Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - افزایش دو برابری بیماران بستری و بستری ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان کرمان، ۱۰ شهرستان استان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان صبح امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، مهرابی معاون امور اقتصادی استاندار و تعدادی از مسئولان استان و ارتباط همزمان ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان در سالن شهید مرتضوی زاده استانداری کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه با عنوان اینکه 120 شهرستان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند اظهار داشت: تا روز قبل چهار شهرستان کرمان، زرند، رفسنجان و کوهبنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند.

وی از افزایش شهرهای قرمز کرونایی استان طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده خبر داد و افزود: در حال حاضر شهرستان‌های کرمان، زرند، کوهبنان، رفسنجان، انار، سیرجان، بافت، رابر، جیرفت و فهرج در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با بیان اینکه روند بیماری کرونا در استان کرمان رو به افزایش است اظهار داشت: بیمارستان‌های استان در حال آماده باش هستند و آمار بیماران به سرعت در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی در استان نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است که تست کرونا 40 درصد آنها مثبت است عنوان کرد: حدود 600 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه 61 نفر از بیماران در آی سی یو بستری هستند گفت: افرادی که علائم سرماخوردگی پیدا کنند اولین تشخیص آن کرونا و از نوع امیکرون است؛ این افراد خیلی به دنبال تست نباشند و باید در منزل قرنطینه شوند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم که بیماران کمتر راهی بیمارستان شوند افزود: توصیه می‌شود که افراد حتماً واکسیناسیون خود را ادامه بدهند و در حال حاضر 4 میلیون و 762 هزار و 686 تزریق واکسن در استان انجام شده است.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه تا کنون 610 هزار نفر تزریق دوز سوم واکسن خود را انجام دادند که روند واکسیناسیون در استان خیلی کم است و باید تزریق دوز سوم سریعاً انجام شود گفت: کمیته‌های واکنش سریع در سطح شهرستان‌ها فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان مجدداً فعال شده است ادامه داد: درخواست داریم فرمانداران و همکاران در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌ها هماهنگ عمل کرده و به صورت جزیره‌ای عمل نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی نیز نسبت به قبل چهار برابر افزایش پیدا کرده است گفت: پیش‌بینی می‌شود دوره امیکرون سه تا پنج هفته به اوج برسد و بعد به سمت روند نزولی پیش برویم و امیدواریم تا قبل از نوروز امسال وضعیت کشور در بحث این ویروس خوب شود.

استاندار کرمان: تعطیلی گسترده کرونایی در استان کرمان نداریم4 شهرستان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد/ بستری 279 بیمار قطعی کرونا در استانجزئیات اکران کرونایی جشنواره فیلم فجر در کرمان اعلام شد

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اولویت اول ما در امر آموزش، سلامت دانش آموزان و همکاران معلم است اظهار داشت: به شهرستان‌ها اختیار داده شده که با هماهنگی ستادهای کرونای شهرستانی برای تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز کرونایی دارند، مدارس به‌مدت یک هفته تعطیل است گفت: با بررسی انجام شده تعداد مبتلایان به کرونا در بین دانش آموزان و معلمان افزایش پیدا کرده است.

ابوذر عطاپور وزیری فرماندار شهرستان جیرفت نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی در جیرفت افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: مشکل این شهرستان باز بودن تالارها و برگزاری مراسم جشن عروسی و جشن تولدها است و این تجمعات باعث ابتلا و شیوع بیشتر بیماری می‌شود.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان وضعیت قرمز کرونایی استان کرمان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان برزو فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام ۶ پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های قصرشیرین، دالاهو و همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در مناطق صعب‌العبور توانستند به ۶ نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این مصدومین به علت سوختگی، تصادفات رانندگی، مشکلات تنفسی دچار مصدومیت شدید شده و نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

کد خبر 6089398

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته