Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان ضمن  تبریک حلول ماه رجب اظهار داشت: خداوند ماه رجب را مانند ماه مبارک رمضان به خود نسبت داده که نشان دهنده شرافت و حرمت ویژه این ماه است.

امام جمعه زاهدان افزود: ماه رجب دارای اعمال ویژه‌ای از جمله استغفار، دعا، روزه، قرائت سوره توحید و توجه به معنای عمیق آن است و همه ما از فرصت ماه رجب برای دعا استفاده کنیم و از خداوند بخواهیم که شر ویروس کرونا را از جامعه اسلام و بشریت برطرف کند و کشور ما بالاخص استان را که با مشکل کم‌آبی مواجه است از باران رحمت الهی برخوردار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان یکی از محورهای فعالیت‌های ائمه(ع) را تلاش برای تقویت آشنایی مردم با معارف اسلامی و ارتقاء آگاهی دینی و رشد اخلاقی و معنوی امت اسلامی عنوان کرد و افزود: در این شرایط جامعه از یک امکان خود کنترلی برخوردار می‌شود و ایمانش محرکی برای تلاش و فعالیت خالصانه شده و اعتقاد به قیامت مانعی برای عملکرد خلاف خواهد بود.

این استاد تفسیر قرآن کریم در ادامه به کرسی‌های عظیم درس امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و تربیت هزاران شاگرد فرهیخته که عمده روایات از این دو امام بزرگ نقل شده است اشاره نمود و گفت: زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) نیز یک دوره کامل معارف اعتقادی شیعه و منشور و سند امام‌شناسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت روزانه ولو بخشی از آن را با توجه به مفاهیم، توصیه کردند.

آیت‌الله محامی یکی از برکات انقلاب اسلامی را گسترش معارف اسلامی و معنویت و اخلاق در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اوایل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، دوران تجلی آیات قرآنی و احادیث نورانی در جامعه ما بود و مردم ما متحول شده بودند و با هدایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره)، دل‌ها به نور الهی روشن شده بود.

وی ادامه داد: مردم در راه اسلام با هم متحد شده بودند و صفاتی هم‌چون صفا، صمیمیت، رعایت اخلاق، ایثار، تعاون، کمک به یکدیگر، رسیدگی به نیازمندان دیده می‌شد و هم‌چنین تلاش عمومی برای احیای کلمه الله؛ مبارزه با طاغوت؛ تثبیت انقلاب؛ همدلی برای دفاع از میهن اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در جامعه تبلور پیدا کرده بود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خواستار حفظ این روحیات و اخلاق و معنویت در جامعه و انتقال به نسل بعدی شد و ضمن ابراز تأسف از کم‌رنگ شدن این روحیه در جامعه، خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب اسلامی، روحیه زهد، دنیاگریزی و خدمت به خلق، ارزش بود اما الان اگر چه انسان‌های مومن هم‌چنان هستند، شرایط فرق کرده است و عده‌ای که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش داشتند امروز به دنبال دنیا افتاده‌اند و ای کاش به دنبال مال حلال بودند و سعی می‌کنند از هر راهی به مقاصد خود دست پیدا کنند در حالی که در گذشته اگر کالایی کم بود، بازاریان و فعالان اقتصادی، انبارهای خود را باز و اجناس خود را حراج می‌کردند اما امروز با وقوع کمبود، عده‌ای دست به احتکار می‌زنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) را یکی از برکات انقلاب اسلامی و به عنوان یک شجره طیبه عنوان کرد که بخشی از فعالیت‌های آن در قالب حلقه‌های صالحین متشکل از جوانان و نوجوانان و افراد مسن است که دور هم جمع می‌شوند و مفاهیم انقلاب را مرور می‌کنند.

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه دوم نماز جمعه زاهدان ضمن تاکید بر لزوم بازخوانی دقیق تاریخ انقلاب اسلامی و ارزیابی دقیق، علمی و منصفانه عملکرد به منظور شناخت و دفاع درست از آن خواستار شناسایی نقاط آسیب و تلاش در جهت رفع آنها شد و افزود: بر اساس بیانیه گام دوم به عنوان نقشه راه انقلاب اسلامی و بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و اقدام صحیح، در چهل ساله دوم برای تقویت مبانی انقلاب اسلامی و شکوفایی بیشتر انقلاب و مملکت و دفاع از انقلاب اسلامی به صورت قولی و عملی تلاش کنیم.

وی با بیان این که دفاع قولی به معنی شناخت دقیق و علمی نه احساسی و شعاری نکات مثبت و دستاوردهای انقلاب اسلامی و شناساندن آن به دیگران خصوصا نسل جدید است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرراً بر جهاد تبیین تاکید کردند و در حالی که دشمن تلاش می‌کند تاریخ انقلاب را تحریف کند و با بوق‌های رسانه‌ای خود و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وقایع انقلاب را وارونه جلوه دهد؛ دستاوردهای پر افتخار انقلاب اسلامی را نادیده بگیرد؛ نقاط ضعف ما را بزرگ جلوه دهد؛ دل مردم مخصوصاً جوانان را متزلزل کند و تردید ایجاد کند، وظیفه ما شناخت درست دستاوردهای انقلاب اسلامی و شناساندن آن به دیگران است.

امام جمعه زاهدان دفاع عملی از انقلاب اسلامی را مهم‌تر دانسته و آن را این گونه معرفی کرد که هر کس در هر جایگاهی کارش را به درستی انجام دهد و متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی، با اخلاق، معنویت، انجام وظیفه، خدمت صادقانه، از خود گذشتگی، انصاف، مکارم اخلاق، قانون‌مداری و عدالت، عملاً انقلاب را به نسل آینده نشان دهد، و افزود: بالعکس اگر در عملکرد ما عدالت نباشد، تبعیض، رانت، رشوه و فساد اخلاقی حاکم باشد، نسل جدید ذهنیت خوبی نسبت به انقلاب اسلامی پیدا نمی‌کند و اگر به انحرافات دچار شویم نه تنها به خود که به انقلاب و شهدا و همه خون‌هایی که برای تثبیت انقلاب اسلامی بر زمین ریخته‌اند خیانت کرده‌ایم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان با اشاره به خدمات فراوانی که از سوی انقلاب اسلامی در استان صورت گرفته، وضعیت کنونی را غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب دانست و افزود: اما در برخی موارد با ضعف و بعضا سوءمدیریت، باند بازی، انتصاب بر اساس روابط و منافع شخصی و قومی، عدم کار کارشناسی مواجه هستیم که باعث می‌شود بسیاری از بودجه‌ها در همین شرایط سخت تحریم به درستی هزینه نشوند و چه بسا برگشت بخورند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به سفر اخیر به منطقه جنوب استان برای بررسی میزان خدمات به سیل‌زدگان و بازدید از پروژه‌ها و حضور در یادواره شهید میرحسینی، عنوان داشت: اگر چه در کنارک گروه‌های مختلف مشغول تلاش هستند اما متاسفانه زیرساخت‌های شهر درست نشده است و صاحبان برخی از پروژه‌ها از «خودتحریمی» و ممانعت برخی از مسئولان از رسیدن ملزومات پروژه‌های اقتصادی گلایه می‌کنند که رفع این موارد نیازمند مدیریت‌های قوی، انقلابی و با نگاه خدمت به مردم و محرومین و تلاش برای رشد اقتصادی و آبادانی این مرز و بوم است.

وی ضمن تشکر از خدمات دستگاه‌های مختلف، تاکید کرد که مسئولان، مشکلات اقتصادی را در استان بررسی کنند و اقدام جهادی داشته باشند که نیازی به ورود و نهیب مقام معظم رهبری مثل دیدار اخیر ایشان با فعالان اقتصادی نباشد.

آیت‌الله محامی با طرح این سؤال که اقتصاد مقاومتی مورد تاکید چند ساله مقام معظم رهبری به کجا رسید، به دیدار سال گذشته خود با مدیرعامل ایران خودرو اشاره کرد و گفت: از مدیر عامل ایران خودرو که برای ساخت مدرسه در راستای خدمت به مردم، به استان آمده بود خواستم به جای این کار، با ارتقاء کیفیت خودروهای شان به مردم خدمت کنند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حضور تعدادی از وزرا و مسئولان کشوری در هفته گذشته در استان، عنوان کرد: از مسئولان مزبور درخواست نمودم که این پیغام را به ریاست جمهور برسانند که اگر استاندار ویژه منصوب نموده‌اند باید اختیارات ویژه برایش تعیین کنند که در صحنه تصمیم گرفته، جمع‌بندی و سپس اقدام کند و مسئولان کشوری هم حمایت کنند ولی اگر استاندار قرار است به عنوان گزارشگر مشکلات به مرکز، عمل نماید فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: از استاندار می‌خواهیم با هیچ کس تعارف نداشته باشد و با مسئولان، مدیران و هر کسی در هر جایگاهی که ضعف یا سوء مدیریت دارد، برخورد شود چرا که حق مردم قابل مسامحه نیست و باید به توقع مردم از دولت پاسخ مثبت داده شود.

مسئولان برای احقاق حق‌آبه از افغانستان، تنها به مذاکره دل نبندند

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان بخش آخر خطبه دوم نماز جمعه زاهدان را به حق‌آبه ایران اختصاص داد و بیان کرد: این حق‌آبه که از افغانستان مطالبه می‌شود مقوله پردامنه و مربوط به سالیان سال است بالاخص در سالیان اخیر که به خاطر کاهش بارندگی، خشکسالی شدیدتر شده است و اگرچه از مردم، انتظار صبوری و مطالبه در چارچوب‌های قانونی می‌رود اما از مسئولان انتظار داریم تکانی به خود بدهند و در موضوع حق‌آبه از همه ابزارهای در اختیار استفاده کنند و برای احقاق حق از افغانستان، تنها به مذاکره دل نبندند.

آیت‌الله محامی با ذکر مثال برجام و تاکید رهبری بر استفاده از همه ابزارها در کنار مذاکره، افزود: مسئولان محترم باید برای احقاق حق ایران از همه ابزارها استفاده کنند و تنها به گفتگو اکتفا نکنند.

امام جمعه زاهدان هم چنین با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان و دستور بررسی راهکارهای مختلف جهت تأمین آب استان ادامه داد: بررسی شود که آیا اقدامی صورت گرفته است و باید توجه داشته باشیم که اکنون هم دیر است و مسئولان باید هرچه سریع‌تر اقدام عاجل و انقلابی داشته باشند و به مردم گزارش واقعی دهند که در این راستا چه اقدامی صورت گرفته است.امام جمعه زاهدان مطرح کرد.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله محامی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان امام جمعه زاهدان انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری آیت الله ماه رجب حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع شامگاه جمعه در مراسم یادبود حافظان محراب و منبر قوچان هم‌زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه الاسلام در بقعه آقانجفی قوچانی اظهار کرد: قرار گرفتن جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون وجود داشته است و پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی را بیشتر آشکار کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش‌ها صورت گرفت تا این انقلاب و تئوری تمدن نوین اسلامی متوقف شود، گفت: بلافاصله پس از پیروزی، تمام ظالمان و مستکبران عالم به حمایت از صدام جمع شدند و جنگ تحمیلی را به وجود آوردند و جریان دفاع مقدس برای این بود که انقلاب اسلامی توسعه پیدا نکرده و به اهدافش نرسد.

وی با یادآوری این موضوع که وقتی جریان باطل به اهداف خود نرسید تهاجم فرهنگی، ناتوانی فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی را به وجود آورد، تصریح کرد: این انقلاب با رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسیر خود در تحقق اهداف و آرمان‌هایش ادامه می‌دهد.

مهدوی ارفع تحقق وحدت امت اسلامی برای تشکیل جبهه‌ای واحد برای مقابله با استکبار را یکی از اهداف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محور مقاومت در میان کشورهای اسلامی وظیفه و تکلیفی بوده که از ابتدای خلقت همه انبیای الهی به دنبال آن بودند یعنی خط مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر انجام شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه در چله دوم انقلاب باید منشور ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهیم هم در خودسازی هم تمدن سازی و…، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای منبر به تبیین ارزش‌های و آرمان‌های اسلام پرداخته شود و زمینه رهبری مردم را به سمت انجام‌وظیفه سوق داد.

وی پایگاه مسجد را محور همه فعالیت‌ها خواند که مردم پشتوانه این حرکت هستند و تصریح کرد: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزش‌های و آرمان‌های اسلام بوده و باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد شکل بگیرد تا اسلام جهانی شود.

مهدوی ارفع هدایتگری، تحقق حاکمیت الهی و هدایت مردم به سمت سعادت و کمال را هدف بعثت انبیا برشمرد و بیان کرد: فلسفه پیامبران الهی این بود که مردم عبودیت و بندگی خداوند را داشته باشند و از طاغوت، کفر، بی‌دینی و الحاد پرهیز کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در طول ۳۴ سال امامت خود همواره در مسیر مبارزه با طاغوت و طاغوتیان حرکت کردند، افزود: امام صادق (ع) به دنبال پیاده‌سازی حاکمیت مطلق الهی بر اساس سیره تمدن سازی اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند و در این مسیر منظومه فکری و عملی و اجتماعی اسلام را تدوین کردند.

وی با بیان این مطلب که در طول حیات امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار نفر شاگردی ایشان را کردند، گفت: امام صادق (ع) در اقدامی راهبردی به بیان احکام فقهی و زندگی به همراه سبک حیات طیبه پرداخته و با بیش از ۳۵ هزار حدیث فقهی به تبیین حاکمیت الهی در عرصه فردی و اجتماعی پرداختند.

مهدوی ارفع تأکید کرد: امام صادق علیه اسلام با تربیت شاگردان شبکه‌ای از مروجان و مبلغان دین اسلام و تفکر شیعی ایجاد کردند که هم زمینه ارتباط شیعیان با مردم فراهم شد هم تشکیلات و سازمانی برای ائمه بعدی به وجود آمد.

کد خبر 6096117

دیگر خبرها

  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است