Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از دو سال از حضور یک ویروس مرگبار در سطح جهان می گذرد اما نه تنها از قدرت آن کاسته نشده بلکه با سویه‌های جدید تر، پیر و جوان را نشانه گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ کرونا با آمدنش یک تهدید جدی برای مردمان کل جهان تلقی شد، تهدیدی که حتی بدتر از بهترین تسلیحات نظامی عنوان می شود، چرا که در کشتار با سلاح نظامی مردمان یک یا چند منطقه درگیر این موضوع خواهند بود اما با ورود و گسترش این ویروس منحوس در سطح جهانی، حتی از مرگبارترین سلاح‌ها نیز اثرگذارتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روند توسعه ای این ویروس کشنده در ابتدایی ترین روزهای انتشار به گونه ای صعودی بود که در کمتر از ۶ ماه بیش از ۸۰ درصد کشورهای جهان را درگیر خود ساخت و امروز نیز نقطه ای در دنیا وجود ندارد که با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم نکند.

کرونا را از هر جهت بخواهیم ارزیابی نماییم، ویروسی مهلک به نظر می رسد، چرا که تاثیر آن نه تنها در جامعه سلامت، بلکه در جوامع اقتصادی و اجتماعی نیز مشهود بوده است.

کرونا وضع زندگی اجتماعی را در بدترین شرایط قرار داده است

علی برزکار یکی از شهروندان بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: متعجبم که با چه ویروس خطرناکی روبرو هستیم که وضع زندگی اجتماعی مان را در بدترین شرایط قرار داده است.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه با ورود سویه های جدیدتر، رابطه های خانوادگی نیز کاهش یافته تر شده است، گفت: برای حفظ سلامت خانواده هایمان هم ناچار به کاهش ارتباطات حضوری با یکدیگر هستیم.

وی تصریح کرد: روزگار قدیم در هر مرضی که برای انسان اتفاق می افتاد، بستگان و آشنایان با حضور و دلجویی و همچنین امید آفرینی مایه کسب حال بهتر می شدند اما ویروس کرونا حتی اولین اقدامات حضور و  دلجویی را نیز از مردم گرفته است.

امیکرون با سرعت واگیری بالا در کمین مردم است

مصطفی محسنی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی نیز در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شاهد امیکرون به عنوان جدیدترین سویه کرونا هستیم که متاسفانه سرعت واگیری آن نیز به شدت بالا می باشد.

محسنی با بیان اینکه در هفته های گذشته تا کنون چند نفر از اعضاء خانواده مان درگیر این بیماری خطرناک شده اند، گفت: روند درمانی آنها به دو هفته انجامیده است و این موضوع حاصل ساده انگاری ها در جامعه است.

این شهروند بندرعباسی با تاکید بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان، تصریح کرد: متاسفانه مردم به خیال اینکه دو دوز واکسن را دریافت کرده اند و هم اینک نیز دوز سوم را می زنند، در قبال رعایت پروتکل ها از مسئولیت های اجتماعی شان کمی فاصله گرفته اند که حاصل آن را شاهد افزایش پیک کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه بهترین سرمایه برای یک جامعه، مردمان آن جامعه هستند، تاکید کرد: برای رسیدن به جامعه ای سالم و پویا لازم است باری دیگر، پروتکل های بهداشتی را رعایت نماییم تا بتوانیم ادقامات موثری برای رشد جامعه داشته باشیم.

استرس ابتلا شدن به کرونا در وجودم نهفته است

شایسته بهرامی یکی از بانوان بندرعباسی نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: استرس مبتلا شدن به این بیماری خطرناک و شرایط مقابله با آن در وجودم نهفته است.

بهرامی با اشاره به اینکه شرایط کاری ام به گونه ای است که باید در مسیر تردد به محل کار از دو کورس تاکسی استفاده نمایم، گفت: متاسفانه مردم نسبت به سال اول حضور این ویروس در جامعه میزان پروتکل ها را رعایت نمی کنند و این ساده انگاری ها به نفع مردم نیست.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه در آمارهای کشوری، مردم هرمزگان جزو بهترین استان هایی بوده اند که پروتکل ها را رعایت می کنند، افزود: اما متاسفانه ساده انگاری ها به مردمان این استان نیز سرایت کرده و شاهد افزایش پیک های جدید کرونا در هرمزگان نیز هستیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از جامعه پزشکی و درمانی در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی اندکی از خستگی و آلام کادر پزشکی را کاهش دهند.

سویه جدید کرونا در هرمزگان به سرعت در حال انتشار است

حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امروز کووید به شکل دیگری در سطح استان هرمزگان در حال انتشار است و سویه جدیدی داریم که امکان سرایت از فرد مبتلا به افراد دیگر بسیار بسیار بیشتر از کوویدهای قبلی است.

فرشیدی افزود: مهم ترین اقدامی که مردم می توانند انجام دهند که از انتشار آن جلوگیری شود، استفاده از ماسک می باشد، از منزل که می آییم بیرون باید ماسک داشته باشیم، اگر علائمی را داریم، نه تنها یک ماسک بلکه دو ماسک نیز باید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر در فضاهای شلوغ  نیز قرار میگیریم به جای یک ماسک از دو ماسک استفاده نماییم، تصریح کرد: امروز مراجعه به بیمارستان ها بیشتر شده است و تقاضای انجام سی تی اسکن نیز فراتر از حد معمول آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه سی تی اسکن فقط با درخواست پزشک معالج صورت می گیرد، گفت: از شهروندان خواهشمندیم با تفکر به اینکه ممکن است کووید داشته باشند، درخواست سی تی اسکن را نکنند.

فرشیدی توضیح  داد: خطر سی تی اسکن در سنین مختلف به خصوص خانم ها در سن باروری بسیار زیاد است، سی تی اسکن معادل یک یا دو عکس ساده نیست بلکه معادل ۱۰۰ عکس گرافی ریه می باشد که شما انجام می دهید و این ها در دراز مدت می تواند منجر به بیماری های وخیمی همچون سرطان شود.

وی با بیان اینکه یک مدتی شهرهای هرمزگان آبی بود و دور هم جمع می شدیم اما الان وضعیت بحرانی است، گفت: الان در وضعیت قرمز قرار گرفته ایم و باید یک ماهی به همدیگر فرصت دهیم.

فرشیدی به قرارگیری در فصل ازدواج در این استان نیز اشاره کرد و گفت: از تمام همشهریان محترم خواهشمندیم که نسبت به برگزاری محافل عروسی و جشن تولدها خودداری کنند تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس منحوس نباشیم.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خبرنگار ما اظهار ساده انگاری ها سی تی اسکن پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد

کارگردان فیلم «همسایه شما، زهره» که فیلمش را نسبت به آنچه در جشنواره فجر سی‌وهشتم نشان داد، تدوین مجدد کرده است، می‌گوید: این فیلم تاریخ مصرف ندارد و تشابه قابل توجه آن با جامعه امروز آن را زنده نگه داشته است.

علی درخشنده که سال ۱۳۹۸ نخستین فیلم بلندش را با نام «دشمنان» در جشنواره فیلم فجر رونمایی کرده بود، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره معرفی فیلمش و تاخیر در اکران آن پس از حدود پنج سال بیان کرد: «همسایه شما، زهره» یک تریلر - درامای روانشناختی درباره زنی با یکسری پیچیدگی‌های ذهنی و روان‌نژندی است که سبب می‌شود به اقداماتی پیرامون خودش دست بزند و شاید مشابه آن را به شکلی امروز هم در جامعه ببینیم. البته من فیلم را پنج سال قبل ساختم ولی در آن زمان هم چنین مسائلی دیده می‌شد. حتی یادم می‌آید وقتی ماجرای مرحوم بابک خرمدین پیش آمد و بعدها شنیدیم که پدر و مادرش بجز او چند نفر دیگر را هم کشته بودند، تشابهاتی نسبت به آنچه من در فیلم روایت کرده بودم، دیده می‌شد که این موضوع از نگاه کردن به جامعه نشأت می‌گرفت.  

او افزود: داستان دیر اکران شدن فیلم هم در دو سال اول پس از ساخت، بخاطر شیوع کرونا بود که پخش و اکران همه فیلم‌ها را تحت تاثیر قرار داد. در آن مقطع پخش جهانی در اولویت ما بود که در همان زمان، فیلم من و «تومان» مرتضی فرشباف به جشنواره‌های شناخته شده‌ای همچون «شب‌های سیاه تالین» راه پیدا کردند، گرچه شاید من عجله کردم چون بسیاری از جشنواره‌ها در آن دوران برگزار نشدند. بعد از آن هم مسائل دیگری پیرامون من و تهیه‌کننده فیلم (مجید برزگر) پیش آمد که مجوز نمایش فیلم را تحت تاثیر قرار داد و با وجود اینکه فیلم پروانه نمایش داشت، تاکید شد که باید آن را دوباره ببینند البته در نهایت همه مسائل برطرف شد.

وی درباره اینکه آیا خودش تصمیم گرفته فیلمش را در گروه هنر و تجربه اکران کند گفت: اگرچه اوضاع سینما در گذشته‌ هم چندان خوب نبود اما در همان سال‌ها برخی پخش‌کننده‌ها می‌گفتند باوجود آنکه بازیگری به عنوان ستاره در فیلم نیست، باز هم می‌توان این فیلم را در سینمای بدنه اکران کرد در حالی که الان شرایط سینما آنقدر تغییر کرده که به سختی می‌توان چنین فیلمی را در سینمای بدنه و کنار این تعداد کمدی اکران کرد. از سوی دیگر گروه هنر و تجربه دو سالی است که از فیلم من پشتیبانی کرده و پیگیری‌هایی را بابت به اکران رسیدن فیلم انجام داده، به همین دلیل به گفته بسیاری از کارشناسان مربوط، اکران در این بسته و شرایط مناسب‌تر بود و من هم دوست داشتم فیلمم را روی پرده ببینم تا اینکه بخواهم آن را اکران آنلاین کنم.

درخشنده که این روزها در تدارک ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی است، درباره تغییر نام فیلمش از «دشمنان» به «همسایه شما، زهره» نیز توضیح داد: اسم فیلم را تغییر دادم چون با توجه به شرایط فعلی تصور کردم «زهره» می‌تواند مثل یکی از همسایه‌های ما باشد که کنار ما زندگی می‌کند؛ ضمن اینکه تدوین فیلم را هم در بخش‌هایی تغییر داده بودم و بهتر بود نام آن هم جدید باشد. البته در این چند سال باز هم فیلم به فهرست‌ مقدماتی چند جشنواره‌ همچون ادینبورگ و شانگهای راه پیدا کرد اما صادقانه به آن‌ها اطلاع دادم که با وجود تدوین دوباره و تغییرات در فیلم آن را یک بار در شب‌های سیاه تالین نمایش داده‌ام. این‌ها سبب شد که خوشحال باشم از اینکه فیلم هنوز زنده است و تاریخ مصرف ندارد.

رویا افشار، ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند در «همسایه شما، زهره» به ایفای نقش پرداخته‌اند.  در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «شیوا گفت: همه‌ش احساس می‌کنم شهاب هر شب داره از پشت این درخت‌ها بهمون نگاه می‌کنه! و زهره به آهستگی سرچرخاند سمت پنجره.»

علی درخشنده در نشست خبری فیلمش در سی‌وهشتمین جشنواره فجر

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود