Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان -  گزارش ها حاکی از آن است که آمریکا از ژاپن خواسته است در صورتی که در پی بحران اوکراین، در عرضه سوخت از روسیه به اروپا اختلالی به وجود آید، توکیو به صادرات گاز طبیعی مایه به اروپا اقدام کند.

در همین ارتباط،  خبرگزاری رویترز گزارش داد کویچی هاگیودا، وزیر صنعت ژاپن گفت که کشورش واردکننده اصلی گاز طبیعی مایع (LNG) است، اما قبل از ارائه کمک‌های بین‌المللی، باید از عرضه کافی داخلی اطمینان حاصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاگیودا از تایید گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص درخواست آمریکا خودداری کرد، اما اشاره کرد که ژاپن برای دهه‌ها نیروی محرکه در توسعه بازار گاز طبیعی مایع بوده است. با این حال، چهار منبع دولتی ژاپن درخواست واشنگتن را تایید کردند.

به گفته وزیر صنعت ژاپن، وضعیت اوکراین تأثیر قابل توجهی بر تامین پایدار انرژی به ژاپن داشته و توکیو وضعیت را از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت. هاگیودا ضمن اشاره به زمستان سرد ژاپن و لزوم استفاده از سوخت، تاکید کرد که ژاپن باید ابتدا از منابع داخلی خود اطمینان حاصل کند.

کازونوری کاسای، مدیر اجرایی ژاپنی، انتقال گاز طبیعی مایع از ژاپن به اروپا را کاری سخت عنوان کرد و گفت: «به طور کلی، این کار آسان نخواهد بود، زیرا شرکت‌های برق ژاپنی در طول زمستان ذخایر یدکی کمی دارند.»

هفته گذشته، آمریکا از قطر و سایر تولیدکنندگان بزرگ انرژی خواست که در صورت اختلال عرضه سوخت در روسیه -در سایه تنش با اوکراین- انتقال سوخت به اروپا را بررسی کنند.

روسیه و غرب بر سر اوکراین با هم اختلاف داشته اند و این مسأله، نگرانی‌ها مبنی بر اختلال در عرضه انرژی به اروپا را افزایش داده است.

ریشه اختلافات روسیه و اوکراین، الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) است. اکنون غرب و ناتو مدعی حمله احتمالی روسیه هستند. این در حالی است که مقامات روسیه بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی غرب و اوکراین مبنی‌بر این‌که تجمع نیرو‌های این کشور در نزدیکی مرز با اوکراین در تدارک حمله به کشور همسایه است را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین سوخت دولت ژاپن دولت آمریکا تنش روسیه و اوکراین گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات