Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:03:59 GMT

وضعیت شهرستان آبادان قرمز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۸۵۹

وضعیت شهرستان آبادان قرمز شد

 به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  در حال حاضر شهرستانهای اهواز ، امیدیه ، ایذه ، بهبهان، دزفول ، شوش، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بر همین اساس شهرستانهای اندیمشک، آغاجاری ، باغملک، بندرماهشهر، حمیدیه، خرمشهر، دشت آزادگان، رامشیر، رامهرمز، شادگان ، گتوند، لالی، هفتکل، هندیجان و هویزه در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اسا اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تنها 2 شهرستان اندیکا و باوی در وضعیت آبی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم روز شنبه ضمن هشدار نسبت به روند صعودی ابتلا به کرونا در خوزستان گفت: آمار بستری و فوت ناشی از کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته سه برابر شده است.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد کرونا خوزستان در محل استانداری اظهار داشت: آمار ابتلای بیماران به کرونا در خوزستان هم  نسبت به هفته قبل ۶ برابر بیشتر شده که این موضوع نگران کننده است.

وی گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان روند مطلوبی ندارد که امیدواریم با توجه به شیوع بیماری استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع بیشتر مود توجه قرار گیرد تا تعداد بیماران کمتر و خدمت رسانی بهتر شود.

وی همچنین  در خصوص روند واکسیناسیون در استان خوزستان گفت: با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی مراجعه برای واکسن نسبت به هفته قبل بیشتر شده اگرچه در مراکز واکسیناسیون استان خوزستان ازدحامی وجود ندارد.

سرمست افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت هدف استان خوزستان یک دُز، ۷۱ درصد ۲ دُز و ۲۱ درصد سه نوبت واکسن کرونا دریافت کرده اند همچنین مراجعه کودکان ۹ تا ۱۱ سال برای واکسیناسیون حدود ۹ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تمام واکسن های موجود در مراکز تجمیعی استان قابلیت تزریق برای هر سه دُز را دارند لذا مردم نباید منتظر نوع خاصی از واکسن باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب‌های سامانه بارشی توسط سدهای این استان خبر داد.

عباس صدریان‌فر امروز ۱۵ اردیبهشت ماه اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته و براساس هشدارهای هواشناسی و بررسی مدل‌هایی که در اختیار داشتیم، تمهیدات لازم را برای مدیریت مناسب حوضه‌های آبریز و سدها اتخاذ کردیم.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت این نوع سامانه‌های بارشی و همچنین قرارگیری در روزهای پایانی آبگیری سدها، مدیریت بارش‌های رخ داده از پیچیدگی‌های فنی بالایی برخوردار بود که خوشبختانه با اقدامات به موقع کنترل شد.

صدریان فر با اعلام حوضه آبریز دز به عنوان بحران‌ ترین حوضه آبریز در این سامانه بارشی عنوان کرد: در حوضه آبریز دز با توجه به میزان انباشت پشت سد دز و میزان بارش‌های احتمالی در این بخش، طی روزهای گذشته و به منظور مدیریت مناسب حوضه آبریز حجم خالی سد جهت کنترل سیلاب افزایش داده شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در این سامانه بارشی دو موج قدرتمند در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت رخ داد که در روز اول با کاهش خروجی سد دز از همپوشانی فعالیت مسیل‌های پایین دست و خروجی سد و ایجاد خسارت جلوگیری شد و در روز دوم یک سیلاب با پیک دو هزار مترمکعب در ثانیه به صورت کامل مهار شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد از مخازن سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷ میلیارد و ۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد