Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان – محققان در مطالعات خود مشاهده کردند افرادی که رژیم غنی از گوشت قرمز دارند باعث افزایش نوع خاصی از باکتری‌ها در روده خود می‌شوند که ماده مغذی به نام "کارنیتین" را به یک ماده شیمیایی خطرناک به نام تی ام‌ای او (TMAO) تبدیل می‌کند. این ماده شیمیایی باعث تشدید خطر بروز پلاک در خون و گرفتگی عروق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش وب ام دی، دانشمندان آمریکایی دانشگاه کلیولند می‌گویند: ما در روده افرادی که گوشت قرمز فراوان مصرف می‌کردند شاهد افزایش تولید ماده شیمیایی خطرناکی بودیم که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را تشدید می‌کند.

در مقابل رژیم غذایی ناسالم غنی از گوشت قرمز، رژیم غذایی مدیترانه‌ای قرار دارد که خطر بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی در افراد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این رژیم غذایی سرشار از گوشت سفید حاوی ماهی و نیز میوه، سبزیجات، روغن زیتون و آجیل می‌شود.

پیش‌تر نیز تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده بود مصرف روزانه سوسیس به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان کلون و روده را در افراد افزایش می‌دهد. دانشمندان توصیه دارند افراد حجم مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهند و تا جایی که می‌توانند از مصرف فرآورده‌های گوشتی (شامل سوسیس، کالباس، ژانبون، همبرگر، بیکن و ...) اجتناب کنند.

در مقابل، مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه و نیز مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی – عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ۳ ویتامین E، A، و C نیز علاوه بر آنکه در گروه ویتامین‌ها دسته بندی می‌شوند، آنتی اکسیدان هم هستند که مصرف مواد غذایی حاوی آن‌ها برای سلامت بدن بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید

نوشیدن کدام چای به حفظ وزن ایده‌آل کمک می‌کند؟

هورمون چاق‌کننده بدن را بشناسیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشت قرمز حمله قلبی گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟