Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:57:13 GMT

نخستین جشنواره سرود فجر در ایلام برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۱۴۸۹

نخستین جشنواره سرود فجر در ایلام برگزار می‌شود

سرهنگ حسین پورمحمدی معاون فرهنگی و هنری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: نخستین جشنواره سرود فجر با هدف اعتلای جریان سرود و گروه‌های سرود، جریان سازی، ترویج و تبلیغ سرود در استان، توانمندسازی گروه‌ها و مربیان سرود، تربیت و کشف استعدادهای پنهان سراسر استان، شناسایی و معرفی گروه‌های سرود برتر و الگو و تولید سرود و نماهنگ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از بهمن ماه ۱۴۰۰ لغایت فروردین ۱۴۰۱ در استان ایلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: گروه‌های شاخص و منتخب به رقابت‌های ملی و بین‌المللی راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی و هنری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: سرود و آواهای انقلابی از اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد عنایت و توجه جریان انقلاب بوده و نقش مؤثری در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حماسه سازی ملت داشته است.

وی گفت: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، از سرود به عنوان یک اقدام جریان ساز نام بردند که می‌تواند مانند هوای تازه و بهاری نفوذ کند و اثرگذار باشد و در همین راستا از سرود نماهنگ «ارغوان»، سرود نماهنگ «ایران ما» و… که توسط خانه سرود و موسیقی بسیج تولید شد، به عنوان یک کار پسندیده و شایسته نام بردند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در یک دهه اخیر گروه‌های سرود در سراسر کشور در مناسبت‌ها و موضوعات مهم انقلاب اسلامی همواره نقش آفرینی کرده‌اند، افزود: با شیوع ویروس منحوس کرونا سرود یک فناوری برای برگزاری جشن‌های خیابانی نیمه شعبان و عید سعید غدیر و… شد که توانست نشاط و شادی را در محله ها و شهرها و روستاها به ارمغان آورد.

وی گفت: از حدود سال ۹۶ و ۹۷ جشنواره‌های سرود استانی به صورت خاص در استان‌ها شکل گرفت و ضرورت دارد از این ظرفیت برای تولیدات فاخر و نمایش دادن ظرفیت‌های گروه‌های سرود در سطح ملی استفاده کرد.

پورمحمدی بیان کرد: از این رو باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری که در این عرصه وجود دارد، برگزاری یک جشنواره فاخر ملی سرود ضروری به نظر می‌رسید و بنابراین ضرورت مهم، اولین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان ایلام با همت معاونت فرهنگی هنری سپاه استان و همزمان با سراسر کشور و در چهار قالب سرود، آکاپلا(هم خوانی گروه‌های سرود بدون موسیقی)، بازخوانی سرودهای آماده و همچنین طرح و ایده ساخت نماهنگ برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره، می‌توانند آثار تولیدی خود در زمینه موضوعات جشنواره «امید به آینده»، «ائمه اطهار علهیم السلام»، «شخصیت‌های ملی و مذهبی (امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و ...)»، « نوجوان ایرانی، آینده ساز ایران»، «سبک زندگی (ایرانی،اسلامی)»، «کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و تولید»، « مقاومت و تمدن نوین اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی و صیهونیسم»، «ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار»، «مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت»، «خانواده، جمعیت»، «بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت پروری و...» و بخش ویژه «پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس» را برای ارزیابی و داوری ازطریق وب سایت جشنواره به نشانی http://festivalsorood.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره سرود سرود فجر جشنواره سرود فجر برگزار می شود گروه های سرود استان ایلام گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد