی اتحادیه اروپا به این زودی‌ها به سرانجام نمی‌رسد و او به عنوان بازیکن غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. کمتر از دو ماه دیگر طارمی رسما بازیکن اینتر خواهد شد. این بازیکن ۳۱ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت‌هاست با او به توافق رسیده و منتظر پایان فصل است. مهاجم تیم ملی ایران علاوه بر این برای انتقال به اینتر آزمایش‌های پزشکی باشگاه ایتالیایی را پشت سر گذاشته اما تنها موضوع رسمی‌شدن قرارداد است که تا زمانی که این ملی‌پوش ایرانی رسماً قراردادش با پورتو تمام نشود، اعلام نخواهد شد.

زمانی که طارمی رسما  به اینتر بپیوندد، خیلی زود رکوردشکنی خواهد داشت؛ حتی قبل از اینکه پا به توپ شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هیچگاه بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این حیث تاریخ‌ساز خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر باعث می‌شود تیم ایتالیایی فعالیت محدودی در بازار نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد چون این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر خواهد کرد. این ملی‌پوش ایرانی از سال ۲۰۱۹ در اروپا زندگی می‌کند. او برای تیم‌های ریوآوه و سپس پورتو پرتغال بازی کرده است و مراحل اخذ تابعیت پرتغال برای طارمی در حال انجام است.

  هر باشگاه در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیر اروپایی دارد و به همین خاطر بازیکنان تلاش می‌کنند با اخذ تابعیت اروپایی، این مانع را از میان بردارند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!