Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@16:02:26 GMT

ساخت مسکن جزو وظایف شهرداری نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۴۶۹۳

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در زمینه ساخت مسکن شهرداری باید تسهیلگر باشد برای اینکه مردم به راحتی بتوانند در تهران مسکن بسازند و البته دولت هم طبق آن تعهدی که برای ساخت چهار میلیون مسکن دارد طبعا باید منابع مالی مورد نیاز برای این کار را تامین کند. سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص شرایط پیش روی مدیریت شهری برای تکمیل پروژه‌های برجای مانده از گذشته و امکان شروع پروژه‌های عمرانی جدید در پایتخت به میزان گفت: اگر ما نتوانیم برای پروژه‌هایی مانند بزرگراه شهید شوشتری شرکت-پروژه قرار بدهیم و اگر نتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم با شرایطی که منابع مالی شهرداری دارد واقعا پیش بردن کار این نوع پروژه‌های پرهزینه برای مدیریت شهری تهران قابل انجام نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما درباره بعضی از پروژه‌های ناقص مانده‌ای که در تهران داریم این امکان وجود دارد تا با صرف هزینه کمتری آن‌ها را تکمیل کنیم.   وی ادامه داد: بنابراین ما این امکان را در سال آینده داریم تا این نوع پروژه‌هایی که هزینه کمتری ایجاد می‌کنند را دنبال کنیم. از جمله می‌توانم به پروژه بزرگراه شهید رستگار مقدم اشاره کنم که با صرف هزینه کمتری قابل انجام و تکمیل است. یا مثلا تکمیل بخش‌هایی از پروژه بزرگراه شهید بروجردی برای ما امکان پذیر خواهد بود. ولی درباره انجام پروژه‌های بزرگی مثل ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی که باید از میدان سپاه تا آزادگان را در بر بگیرد یا تکمیل پروژه مربوط به بزرگراه شهید شوشتری نیاز به منابع بسیار زیادی داریم.   بیشتر بخوانید: مشکلات اداره تهران مربوط به چند ماه اخیر نیست   تشکری هاشمی اذعان کرد: من تصور می‌کنم که با این بودجه و منابع اعتباری محدودی که الان در اختیار داریم قطعا نخواهیم توانست این پروژه‌های کلان را پیش ببریم. مگر اینکه بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم که در این صورت امید‌هایی برای عملیاتی کردن برنامه‌های عمرانی کلان هم به وجود خواهد آمد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به این پرسش که آیا پروژه‌های عمرانی مدنظر مدیریت شهری می‌تواند شامل حوزه مسکن هم بشود بیان کرد: البته بخش مسکن جزو حوزه کاری من نیست و در این مورد اطلاعی ندارم. ولی آنچه که من می‌دانم این است که ساخت مسکن جزو وظایف شهرداری نیست. در این زمینه شهرداری باید تسهیلگر باشد برای اینکه مردم به راحتی بتوانند در تهران مسکن بسازند و البته دولت هم طبق آن تعهدی که برای ساخت چهار میلیون مسکن دارد طبعا باید منابع مالی مورد نیاز برای این کار را تامین کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: جعفر تشکری هاشمی شورای شهر تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر تهران بزرگراه شهید شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد