Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در مصاحبه با رسانه‌ای چینی (CGTN)  اظهار داشت: همکاری در چارچوب پروژه جهانی «یک کمربند، یک جاده» برای اتحاد کشورها و در راستای پاسخ‌های جامع به چالش‌های پیچیده اجتماعی-اقتصادی و بشردوستانه فرامرزی که کل جامعه بین‌المللی با آن مواجه است، طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، به ویژه برای آسیای مرکزی، «یک کمربند، یک جاده» مزایای بیشتری را برای تلفیق فرصت‌های اقتصادی به نفع حل مسائل راهبردی برای دسترسی مستقیم به بنادر دریایی و تبدیل منطقه به چهارراه اصلی بزرگراهی بین قاره‌ای از شرق به غرب و از شمال به جنوب فراهم می‌کند.

«جباراف» خاطر نشان کرد: در این راستا، اجرای عملی سریع پروژه ساخت راه آهن چین- قرقیزستان- ازبکستان باید گامی مهم در جهت افشای کامل پتانسیل ترانزیتی منطقه آسیای مرکزی و حلقه مهمی در ترویج طرح یک کمربند، یک جاده باشد.

رئیس جمهور قرقیزستان این جاده را جاده دوستی، حسن همجواری و توسعه پایدار خواند و ابراز اطمینان کرد که ساخت آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

به نظر وی، این پروژه از نظر ظرفیت اقتصادی بزرگ است و ساخت این بزرگراه پتانسیل حمل و نقل و ترانزیتی را نه تنها برای قرقیزستان و ازبکستان، بلکه کل منطقه آسیای مرکزی افزایش می‌دهد، زیرا راه‌آهن موجود دیگر نمی‌تواند با جریان فزاینده کالا از چین به کشورهای منطقه و همچنین به کشورهای اروپایی مقابله کند.

رئیس جمهور قرقیزستان افزود: که این پروژه همچنین مراکز لجستیک چندوجهی بین المللی ایجاد می‌کند و شبکه‌ای از خوشه‌های صنعتی را تشکیل می‌دهد. این موضوع همواره در دستور کار روابط دوجانبه است، هیچ گونه اختلاف سیاسی در مورد ماهیت و مصلحت آن وجود ندارد، فقط مسائل فنی و مالی پروژه است که در حال حاضر توسط متخصصان سه کشور در حال انجام است.

«جباراف» در پایان گفت: مطمئن هستم که با تلاش مشترک در آینده نزدیک ساخت این جاده را که برای تبدیل شدن به جاده دوستی، حسن همجواری و توسعه پایدار طراحی شده است، آغاز خواهیم کرد.

یاد آوری می‌شود که رئیس جمهور قرقیزستان از 3 تا 6 فوریه در یک سفر کاری در چین حضور دارد. یکی از موضوعات اصلی مورد بحث، چشم انداز ساخت خط آهن بین المللی چین - قرقیزستان - ازبکستان خواهد بود.

علاوه بر این، هیئت قرقیزستان آماده بحث در مورد همکاری‌های سرمایه گذاری است و قصد دارد تعدادی پروژه در زمینه‌های انرژی، معدن، کشاورزی و آموزش پیشنهاد دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: یک کمربند یک جاده راه آهن چین قرقیزستان ازبکستان جباراف رئیس جمهور قرقیزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با حافظ : کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟

یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد؟ دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد؟   آب حیوان تیره گون شد خضر فَرُّخ پِی کجاست خون چکید از شاخِ گل بادِ بهاران را چه شد؟   کس نمی‌گوید که یاری داشت حقِّ دوستی حق شناسان را چه حال افتاد یاران را چه شد؟   لعلی از کانِ مُروّت برنیامد سال‌هاست تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد؟   شهرِ یاران بود و خاکِ مهربانان این دیار مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد؟   گویِ توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد؟   صدهزاران گل شکفت و بانگِ مرغی برنخاست عندلیبان را چه پیش آمد هَزاران را چه شد؟   زهره سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت؟ کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟   حافظ اسرارِ الهی کَس نمی‌داند، خموش از که می‌پرسی که دورِ روزگاران را چه شد؟ کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • امروز با حافظ : کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند