Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو گمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به مصوبه مهم این کمیسیون در راستای تخصیص ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی جهت واردات کالاهای اساسی و دارو، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم ۹۵۰۰ تومان در نظر گرفته شد بر این اساس احتمالا نیاز داخل از این طریق تامین خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

محسن دهنوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره برخی ابهامات تخصیص ارز 4200 تومانی که اخیرا در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مقرر شده است که در سال آینده حدود 9 میلیارد دلار بابت واردات کالاهای اساسی و دارو ارز ترجیحی تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سال بعد خرید تضمینی گندم نیز با قیمت هر کیلو 9500 تومان انجام خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص ابهامات حذف یارانه نان گفت: سال آینده خرید تضمینی گندم انجام خواهد شد و بر این اساس نان نیز به نرخ یارانه ای توزیع میشود. در کمیسیون تلفیق بودجه، منابع تامین گندم برای سال آتی به صورت ریالی لحاظ شده است. مبنای کمیسیون تلفیق نیز این است که منابع به صورت ریالی تخصیص داده شود و هر میزان دولت صلاح دید از گندم تولید داخل تهیه کند و در صورت نیاز با استفاده از همان منابع ریالی واردات گندم انجام شود.

وی افزود،  برآوردمان این است وقتی نرخ خرید تضمینی گندم در سال آتی افزایش یافته، حاشیه سود کشاورزان داخلی به حدی بالا برود که تمام نیاز داخلی از محل تولید داخل گندم تامین شود.

دهنوی در پاسخ به اینکه در بحث تخصیص 9 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی  جهت واردات کالاهای اساسی، خبری مطرح می‌شود که گویا قیمت نان  آزاد خواهد شد، آیا در این باره در کمیسیون تلفیق تصمیم خاصی لحاظ شده است؟ گفت:‌ اتفاقا اصلا قرار نیست قیمت نان آزاد بشود، نه دولت چنین پیشنهادی داده است نه در تلفیق. بر این اساس به هیچ وجه بحث آزادسازی قیمت نان مطرح نیست.  حداقل قیمت خرید تضمینی گندم 9500 تومان لحاظ شد تا از این طریق از کشاورزان برای کاشت گندم حمایت شود. این بحث اصلا ارتباطی به این حذف یارانه گندم و نان ندارد. دولت یارانه‌اش را باید کمافی السابق بدهد و می‌خواهد و این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1401 ، سال آینده حدود 9 میلیارد دلار ارز ترجیحی  جهت واردات کالاهای اساسی و دارو لحاظ شده است. برای تامین گندم نیز با توجه به لحاظ شدن منابع ریالی با قیمت خرید تضمینی 9500 تومان، قیمت نان همچنان به صورت یارانه ای ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات کالاهای اساسی کالاهای اساسی و دارو کمیسیون تلفیق بودجه میلیارد دلار ارز خرید تضمینی گندم ارز ترجیحی قیمت نان خواهد شد لحاظ شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان 662 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 108  میلیون دلار و برای خدمات 110 میلیون دلار  به نرخ 44038 تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 585 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد




طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 578 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 83  میلیون دلار و در مجموع 662 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 450 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 182 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 145 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 122 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 181 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 174، 27، 142، 94 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 28 میلیون دلار ارز نیمایی و 147 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟