Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:31:23 GMT

یادواره ۳۱۳ شهید مربی ورزش کشور برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۷۴۰۷

یادواره ۳۱۳ شهید مربی ورزش کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین یادواره ۳۱۳ شهید مربی ورزش کشور روز شنبه با همت فدراسیون ورزش همگانی و سازمان بسیج ورزش کشور در تالار باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد که در ابتدای مراسم پیام آیت‌الله «سیدمحمدعلی علوی گرگانی» قرائت شد.

سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم گفت: آنچه امروز در جامعه به آن نیاز داریم ترویج الگوی ایثار در ورزش و جامعه است چون شهدا درب رحمت برای ایران اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:‌ باید از وجود شهدا در تمام مراتب زندگی بهره ببریم و برپایی اینگونه مراسم با ما گوشزد می کند که می توان با کمترین امکانات از موانع بزرگ گذشت که مصداق آن شهدا هستند.

معاون فرهنگی وزیر ورزش ابراز امیدواری کرد: فرهنگ شهادت و روحیه ایثار و بسیجی بودن مانند گذشته در جامعه ورزشی ما گسترش پیدا کند و این شعار نیست بلکه در عمل باید ثابت شود.

همچنین افشین ملایی رییس فدراسیون ورزش همگانی نیز در این مراسم با بیان اینکه محفل شهدا یادی از دوران رشادت‌های دفاع مقدس است اظهار داشت: آنچه که شاید مهمتر از دستور برگزاری این یادواره است، ترویج مفهوم والای شهادت در فدراسیون‌ است. پیام فدراسیون این است که ما برای سلامت و تندرستی به ورزش نیازمند هستیم و برای تعمیق روحیه مردم نیاز به روحیه ایثار و جهاد داریم که نماد آن شهدای بزرگوار هستند.

وی ادامه داد: فلسفه این یادواره‌ها تعیین نقشه راه است و شهید می‌تواند متناسب با نقشی که ایجاد کرده تعیین کننده مسیر است. شهیدان الگوی وفاداری، صداقت و ولایت‌مداری هستند. شهید ما را به عزت‌مندی و تعالی فرا می‌خواند.

رییس فدراسیون ورزش همگانی عنوان کرد: پیام شهدا این بود که برای آبادانی ایران اسلامی بدون هراس باید از سختی عبور کرد و در این مسیر هم باید شهدا همیشه زنده نگه داشته شود.

همچنین پیکر یکی از شهدای جاویدالاثر و تازه تفحص شده به سالن آورده شد که در پایان مراسم از سوی شماری از مسوولان حاضر تشییع شد.

در این مراسم «مهدی میرجلیلی» رییس سازمان بسیج ورزشکاران، «سینا کلهر» معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، «عبدالحمید احمدی»، «غلامرضا نوروزی» رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، «محمدتقی امیری خراسانی» رییس فدراسیون ورزش روستایی، «سیدمحمدشروین اسبقیان» فرمانده بسیج وزارت ورزش و رییس فدراسیون جانبازان و معلولین، «حمید استیلی» پیشکسوت فوتبال و «مهرعلی باران‌چشمه» سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی حضور داشتند.

همچنین از سیدحمید سجادی وزیر ورزش به خاطر تلاش برای ترویج ایثار و شهادت در وزارتخانه تقدیر شد.

وزیر ورزش برای حضور در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن در چین حضور دارد و کلهر به نمایندگی از طرف وزیر لوح تقدیر را دریافت کرد.

برچسب‌ها افشین ملایی فدراسیون ورزش های همگانی شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افشین ملایی فدراسیون ورزش های همگانی شهدا افشین ملایی فدراسیون ورزش های همگانی شهدا رییس فدراسیون فدراسیون ورزش ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان یادواره هشت شهید روستای رودشتی سادات محمودی بخش پاتاوه و شهید ابروی محله شهید نورمحمد بیاد در روستای بنزرد بخش پاتاوه با حضور مسولین استانی وخانواده معظم شهدا جانبازان واقشار مختلف مردم برگزار شد.
جانشین سپاه شهرستان دنا گفت: شهدای ایران اسلامی در راه اعتلای اسلام و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی که یک الگوی برگرفته از حاکمیت نبوی و علوی است به شهادت رسیدند. سرهنگ حسن زاده افزود: در طول تاریخ ایران برکتی به اندازه انقلاب اسلامی سراغ نداریم که خیرات و برکات آن برای عموم قابل مشاهده باشد و باید شکرگذار این جنبش بزرگ باشیم.
امام جمعه پاتاوه هم گفت: امروز کمردشمنان اسلام در برابر تفکر بسیجی و آرمان‌های شهدا خم شده است.
حجت الاسلام سیادت افزود: شهدای جنگ تحمیلی روز‌های پیروزی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام را باور داشتند و پرچم پیروزی را به دست ما داده اند که باید جوانان ما در قالب بسیج جهانی مسلمانان در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند تا نابودی دشمنان را رقم بزنند. مسوول بسیج حوزه مقاومت سادات محمودی گفت: این یادواره با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادآوری جانفشانی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا شد.
قوام صفت افزود: این یادواره‌ها در همه روستاههای سادات محمودی بخش پاتاوه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد