Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:31:08 GMT

سد پیله‌سحران اردبیل آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۵۹۱۷

سد پیله‌سحران اردبیل آبگیری شد

گروه استان‌ها ــ با حضور مسئولان و دستگاه‌های اجرایی سد پیله سحران اردبیل با استفاده حداکثری از بارش هفته‌های گذشته آبگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، با حضور مسئولان و دستگاه‌های اجرایی سد پیله سحران اردبیل با استفاده حداکثری از بارش هفته‌های گذشته آبگیری شد که نقطه عطفی برای توسعه حوزه آبرسانی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید فضائلی مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل صبح امروز در مراسم آبگیری از سد پیله سحران اردبیل اظهار داشت: با اقدامات به عمل آمده سد پیله‌سحران اردبیل آبگیری و آماده عقد قرارداد با کشاورزان است که این مهم از استفاده حداکثری از بارش‌های هفته‌های گذشته رقم خورده است.

وی بیان کرد: با هدف تامین آب کشاورزی 500 هکتار از اراضی واقع در مرکز استان آبگیری شده که از اول سال آبی نسبت به ذخیره‌سازی این سد 2.5 میلیون مترمکعب آب اقدام شده بود و خوشبختانه برای تحقق اهداف مورد نظر برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یافته است که باید در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آید.

فضائلی تصریح کرد: سد پیله‌سحران از سال 80 با هدف تامین آب مورد نیاز کشاورزی روستاهای کمی‌آباد، نیار و رضی‌آباد احداث شده که عملیات علاج‌بخشی در سال‌های اخیر انجام یافته است و بی‌شک این سد علاوه بر اهداف کشاورزی اهداف گردشگری نیز دارد که باید نسبت به عملیات علاج‌بخشی و آبگیری کامل آن اقدام شود.

امام جمعه یاسوج: سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شوداحداث سد آبریز تنها راه نجات کهگیلویه استانقلاب اسلام حوزه آبرسانی استان هرمزگان را هم متحول کرد/ از سد استقلال تا احداث اولین سد بتن غلطکی در محروم‌ترین منطقه

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل تصریح کرد: بارش‌های اخیر سبب شده تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای تسریع‌بخشی به موارد مورد نظر دست یابیم و مشکلات و موانع موجود در این راستا را با همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه برطرف کنیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

انتهای پیام/144/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سد پیله سحران اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا اواخر وقت چهارشنبه زبانه‌های کم فشار بر روی منطقه حاکم است و با گذر سامانه ناپایدار در تراز میانی جو، برای این مدت شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد جنوبی تند تا نسبتاً شدید در بیشتر مناطق استان به ویژه در مناطق مرکزی رخ خواهد داد، گفت: از فردا دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی نیمه ابری تا ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر کاهش نسبی دما، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد با رخداد تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار می‌رود.

کوهی با بیان اینکه با در نظر گرفتن شدت بارش، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: لذا به هم استانی‌ها، عشایر و دامداران توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۳ مرکز پیش‌بینی استان اردبیل، توصیه می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اجتناب از از اتراق در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات افزود: با خروج این سامانه از روز پنجشنبه جو استان نسبتاً پایدار و هوایی بهاری پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6097150

دیگر خبرها

  • شدت بارش باران بهاری در اردبیل
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • براثر بارش‌های چند روز گذشته تالاب حله شهرستان بوشهر جانی تازه گرفت.
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • ۸۱درصد کل سدهای این استان پر شد | اگر بارش ها شدید هم باشد نگران نیستیم
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها