Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - مستقیم فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: طبق آمار ۲ مجوز آکنده (تاکسیدرمی) در خراسان جنوبی به متقاضیان فعالیت این حوزه اعطا شده است.

او گفت: تاکنون تخلفی در این حوزه ثبت نشده است و به صورت غیرقانونی تاکسیدرمی انجام نمی‌شود؛ همچنین فضای مجازی به منظور عدم فروش حیوانات تاکسیدرمی شده به طور مرتب رصد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستقیم گفت: پایش‌های مستمر به منظور جلوگیری از فروش غیرقانونی حیوانات علی الخصوص پرندگان وحشی در پرنده فروشی‌ها از سوی اداره کل محیط زیست در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در صورتی که فردی متقاضی فعالیت در حوزه آکنده (تاکسیدرمی) باشد می‌تواند با اخذ مجوز به فعالیت بپردازد.

در استان‌های دیگری، چون خراسان رضوی و تهران نیز کارگاه‌های تاکسیدرمی فعال هستند.

تاکسیدرمی در شرایط خاصی انجام می‌شود و می‌تواند برای آموزش زیست شناسی حیوانات مفید باشد.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پرندگان وحشی زیست شناسی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس