Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:04:30 GMT

راه‌اندازی سینما فرهنگ در همدان

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۳۱۰۸

راه‌اندازی سینما فرهنگ در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تبدیل سالن سینمایی مجتمع آوینی به سینما فرهنگ خبر داد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بخش خصوصی جهت تجهیز سالن‌های سینما همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، احمدرضا احسانی در افتتاحیه چهل و سومین جشنواره فیلم فجر در همدان، اظهار کرد: ۱۶ فیلم جشنواره فجر در سه سالن سینمایی همدان، اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسانی تصریح کرد: این فیلم‌ها در سالن یک و دو سینما فلسطین و سالن سینمای مجتمع فرهنگی شهید آوینی، روی پرده خواهد رفت.

وی ادامه داد: هر فیلم در سه نوبت اکران خواهد شد و  ۴۸ اکران را در همدان، خواهیم داشت که علاقمندان برای تهیه بلیط باید به سامانه سمفا، مراجعه کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مطرح کرد: حوزه فرهنگ، حوزه تاثیرگذاری است و در همه شئون زندگی ما تاثیر دارد اما هنر سینما، هنری است که جمیع هنرهای دیگر را در خود جا داده است چون یک فیلم ترکیبی از هنرهای مختلف است و همه به کمک هم می‌آیند تا یک داستان را شکل دهند و ما یک فیلم را در دو ساعت ببینیم.

احسانی ادامه داد: سرگرمی، انتقال مسائل تاریخی، انتقال اندیشه و تفکرات، پرداختن به مسائل اجتماعی، جامعه پذیر کردن و فرهنگ سازی از جنبه‌های هنر سینماست که تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه سینما یک هنری دو وجهی است، گفت: سینما یک صنعت گران قیمت است و نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت دارد تا به بالندگی و استقلال برسد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به وجود سینما بهمن ملایر، سینما آزادی تویسرکان، سینما فلسطین، سینما کانون و سینما قدس همدان، اظهار کرد: در حال حاضر سینما کانون به دلیل اینکه بیشتر میزبان دانش‌آموزان بود، تعطیل شده‌است.

 احسانی ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها از سینما سیار استفاده می‌کنیم و می‌توانیم با بخش خصوصی قرارداد ببندیم. احداث سینما در دستور کار وزارت فرهنگ نیست اما وزارت فرهنگ و ارشاد در هر شهری که بخش خصوصی ورود کند، آمادگی تجهیز سالن را دارد.

وی خاطرنشان کرد: فردا مجتمع فرهنگی در شیرین سو و در هفته آتی در درگزین، کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در رابطه با سینما قدس همدان، توضیح داد: سالن ۷۰۰ نفره سینما قدس به چهار سالن تبدیل خواهد شد و به زودی این پردیس سینمایی، افتتاح خواهد شد.

احسانی خاطرنشان کرد: سالن سینمایی آوینی با همکاری بخش خصوصی به سینما تبدیل شده و ۳۶۰ صندلی به سینماهای استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سینما جشنواره جشنواره فجر استانی فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بخش خصوصی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام‌ کرد: یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اسپری شیمیایی و بهداشتی در شهرستان تویسرکان آماده راه‌اندازی و افتتاح است.

احمد شانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو، با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت اظهار کرد: با افتتاح فاز اول این طرح، همزمان فاز دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی‌ از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت استان، مجموعه اصلی این واحد تولیدی در استان البرز فعال است و طرح توسعه این کارخانه در استان همدان فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان