Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@05:16:51 GMT

نانی که از تاکسی زردهای دهدشت آجر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۶۲۳

نانی که از تاکسی زردهای دهدشت آجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ساماندهی پایانه مسافربری دهدشت موضوعی است که همواره در نشست‌ها مطرح می‌شود اما خروجی اثربخشی تاکنون از دل این جلسات بیرون نیامده است.

این ترمینال که از نظر موقعیت مکانی در بدترین نقطه شهر واقع شده است از خدمات رفاهی برای رانندگان و مسافران محروم است.وضعیت فلاکت زده فضای فیزیکی و محوطه آن حکایت از عدم رسیدگی به مشکلات و بی‌توجهی متولیان نسبت به ناوگان حمل و نقل برون شهری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مسافربرهای شخصی» دغدغه ناتمام رانندگانی است که با پرداخت حق کمیسیون در پی نان حلال می‌گردند و در این شرایط بغرنج اقتصادی امرار معاش می‌کنند.

نان‌بُری مسافربرهای شخصی موضوع تازه‌ای نیست چندین بار رانندگان ناوگان برون شهری را مجبور به اعتراض کرده است اما تجمع اعتراض آمیز رانندگان تاکنون نتوانسته جلوی نا امنی و بی‌سر و سامانی در ترمینال را بگیرد تا جایی که گفته می‌شود جابجایی مسافر گاه با تهدید به قمه و چاقو همراه است.

رانندگان خطوط برون شهری بار دیگر اعتصاب کردند تا اعتراض خود نسبت به وضع موجود را فریاد بزنند.

از صبح امروز 70 خودروی ویژه مسیرهای دهدشت به یاسوج، دهدشت به بهبهان و دهدشت به گچساران در محوطه ترمینال پارک شده و مسافران را سرگردان کرده است.

آنها معتقدند مسافربرهای شخصی سال‌هاست عرصه را بر فعالیت خودروهای ویژه تنگ کرده و مسؤولان تاکنون نتوانسته‌اند این معضل را رفع و به آن خاتمه دهند.

رانندگان ناوگان برون شهری می‌گویند تا زمانی که برای ممنوعیت فعالیت مسافربرهای شخصی اقدام نشود مسافر جابجا نمی‌کنند.

جولان مسافربرهای شخصی با دریافت کرایه کمتر بدون نظارت بازی با جان، مال و امنیت مردم است و بر این اساس نیازمند نظارت و پیگیری جدی مسؤولان است.

رانندگی در چنین شرایطی اعصاب پولادین می‌خواهد و ناگفته پیداست کسانی که تن به این کار می‌دهند و برای امرار معاش و به امید تأمین نان حلال مسافرکشی را به عنوان پیشه برگزیدند معمولاً از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و از سر ناچاری «نان» خود را در کرایه مسافر جستجو می‌کنند.

با توجه به اعمال جریمه برای حمل مسافر با خودروی شخص و غیر مجاز که برابر بند 2081 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مقرر شده است انتظار می‌رود جلوی بی‌نظمی حمل مسافر با خودروی شخصی گرفته شود تا بیش از این شاهد اوضاع نا بسامان در پایانه مسافربری دهدشت نباشیم.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: تاکسی ناوگان اعتصاب فارس دهدشت ترمینال مسافربرهای شخصی برون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آب‌گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش‌بینی شده که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: رانندگان در این شرایط از عجله و شتاب خودداری کرده و با اتخاذ سرعت مطمئن مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط، اتخاذ سرعت مطمئنه در حرکت، رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و خودداری از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس پلیی راه ایلام از آماده به‌کار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک‌کن خودرو و همچنین داشتن تجهیزات ایمنی لازم برای رانندگان و همشهریانی که قصد سفر و عزیمت از طریق راه‌های برون شهری دارند الزامی و ضروری است.

کد خبر 6093077

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • تاکسی بدون خط
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران