Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:01:14 GMT

دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی را بیان کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۱۹۱۴

دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی را بیان کنیم

ایسنا/البرز امام جمعه کرج گفت: همه ما وظیفه داریم در جهاد تبیین شرکت کنیم و نگذاریم جای دوست و دشمن، جلاد و شهید و امثال این ها عوض شود. دستاوردهای بی شمار انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را بیان کنیم تا امید از بین نرود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ بهمن‌ماه کرج با بیان اینکه در روزهای مبارک سال گشت پیروزی انقلاب قرار داریم و خیلی خوب است که در این ایام دوستان جوان تحقیق بیشتری راجع به علل و ریشه های انقلاب اسلامی داشته باشند تا در این جنگ ادراکی که بر علیه ما راه انداخته اند آسیب نبینند، گفت: همه ما وظیفه داریم در جهاد تبیین شرکت کنیم و نگذاریم جای دوست و دشمن، جلاد و شهید و امثال این ها عوض شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستاوردهای بی شمار انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را بیان کنیم تا امید از بین نرود و حرکت در مسیر «گام دوم» را با شتاب بیشتری طی کنیم که سه سال آن گذشت.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: یکی از موارد تبیین این است که نگاهی بیاندازیم به ریشه های انقلاب، و انقلاب اسلامی ایران را با دو انقلاب بزرگ فرانسه و روسیه که در دوران معاصر اتفاق افتاده است و لیبرالیست و سوسیالیست را رواج دادند مقایسه کنید؛  چون سالیان سال یکی حاکم بود، دیگری هم که الان در حال اضمحلال است  تا اذعان کنیم گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی که عمیق تر و مردمی تر از جهات مختلف بود را به جهان عرضه کرد.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: برای بررسی دقیق مطلب باید وضعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی جهان و به خصوص کشورهائی که در آنها انقلاب شده را به خوبی بررسی کرد تا فرقشان روشن شود و معلوم شود ریشه  انقلاب ما چه بوده و بعضی گفته ها که از بعضی بوق های استکباری و گاهی از بعض افراد و جریان ها شنیده می شود، معلوم شود که کاملا غلط است. مثلاً وضعیت اقتصادی فرانسه قبل از انقلابش یعنی سال ۱۷۸۹ به شدت وخیم بوده از۵۰ سال قبل از انقلاب، دچار مشکلات و بحران های مالی و اقتصادی فراوانی بودند. در روسیه هم شرائط همین بود تاریخش را بخوانید کاملا از نظر اقتصادی از پا درآمده بود لذا مردم مطالبات اقتصادی داشتند.

وی در ادامه یادآور شد: اما ایران در اواخر حکومت پهلوی به خاطر افزایش فراوان درآمد نفتی تبدیل به یکی از دولتهای ثروتمند شده بود و جامعه ایرانی را هم به یک جامعه کاملا مصرفی وابسته بدون تولید تبدیل کرده بود. سرمایه کشور هدر می رفت. زیرساخت ها ساخته نمی شد. مصرف گرایی در کشور فراوان بود با آن همه ثروتی که داشتیم. ریشه انقلاب نبودِ مسائل اقتصادی نبود، کمبود نبود اینطور که در فرانسه و روسیه بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز گفت: در بحث قدرت اجتماعی در روسیه و فرانسه از پشتوانه گسترده مردمی برخوردار نبودند حتی در بعد از پیروزی انقلابشان مردم درآن دو کشور در مسائل کشور مشارکت جدی نداشتند اما در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم در تمام صحنه ها بخصوص در انتخابات‏ها مکرر شرکت‏ کرده‏اند حتی در شرایط بحرانی و بمباران شهرها انتخابات متوقف یا به تاخیر نیوفتاد و یا در بحث رهبری نهضت، کاملاً فرق داشتند، رهبری در ایران از قدرت بالای معنوی برخوردار بود و خودش از طبقات معمولی و محروم جامعه بود. در بحث ارتش و نظام و جنگ افزار هم همینطور. همه اینها را وقتی نگاه کنیم میبینید ریشه انقلاب چیز دیگری بود.

تکمیل می‌شود

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی بی‌واسطه با دانشجویان به گفت‌وگو نشست.

در این برنامه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حوزه کشاورزی، بذر هیبریدی به نمایش گذاشته شد. 

در برنامه «بی‌واسطه» دستاورد محققان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مبارزه با گرد و غبار با عنوان مالچ پاشی به تصویر کشیده شد. 

همچنین نمایشگاه ارتباط دانشگاه با صنعت به عنوان طرح پویش اشتغال در این برنامه نشان داده شد، بر این اساس دانشجویان می توانند شغل مورد نظر خود را در ارتباط با صنایع مختلف بیایند و از دوران دانشجویی وارد شغل مورد نظر شوند. 

در بخشی از این برنامه واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به نمایش گذاشته شد، پردیس این واحد دانشگاهی با هدف تبدیل علم به ثروت فعالیت می‌کند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جاری، ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است که هزار میلیارد تومان آن از فناوری کسب شده است، یعنی ۶۰ درصد درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه و ۴۰ درآمد غیرشهریه‌ای است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید