Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش اصفهان بواسطه سوءمدیریت مدتهاست روند نزولی را طی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ورزش اصفهان چه خبر است؟ یکی از قطب های ورزش ایران که در طول تاریخ در رشته های مهم و کلیدی از هندبال و بسکتبال گرفته تا والیبال و وزنه برداری صاحب سبک بوده و سهم کلیدی و عمده ای در موفقیت ورزش ایران در جهان و المپیک داشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطبی که حالا بواسطه سومدیریت مدتهاست روند نزولی را طی می کند.

اتفاقاتی که در چند سال اخیر در ورزش این قطب کلیدی رخ داده، جملگی نشان می دهد که اصفهان مسیر نزول و اضمحلال را تجربه می کند که از دستاوردهای سومدیریت در این دیار است.

شاید پررنگ ترین اتفاق در ورزش اصفهان ماجرای سهراب مرادی قهرمان و رکورددار جهان و المپیک باشد. ورزشکاری که با بی مهری و بی اعتنایی فدراسیون وزنه برداری از رسیدن به المپیک بازماند تا یک طلای مسلم از ورزش ایران دریغ شود اما در تمامی روزهایی که سهراب به دنبال احقاق حقوق حقه خود بود و برای دریافت سهمیه المپیک خود را به آب و آتش می زد و البته با فدراسیون وزنه برداری چالش داشت، واکنش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تنها تماشا بود و بس! اداره کلی که ترجیح داد پشت مهمترین ورزشکار یک دهه اخیر استان نایستد و تنها نظاره گر باشد که چطور رویاهای یک ستاره و البته یک ملت بر باد می رود. البته از اداره کلی که بعد از طلای المپیک خانه اهدایی به مرادی را از وی پس گرفته بود، چنین رفتاری بعید نیست و باز جای شکر آن باقیست که در این معرکه پشت فدراسیون وزنه برداری قرار نگرفته و تنها به تماشا بسنده کرده!

در هندبال که اصفهان به نوعی قطب اصلی و بی بدیل این رشته محسوب می شود و مهمترین ستاره تاریخ هندبال یعنی برادران استکی را به ورزش ایران معرفی کرده، شرایط بدتر است. دو برادری که سالهاست در هندبال اروپا آقایی می کنند اما در اصفهان کسی آنها را تحویل نمی گیرد. در آستانه رقابتهای هندبال قهرمانی آسیا در دمام عربستان و با درخواست فدراسیون الهه کرم و سجاد استکی دوباره به تیم ملی بازگشتند تا در راه کسب سهمیه جهانی و سکو به تیم ملی کمک کنند. این در حالی بود که هر دو از مصودمیت مزمن و کهنه رنج می بردند. با وجود همه تلاش ها سجاد با تلاش شبانه روزی توانست به این بازی ها برسد و در دمام یکی از بهترین ستاره های ایران بود که شوت وی در ثانیه های پایانی برابر کویت پیروزی ایران را رقم زد تا هندبال ایران جهانی شود. الله کرم اما هر چه تلاش کرد، موفق به رسیدن به شرایط ایده آل نشد. در تمام روزهایی که برادران استکی برای خلاصی از مصدومیت و رسیدن به رقابت ها تلاش می کردند، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با یک انفعال عجیب تنها نظاره گر تلاش این دو بود. اتفاقی که البته مسبوق به سابقه است و بی مهری برادران استکی از سوی مسئولین اصفهانی قصه درازی دارد.

ریشه این اتفاقات را باید در سومدیریت ورزش اصفهان رویت کرد. آنجا که سکان ورزش این قطب ریشه دار هنوز در دستان یک مدیر به جا مانده از دولت قبل است که ظاهرا با سلوک و دکترین دولت قبلی فعالیت می کند! مدیری که حوزه مدیریتش و ورزش اصفهان برای او کمتر اهمیت دارد و جملگی اقداماتش بر پایه روابط شخصی و حزبی و سیاسی است و همین رفتارها سبب شده تا ورزش اصفهان اینگونه به ورطه سقوط بیفتد.

از مدیران بر جای مانده دولت روحانی، یکی طباطبایی مدیر کل ورزش و جوانان اصفهان است. مدیری که با تصمیمات آنی و بدون کارشناسی و گاه شخصی ثبات و قرار ورزش و ورزشکاران اصفهانی را بر هم زده است.

در بقیه رشته ها این ماجرا به نوعی دیگر تکرار می شود. بعد از غائله هیات های کوهنوردی، کبدی و موتورسواری و اتومبیلرانی این آخری کار را به خودسوزی یکی از ورزشکاران موتورسوار کشاند و دخالت های پی در پی و عزل و نصب های بدون قانون هیات‌ها، اکنون کار به تحصن و تجمع گسترده ورزشکاران رشته های مختلف مقابل اداره کل و حتی استانداری رسیده است.

از اصفهان خبر می رسد  هیات ژیمناستیک استان هم دچار دخالت های مدیر کل ماجراجوی ورزش و جوانان اصفهان شده و نارضایتی پرورش اندام و ورزشکاران این رشته از اقدامات مدیر کل، لطمه جدید مدیریتی طباطبایی است.

جا دارد حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هر چه سریعتر به ماجرای مدیریت طباطبایی در اصفهان ورود کند و اجازه صدمه بیشتر به شان و جایگاه ورزش استان ندهد. مدیری که تنها چیزی که ظاهرا برایش اهمیت ندارد، ورزش است و البته رفتارهایش در طول این سالها ثابت کرده که به کار برای مردم و خدمت به مردم هیچ اعتقادی ندارد. آنچه از شعارهای اصلی دولت سیزدهم بوده. دولت انقلابی و خدمتگزار باید در همه حوزه ها این مولفه را داشته باشد و باید مدیرانش از جنس خودش باشند. آنچه در ورزش اصفهان دیده نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ورزش و جوانان وزنه برداری ورزش اصفهان ورزش ایران اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو

وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید ۵ هزار دستگاه خودرو، گفت: باید آمار تولید خودرو را به حدود ۲۰ درصدی افزایش دهیم؛ تاکسی‌های برقی نیز وارده شده و متقاضیان برای خرید امکان ثبت‌نام دارند.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی وزیر صمت در گفت‌وگویی رادیویی گفت: اجلاس آفریقا را داشتیم، آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ماست، از جمله مهمترین این فرصت توسعه‌نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به‌صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد.

وزیر صمت در ادامه تاکید کرد: بزرگترین نمایشگاه دستاوردهای کشور برای معرفی به بیش از ۲ هزار بازرگان و تاجر بین‌المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به‌خوبی برگزار شد که می‌تواند تأثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالاهایی که تولید می‌کنیم به‌جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم، به‌عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمّیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالاهای قاچاق هستیم.

وی عنوان کرد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل‌ونقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به‌معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشورهای آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالاهای ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملاً مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به ۱۲ مورد می‌رسد و تعداد مراکز بازرگانی به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

این مقام مسؤول در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا، گفت: مهم‌ترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزارهای مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به‌نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی را که در مسیر صادرات است، برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می‌دهیم که صادرات‌محور و دانش‌بنیان هستند، شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

وی گفت: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تأسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند، به‌زودی اطلاعیه‌ها دراین‌باره منتشر خواهد شد، اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به‌معنای واقعی و الگوی تازه محقق می‌کنیم.

علی‌آبادی موضوع مزاحمت رقیبان ایران را در تجارت عنوان کرد و گفت: رقبای ایران حتماً برای ایران مزاحمت ایجاد خواهند کرد. یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم ابزار تجارت را فراهم کنیم که مهمترین آن حمل‌ونقل است. برای شرق و شمال آفریقا نسبت خوبی داریم و طبق دستور رئیس‌جمهور برای غرب و جنوب آفریقا هم از لحاظ حمل‌ونقل پوشش دهیم که کارهای سختی است و حتماً انجام خواهیم داد.

وزیر صمت افزود: آفریقا فرصت خوبی برای صنایع دانش‌بنیان ایران است و کشورهای آفریقایی هم در حوزه آموزش هدف‌گذاری کرده‌اند و ایران باید از این فرصت استفاده کند، همچنین شرکت‌های مهندسی و زیرساخت ایران هم می‌توانند پروژه‌های بزرگی در آفریقا اجرا کنند. کشورهای آفریقایی علاقه‌مند هستند از خودروهای روز استفاده کنند و این فرصتی برای ایران است؛ تلاش خواهیم کرد به کسانی در اولویت ارز، ارز بدهیم که به‌سمت تجارت و صادرات بروند به‌ویژه به‌مقاصد صادراتی ایران از جمله آفریقا.

علی‌آبادی همچنین درباره برنامه‌های وزارت صمت در خصوص صنعت خودرو گفت: ما برنامه‌ای گسترده داریم و امسال تلاش خواهیم کرد که ظرفیت تولید را افزایش دهیم. ما به ظرفیت تولید ۵ هزار خودرو در روز رسیدیم و تلاش داریم که این را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که خیلی جهش بسیار بزرگی است.

وی افزود: در بحث واردات خودرو باید گفت این موضوع را در دستور کار داریم تا به این وسیله تعادل بهتری در تأمین تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود بیاوریم و اخبار خیلی خوبی در این زمینه داریم. تاکسی‌های برقی را وارد کرده‌ایم و مردم می‌توانند ثبت‌نام کنند و بخرند.

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!