Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم سینمایی «بی‌مادر» اولین ساخته سیدمرتضی فاطمی و فیلم سینمایی «دسته دختران» دومین فیلم منیر قیدی کارگردان فیلم ویلایی‌ها همراه خواهد بود.  خبرگزاری میزان - جشنواره فیلم فجر همواره در ادوار پیشین خود به عنوان مهمترین رویداد سینمای کشور شناخته شده است، رویدادی که برای تمامی اقشار مختلف سینما حائز اهمیت بوده و از سویی جشن سینما و تماشای فیلم برای مخاطبان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره فیلم فجر در دوره چهلم، اما تفاوت‌های فراوانی نسبت به گذشته پیدا کرده است، جشنواره‌ای که پس از گذر از دو سال کرونایی می‌تواند نور تازه‌ای بر بدنه خسته سینمای کشور پس از این دو سال بتاباند، سینمایی که بیش از دو سال درگیر تعطیلات بی وقفه بود و هیچوقت نتوانست به صورت کامل میزبان مخاطبان باشد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید

حال دوره چهلم مهمترین رویداد سینمایی کشور آغاز به کار کرده است، جشنواره‌ای که امسال شاهد حضور حداکثری چهره‌های جوان و کارگردانان فیلم اولی بوده و از سویی حضور کارگردانان باسابقه‌ای همچون محمدحسین مهدویان و رضا میرکریمی را نیز در خود می‌بیند.

پنجمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم سینمایی «بی‌مادر» اولین ساخته سیدمرتضی فاطمی و فیلم سینمایی «دسته دختران» دومین فیلم منیر قیدی کارگردان فیلم ویلایی‌ها همراه خواهد بود. 

بی مادر

فیلم سینمایی «بی مادر» نخستین ساخته سیدمرتضی فاطمی به عنوان اولین فیلم روز پنجم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم  به خانه جشنواره اکران خواهد شد. 

در خلاصه داستان فیلم «بی مادر» آمده است: انسان چیزی به دست نمی‌آورد، مگر چیزهایی از دست بدهد. آقایی در این فیلم با «پژمان جمشیدی» و «میترا حجار» همبازی شده است. 

«سید مرتضی فاطمی نویسی» تهیه کننده سریال «هوش سیاه ۲» که پیشتر روی آنتن تلویزیون می‌رفت امسال به عنوان کارگردان فیلم اولی با فیلم سینمایی «بی مادر» راهی جشنواره فیلم فجر شده است.

سید مرتضی فاطمی هم از چهره‌های باسابقه عرصه مطبوعات است که چند صباحی تهیه‌کنندگی و اجرا در تلویزیون را هم تجربه کرد و حالا در مقام کارگردان فیلم بلند «بی‌مادر» را به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح در جشنواره امسال رونمایی می‌کند.

پژمان جمشیدی امیر آقایی، میترا حجار، پردیس پورعابدینی، علی اوجی و سارا محمدی در فیلم سینمایی «بی‌مادر» به ایفای نقش پرداخته اند.

دسته دختران

فیلم سینمایی دسته دختران دومین فیلم روز پنجم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران است، فیلمی که با توجه به نظراتی که تا به حال دریافت کرده یکی از آثار مهم جشنواره محسوب می شود. 

منیر قیدی کارگردان زن سینمای ایران که پیشتر درخشش خیره کننده ای را با فیلم سینمایی «ویلایی ها» تجربه کرده امسال با اثری متفاوت به نام «دسته خواهران» راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد تا بتواند شانس خود برای دریافت سیمرغ بلورین این جشنواره را بیازماید. 

نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین، صدف عسگری، حسین سلیمانی، یاسین مسعودی و مهدی حسینی‌نیا از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

منیر قیدی در «دسته دختران» راویِ مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ تحمیلی است. او با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه‌به‌خانه خرمشهر، اولین تصویرِ سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده است. قیدی پیش از این «ویلایی‌ها» را با قصه خانواده‌های فرمانده‌هان جنگ تحمیلی در پشت جبهه کارگردانی کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار سینما سینمای ایران جشنواره فیلم فجر کارگردان فیلم فیلم سینمایی دسته دختران ویلایی ها منیر قیدی بی مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، فیلم سینمایی «روز مبادا» ساخته فائزه عزیزخانی از یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۸ در بخش سینماآنلاین فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود.

این فیلم در اکران آنلاین «سینمای دیگر» و با قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود. برای تماشای آثار اکران آنلاین نیاز به خرید اشتراک پلتفرم نیست.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «مادر هوای رفتن کرده و زندگیش رنگ دیگری گرفته، اما اهل خانه او را باور نمی کنند.»

برخی از عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: فائزه عزیزخانی، دستیار کارگردان: چاوش هنرآموز، طراح صحنه: سعید هنرمند، مدیر تولید: عباس کلانتری، آهنگساز: بابک میرزاخانی، صدابردار: علی گراکوهی، طراحی صدا: پرویز آبنار، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، تهیه کننده: نگار اسکندرفر و محمد احمدی، مشاور کارگردان: عباس کیارستمی.

بازیگران فیلم شیرین (آمنه) آقارضا کاشی، ولی عزیزخانی، احمد عزیزخانی و با حضور افتخاری هدیه تهرانی هستند.

کد خبر 6090786

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسرش در پاسداران
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • قتل هولناک مادر با ضربات دمبل در پاسداران تهران
  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسر