Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@03:33:59 GMT

بازرسی‌های بهداشتی از اماکن عمومی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۳۳۴۵

بازرسی‌های بهداشتی از اماکن عمومی

مراکز تهیه و عرضه غذا، پاساژها و مجتمع های تجاری، واحدهای کارگاهی و...، از جمله مکان های پرتردد مردم هستند که اگر قرار باشد، پروتکل ها در این مکان ها رعایت نشود، شرایط بسیار خطرناک خواهد شد.

به گزارش مشرق، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همراه برنامه واکسیناسیون، به عنوان مهم‌ترین رویکرد در مقابله با شیوع ویروس کرونا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، حضور مردم در اماکن عمومی و مراکز خرید و…، غیر قابل اجتناب است. از همین رو، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، به همراه اصناف و…، دستورالعمل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را برای اصناف مختلف ابلاغ کرده‌اند که اجرای آنها، الزامی است.

این در حالی است که بازرسان بهداشت محیط، بر اساس اولویت‌هایی که تعریف کرده‌اند، از مراکز خرید و…، بازدید به عمل می‌آورند تا اگر با مواردی از تخلفات کرونایی مواجه شدند، طبق قانون برخورد کنند.

نمودار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بازرسان بهداشت محیط از ۶ تا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، نسبت به سرکشی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۱۳ هزار و ۵۳۹ مرکز خرید، عرضه مواد غذایی و…، اقدام کرده‌اند.

همچنین در نمودار دیگری شاهد هستیم که در همین مدت یعنی از ۶ تا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، برای ۳۶ هزار و ۵۴۹ مرکز تهیه و توزیع غذا، واحدهای کارگاهی و…، اخطار و معرفی به مراجع قضائی صادر شده است.

ضمن اینکه برای ۱۱۸۴ مرکز نیز حکم پلمب صادر شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت ویروس کرونا ستاد ملی وزارت بهداشت سلامت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود