Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@22:42:52 GMT

کلاهبرداری با شگرد فروش چادر خودرو

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۹۲۲

کلاهبرداری با شگرد فروش چادر خودرو

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با شگرد تبلیغ فروش چادر خودرو در اینستاگرام ۱۶ میلیارد کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از سوی فردی ناشناس در اینستاگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند فرد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغ فروش چادر خودرو مواجه شده و با فروشنده تماس می‌گیرد. فروشنده نیز از او می‌خواهد تا مبلغ موردنظر را به حسابش واریز کند تا کالا برایش ارسال شود، فرد شاکی نیز خواسته فروشنده را اجابت و مبلغ را به حساب او واریز می‌کند اما پس از چند روز که کالایی برای وی ارسال نمی‌شود با فروشنده تماس می‌گیرد اما فروشنده دیگر به تماس‌های او پاسخ نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان بلافاصله اقدامات علمی و تخصصی خود را در فضای مجازی آغاز و سرانجام محل سکونت این فرد شیاد را در یکی از استان‌های کشور شناسایی می‌کنند و پس از اخذ نیابت قضائی یک اقدام ضربتی وی را دستگیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۶۰ مال باخته در این پرونده شناسایی شده است، تصریح کرد: با بررسی تراکنش‌های مالی متهم مشخص شد میزان کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط وی ۱۶ میلیارد است که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام محل امنی برای خرید و فروش کالا نیست، اضافه کرد: متأسفانه مردم به راحتی به تبلیغات فریبنده شبکه‌های مجازی اعتماد می‌کنند و سرمایه‌های خود را به حساب افراد کلاهبردار واریز می‌کنند.

وی دریافت وجوه کم از مشتریان را از شگردهای کلاهبرداران سایبری برشمرد و گفت: از آنجا که مبلغ کلاهبرداری شده کم و ناچیز است به همین خاطر افراد حاضر نمی‌شوند برای مبلغی مانند ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان به دادگستری مراجعه و مراحل شکایت را طی کنند اما همین امر باعث می‌شود مجرم بتواند به راحتی حجم بسیاری زیادی از افراد در استان‌های مختلف را با این شگرد فریب دهد و پول کلانی به جیب بزند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به پاسخگویی شبانه‌روزی مرکز فوریت‌های سایبری استان اصفهان از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰، خاطرنشان کرد: شهروندان به محض اطلاع از وقوع جرم و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را با کارشناسان در میان بگذارند تا در اسرع وقت با این مجرمان برخورد و جلوی کلاهبرداری‌های وسیع آنها گرفته شود.

کد خبر 553231

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرهنگ مرتضوی کلاهبرداری اینترنتی باند جعل و کلاهبرداری باند کلاهبرداری کلاهبرداری های اینترنتی ارتکاب جرم کلاهبرداری کلاهبرداری در فضای مجازی کلاهبرداری مجرمان سایبری متهم کلاهبرداری اینترنتی کلاهبرداری از شهروندان افزایش کلاهبرداری اینترنتی تبلیغات و کلاهبرداری در فضای مجازی کلاهبرداری سایبری کلاهبرداری در اینستاگرام کلاهبرداران سایبری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند

رئیس پلیس بین الملل فراجا از دستگیری و استرداد زنی که از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود، به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام مراجع قضایی زنی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت. این زن و شرکایش اقدام به دایر کردن چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضا آشنایان خود در چندین کشور منطقه و دادن وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای 10 درصد اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بودند.

وی با ییان اینکه این افراد به هیچ یک از وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری کرده بودند، گفت: فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن عدم پاسخ به سرمایه گذاران قبلی، مجددا با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری کرده و  دوباره اقدام به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از شهروندان کرده بودند. در نهایت نیز این زن پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ادامه داد:‌ با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد. با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد.

کریمی اضافه کرد: این زن صبح امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شده و برای ادامه رسیدگی به پرونده، در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد