Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضاعلی نوروزی، معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هم اکنون با مطالعه عمیق‌تر و دقیق‌تر به‌دنبال تدوین برنامه یک ساله در افق ۱۴٠۱ برای حل مسائل و معضلات دانشجویان، برنامه پنج ساله گذر از وضع موجود و دستیابی به افق دانشگاه برتر در سطح کشور در حوزه معاونت دانشجویی و برنامه ۱٠ ساله دستیابی به افق دانشگاه برتر در سطح بین‌المللی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمادگی فعال شدن تمام خوابگاه‌های دانشجویی را داریم

وی در خصوص ارتقای فعالیت اداره امور خوابگاه‌ها به لحاظ کمی و کیفی توضیح داد: شرایط را برای اسکان دانشجویان در تمام مقاطع مهیا کردیم و آمادگی برای فعال شدن تمام خوابگاه‌های دانشجویی وجود دارد، البته این مسأله با توجه به ملاحظات بهداشتی ستاد کرونا و تصمیمات آن‌ها صورت خواهد گرفت.

نوروزی تصریح کرد: همچنین اداره خوابگاه‌ها به‌ دنبال فعال‌سازی سالن قرائت‌خانه خوابگاه علم‌الهدی، بازسازی و بهینه‌سازی نورپردازی محیطی فضاهای منتهی به خوابگاه‌ها، در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی جداسازی محوطه خوابگاه خواهران و ایجاد باغ بانوان در آینده، ارتقای فعالیت اداره تغذیه به لحاظ کمی و کیفی و ارتقای فعالیت اداره رفاه دانشجویان به لحاظ کمی و کیفی است.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه جدید پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی، انواع وام‌ها و شرایط آن نسبت به سنوات قبل تغییراتی پیدا کرده است، گفت: از جمله این تغییرات حذف وام ضروری کمک هزینه لوازم آموزشی، وام تحصیلی هسته‌ای دانشجویان رشته مهندسی فیزیک و هسته‌ای، عدم ارائه وام عتبات (با توجه به شیوع کرونا و لغو سفرهای زیارتی )، عدم ارائه وام به دانشجویان شاغل و.... است.

ثبت‌نام ۳۷۹ دانشجو برای دریافت وام ضروری

وی با اشاره به اینکه برای ۳۷۹ نفر از دانشجویان وام ضروری ثبت شده است، یادآور شد: این تعداد نسبت به ترم مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است، همچنین وام دکترا ویژه صندوق با تعداد ۳۴۴ نفر نسبت به ترم مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است، با این حال در تلاش هستیم که این روند صعودی را ترم دوم هم داشته باشیم و بسترهای متفاوتی را نیز برای دانشجویان مهیا کنیم تا صرفاً وابسته به وام‌های دانشجویی سازمان دانشجویی نباشیم.

 

کمیسیون موارد خاص در صدد کاهش مشکلات تحصیلی و کوتاه کردن فرآیندها است

نوروزی با بیان اینکه محور دیگر اقدامات ساماندهی دبیرخانه کمیته انضباطی و اصلاح چارت سازمانی طبق سازمان امور دانشجویان و ارتقای فعالیت کمیسیون موارد خاص دانشجویان به لحاظ کمی و کیفی بوده است، گفت: شتاب دادن به تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کمیسیون موارد خاص با تأکید بر حل دغدغه‌های دانشجویان و در عین حال تأکید بر رعایت قانون و نظم‌بخشی و سامان‌دهی به فعالیت آن‌ها که با همراهی و همدلی معاونت آموزش میسر شده است بخشی از این فرایند بوده است.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان تأکید کرد: در این راستا تغییرات مدیریتی از یک سو و برنامه‌ریزی‌ها در جهت بازسازی ساختار و برگزاری کارگاه‌های آموزشی که ادامه خواهد یافت در دستورکار است تا شاهد کاهش مسائل دانشجویان باشیم؛ شورای کمیسیون موارد خاص در صدد کاهش مشکلات تحصیلی و کوتاه کردن فرآیند ارجاع پرونده به کمیسیون استانی و دانشگاهی و ارتقای کیفیت عملکرد است تا با بازخوردهای مثبت مورد استقبال قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سلسله برنامه‌های قطب جغرافیای پزشکی و جغرافیای سلامت به عنوان همایش‌های بین‌المللی با مرجعیت و قطبی شدن دانشگاه اصفهان به‌عنوان مجری سالانه جزو موارد بسیار کلیدی و مهم در حال پیگیری است.

عدم تأکید بر بودجه صرفاً دولتی از اولویت‌های دانشگاه اصفهان است

نوروزی خاطرنشان کرد: عدم تأکید بر بودجه صرفاً دولتی و گذر از این سطح، به سمت ارتباط با نخبگان استانی و تعامل با مدیران استانی در جهت جذب منابع مالی پایدار با هدف فعال‌سازی دانشگاهیان در سطح استان رفته و جلساتی را با مدیران مختلف برگزار کرده‌ایم که این روند ادامه خواهد داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این مسأله با تلاش برای ارتباط دادن دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی با مراکز تولیدی و صنعتی جهت انجام پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی با همراهی معاونت پژوهشی و دفتر ارتباط با صنعت صورت می‌گیرد، گفت: در این مسیر حضور، حمایت و همدلی سرپرست دانشگاه بسیار نافذ بوده است، همچنین حمایت و پیگیری معاونت پژوهشی دانشگاه می‌تواند در این مورد راهگشا و مؤثر باشد و امیدوارم این همدلی تقویت و تسریع شود.

حمایت از فرایندهای کارآفرینانه دانشجویان

وی با اشاره به حمایت از نگاه کارآفرینانه در دانشگاه تصریح کرد: حمایت از فرایندهای کارآفرینانه دانشجویان در دستور کار این معاونت قرار گرفته و اقداماتی در زمینه بسترسازی بهینه انجام شده است که به مرور توسعه کمی و کیفی خواهد یافت و از همین‌جا از همه دانشجویان دانشگاه اصفهان در همه مقاطع و همه رشته‌ها دعوت می‌کنم که ظرفیت‌های خود را به سمت کارآفرینی سوق دهند.

معاونت دانشجویی آمادگی کامل برای بازگشایی دانشگاه را دارد

نوروزی با اشاره به آمادگی دانشگاه برای حضوری شدن دانشگاه خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه به شرایط بهداشتی و عوامل دیگر بستگی دارد و عمدتاً در حوزه معاونت آموزشی تعریف می‌شود ولی معاونت دانشجویی در ترم گذشته و ترم حاضر با حداکثر آمادگی ممکن، خود را برای خدمات دادن به دانشجویان با بازتعریف امکانات و ظرفیت‌های موجود آماده کرده است و این روند ادامه دارد.

 

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در پایان عنوان کرد: هر چند دغدغه‌های جدی وجود دارد اما با وجود همین دغدغه‌ها، سعی مدیریت بر تحقق دستورات مقامات بالادستی به صورت مؤثر و بهینه است و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد و امیدواریم هر چه سریع‌تر شرایط مهیا شود تا دانشجویان و به تبع آن شور و نشاط را در دانشگاه ببینیم، البته دغدغه‌های خانواده‌ها و همکاران را درک می‌کنیم و از حساسیت‌ها و پیگیری‌های آن‌ها تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه اصفهان معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان وام دانشجویی بازگشایی دانشگاه کارآفرینی خوابگاه های دانشجویی معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان لحاظ کمی و کیفی کمیسیون موارد خاص ارتقای فعالیت خوابگاه ها دغدغه ها وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی بعداز ظهر امروز یک شنبه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آمریکا در سطح دنیا امر بسیار مبارکی می‌باشد که منجر به یک جریان انقلاب دانشجویی شود و ارکان نظام سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۶۰ بیان داشت: راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولین پله آزادی کربلا بود که سفر اربعین اتفاق بزرگ و تمدن سازی بود به دنبال آن راه قدس در پیش است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تأکیدات سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، اشاره و یادآور شد: آمریکا به دانشجویان دانشگاه‌های خود رحم نمی‌کند و دانشجویان را به طرز فجیع بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی که سال ۵۷ در کشور شکل گرفته، پیام انقلاب اسلامی می‌باشد و گفتمان نظام اسلامی است.

پیرعلی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی، آمریکایی و دولت‌های آنها اغتشاشی در ایران شکل می‌گیرد مداخله می‌کنند، ایران به هیچ وجه این کاررا نمی‌کند، ما بیشتر عقبه فکری برای دانشجویان هستیم و پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفتمان انقلاب اسلامی اکنون توسط دانشجویان در آمریکا شنیده شده است.

وی با اشاره به وتو ۳ مرتبه‌ای آمریکا در متوقف نمودن کشتار و نسل کشی مردم غزه در سازمان ملل اشاره و گفت: آمریکا میدانی وارد گود کشتار مردم مظلوم در غزه شده است.

پیرعلی افزود: اسرائیل ابزاری برای استکبار می‌باشد تا نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و دیگر کاربرد اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا اذعان داشت: این جنبش مورد حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد و کشور می‌باشد و ما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از سال ۵۷ بیشتر روز قدس و آرمان‌های انقلاب، آرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم.

وی درباره عملیات وعده صادق بیان داشت: حمله موشکی تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر صهیونیست بود؛ فضا
به نفع جبهه مسلمین تغییر کرده و اولین بار است که هیمنه رژیم صهیونسیتی شکسته شده، ملت‌ها پشتوانه قوی نظامی را احساس می‌کنند.

پیرعلی در پایان کلام اظهار کرد: با حمایت معنوی و تمدن سازی که در محوریت اسلام شکل گرفته در سراسر جهان و با حضور دانشجویان عدالت خواه در کشورهای آمریکا، اروپا و… رویداد بسیار مهمی رقم بخورد و شر جرثومه فساد صهیونیستی و آمریکا از سر بلاد اسلامی و مسلمان کوتاه شود.

کد خبر 6091241

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • به وقتِ بیداری