Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اینکه ارتش مالی طرح برگزاری انتخابات در ماه فوریه را کنار گذاشت، اتحادیه اروپا نخست وزیر و نزدیکان رئیس جمهور موقت این کشور را در لیست سیاه قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، طبق بیانیه صادر شده از سوی اتحادیه اروپا، ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌ها برای ۵ نفر اعمال شده است.

این افراد شامل فرماندهان ارشد نظامی هستند که «ابراهیم بوباکار کیتا»، رئیس‌جمهور سابق مالی را در اوت ۲۰۲۰ برکنار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این اولین کودتای نظامی از ۲ کودتای مالی بود. کودتای دوم هم مه ۲۰۲۱ رخ داد.

چوگل مایگا در ژوئن سال گذشته، چند روز پس از کودتای دوم در این کشور غرب آفریقا، به عنوان نخست‌وزیر دولت انتقالی معرفی شد. او اکنون متهم است که به توافقنامه برای رأی‌گیری جدید ریاست‌جمهوری که قرار بوده ۲۷ فوریه برگزار شود، پایبند نبوده است و گفته می‌شود حکومت نظامی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در قدرت بماند.

یکی دیگر از شهروندان مالی که تحریم می‌شود "آداما بن دیارا" است که اتحادیه اروپا او را به کمک به سرنگونی گیتا در سال ۲۰۲۰ متهم کرد. وی یک فعال طرفدار روسیه است که جنبش او تظاهرات ضد فرانسوی را سازماندهی کرده است.

تحریم‌های حکومت نظامی مالی در بحبوحه تنش‌های این کشور با فرانسه صورت می‌گیرد.

اخیرا ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه حکومت نظامی مالی را "نامشروع" خواند. درپی انتشار این اظهارات، سفیر فرانسه از باماکو، پایتخت مالی اخراج شد.

مالی در گذشته مستعمره فرانسه بوده و نیروهای فرانسوی همچنان در این کشور حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشور مالی لیست سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان