Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرآنلاین از مازندران، بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ‌بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، از ۱۴ بهمن ماه در استان مازندران  علاوه بر رامسر و نکا، شهرستان‌های جویبار ، سوادکوه و آمل نیز در وضعیت قرمز قرار گرفتند و ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان‌های وضعیت قرمز شامل نکا ، جویبار، سوادکوه ، آمل و رامسر و شهرستان‌های وضعیت نارنجی را  شهرستان های ساری، گلوگاه، بهشهر ، قائم‌شهر، بابلسر، بابل ، محمود آباد، نوشهر،  فریدونکنار، نور، چالوس، کلاردشت، عباس آباد و تنکابن تشکیل می دهند.

 میاندورود، سوادکوه شمالی و سیمرغ نیز شهرستان‌های وضعیت زرد بوده و هر روز بر تعداد ورودی بستری بیمارستان های استان افزوده می شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۵۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۸۲ نفر از افراد بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 هم اکنون ۵۳۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۹۵ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آمار مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز موید پذیرش 42 بیمار جدید و ترخیصی 30 بهبود یافته از مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه دارد. بر این اساس 136 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: گسترش اُمیکرون در مازندران بسیار شتابان است. به گفته فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بر ضرورت قطع زنجیره تولید بیمار اومیکرونی تاکید شده است و گفت: رسیدن به این هدف علاوه بر اعمال محدودیت های دو هفته ای، نیازمند رساندن آمار تزریق دز سوم واکسن کرونا به میزان ۷۰ درصد هستیم.

غلامی قرنطینه پنج روزه بیماران و اعمال محدودیت ها شامل تعطیلی هرگونه تجمع و دورهمی، تالارها، رستورانها، برگزاری مراسم و تجمعات بویژه در مناطق نارنجی و قرمز است را برای قطع زنجیره انتقال ضروری برشمرد و با هشدار این که عدم رعایت پروتکلها نه تنها تداوم افزایش بیماران سرپایی و بستری را در پی دارد، بلکه سبب می شود سیستم بهداشتی و درمانی پاسخگوی نیاز این میزان بیماران نباشد، گفت : عادی انگاری ها نه تنها ما را با افزایش مرگ و میر مواجه خواهد کرد، بلکه عوارض ناشی از ابتلا به کرونا شامل نارسایی های قلبی، ریوی، کلیوی را هم به افراد تحمیل خواهد کرد.

46

کد خبر 1599238

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند

ایسنا/قم مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در تصادف یک دستگاه پژو یک نفر جان خود را از دست داد.

 بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۰ آزاد راه حرم تا حرم، متاسفانه سه نفر مصدوم شدند و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 اورژانس ۱۱۵ قم سه دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان اعزام که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا