Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدرضا تقوی روز جمعه در مراسم گرامیداشت چهارمین سال تاسیس حزب همدلی مردم تحولخواه (همت) که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: شما در حزب وارد شده‌اید که بگویید ما آدمهای بی اثری نیستیم و ما می توانیم و این ارزشمند است‌.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان تهران در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه حزب در جامعه ما متهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من معتقد به کار تشکیلاتی هستم‌. یکی از ضعف‌های انتخابات و دستگاه‌های اجرایی و تقنینی ما غیبت تحزب است‌. یک مسئول چهار سال می آید و می رود به هیچکس هم پاسخگو نیست. اگر حزب داشتند عملکردشان پای حزبشان نوشته می‌شد. برخی با افتخار می گویند ما حزبی نیستیم، این دلیلش عدم فرهنگ سازی است. این که کسی حزبی نیست خودش اشکال است. 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به کسی که حزبی نیست نباید رای داد، خاطرنشان کرد: کسی که حزبی نیست یعنی معتقد به برنامه، سازمان‌یافتگی، ساختارمندی، پاسخگویی و نظم نیست. وزرایی بودند که دو شب قبل رای اعتماد، چند صفحه برنامه از شخص دیگری می گرفتند و هیچ اطلاعی از محتوای و معنی آن نداشتند، که اگر از درون یک حزب با تجربه به مجلس معرفی می‌شد با پشتوانه و برنامه حزب به مجلس می‌آمد و رای اعتماد می‌گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: احزاب ما بی جان هستند، برخی فامیلی و قبیله‌ای هستند. برخی هم فصلی است که در انتخابات به دنبال سهم هستند. ما هم توسط همین گروه‌ها به مجلس رفتیم ولی امروز کسی از ما نمی‌پرسد چه عملکردی دارید. در همین مجلس افرادی در یک لیست مشترک وارد مجلس شدیم اما کسانی از همین ۳۰ نفر تهران هستند که به اندیشه‌های ائتلافی که آنها را معرفی کرده است، اعتقادی ندارند.  

این فعال اصولگرا با بیان اینکه حزب مانع تک‌روی است‌، گفت: یکی از رسالت‌های حزب این است که توانایی‌های متفرق را متمرکز و افرادی را حول یک مرام‌نامه و اساسنامه سازمان‌دهی می‌کند. این خیلی مهم است و یکی از کارکردهای حزب ممانعت از هرز رفتن استعدادها است.

تقوی بیان کرد: حزب وحدتی با شکوه ایجاد می کند و  این اولین رسالت حزب است‌. البته کسانی باید در حزب وارد شوند که در به کار جمعی معتقد باشد. دوم اینکه باید انگیزه کار جمعی هم داشته باشند. نکته سوم در کار حزبی این است که مکمل جمع است و جمع نیز او را تکمیل می کند. حزب نیرو را از پایین به بالا می آورد و تربیت می کند.

وی با ذکر این نکته که قدرت گرفتن اشکالی ندارد، اظهار کرد: یک شخص صفر کیلومتر را نمی شود از روز اول استاندار کرد و کارکرد احزاب این است که افراد را از سطوح پایین آماده مسئولیت های بزرگ کنند. حزب است که چنین کادری را تربیت و به دستگاه اجرایی می آورد. حزبی که بر محور قانون اساسی و رهبری شکل می گیرد باید کار کنند و قدرت بگیرد و البته ابتدا حزب باید کار آموزشی و تربیتی انجام دهد.

این نماینده مجلس سیزدهم عنوان کرد: شهید بهشتی، می گفت کار در حزب عبادت است. می گفت افراد و کادرها را شناسایی کنید و رشد بدهید. به آنها مسئولیت‌های کوچک بدهید تا برای کارهای بزرگ آماده شوند. اگر نتوانید حزب را تقویت کنید و کادر ورزیده نسازید حزب از هم می پاشد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شمیرانات اسلامشهر فرهنگسرای اندیشه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شمیرانات اسلامشهر مجلس شورای اسلامی شمیرانات اسلامشهر فرهنگسرای اندیشه حزبی نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه

چهار نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین دو نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم راه یافته‌اند و با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند سال گذشته در هشت حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برگزار شد و ۲۷۷ نامزد برای تصدی هشت کرسی مجلس با هم رقابت کردند که در پایان شش نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و چهار نفر نیز برای تعیین دو نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی _جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت_ در ۲۱ حوزه و با رقابت ۸۸ نامزد راه یافته به این مرحله برگزار و فهرست اسامی راه یافتگان از _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ از سوی فرمانداران منتشر می‌شود، نامزدهای راه یافته به این مرحله از ساعت ۸:۰۰ روز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ تا ساعت ۸:۰۰ روز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ فرصت دارند تا برنامه‌های خود را در قالب تبلیغات انتخاباتی ارائه کنند.

در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته در حوزه انتخابیه کرمانشاه، محمد رشیدی با ۶۱ هزار و ۵۸ رأی به عنوان نماینده مردم راهی بهارستان شد، اما عبدالرضا مصری با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی، فضل الله رنجبر با ۳۴ هزار و ۱۳۸ رأی، جهانبخش امینی با ۳۱ هزار و ۷۸۲ رأی و ابراهیم رحیمی زنگنه با کسب ۲۹ هزار و ۹۸۶ رأی در این حوزه انتخابیه به دور دوم انتخابات راه یافتند که از بین آن‌ها دو نفر راهی مجلس خواهد شد.

عبدالرضا مصری

عبدالرضا مصری با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی در جایگاه دوم قرار گرفت و به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا به دور دوم رفت. وی متولد کرمانشاه و زاده سال ۱۳۳۵ است و از دوم خرداد ۱۴۰٢ نایب‌رئیس اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

وی پیش‌تر و در سال دوم و سوم دوره یازدهم مجلس و سال آخر دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز نایب‌رئیس دوم بوده است و در ادوار هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده در مجلس حضور داشت.

فضل‌اله رنجبرزاده

فضل‌اله رنجبرزاده دیگر نامزد دور دوم انتخابات مجلس متولد سال ۱۳۴۶ در شهر هرسین است. وی دارای مدرک کارشناس ارشد است و با ۳۴ هزار ۱۳۸ رأی به مرحله دوم راه پیدا کرد.

وی ۹ سال فرماندار کرمانشاه بود، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه از دیگر سوابق او است.

جهانبخش امینی‌زاده

جهانبخش امینی‌زاده متولد سال ۱۳۴۳ در کرمانشاه و پزشک است وی با ۳۱ هزار ۷۸۲ به مرحله دوم راه پیدا کرد. امینی‌زاده مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد. وی پیش‌تر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

ابراهیم رحیمی زنگنه‌زاده

ابراهیم رحیمی زنگنه‌زاده متولد سال ۱۳۵۱ کرمانشاه است که با کسب ۲۹ هزار ۹۸۶ رأی به مرحله دوم راه پیدا کرد. وی دکتری ادبیات فارسی دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه است.

رحیمی زنگنه‌زاده فرماندار کرمانشاه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه را در کارنامه کاری خود دارد.

کد خبر 749745

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود