Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری بیان کرد: اکنون مبنای کار ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا، اعمال محدودیت هوشمند کرونایی است که باید به گونه‌ای اعمال شود که علاوه بر فعالیت کسب و کارها، بحث واکسیناسیون برای مقابله با بیماری لحاظ شود.

وی افزود: علاوه بر محدودیت هوشمند، افراد خدمت دهنده و گیرنده در رستوران ها حتما باید ۲ دُز واکسن زده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت بر اجرای این کار بر عهده اتحادیه‌ها و متولیان وزارت بهداشت است. همچنین در بقیه صنوف نیز این موارد باید به خوبی رعایت شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اعمال محدودیت جدیدتر برای سویه اُمیکرون گفت: در این سویه، برگزاری جلسات حداکثر با ۳۰ نفر و به مدت ۹۰ دقیقه مجاز است. همچنین برگزاری آیین‌ها و تجمع‌های مذهبی، فرهنگی،آیینی و اجتماعی نیز در اماکن مسقف باید با ۲۰ درصد ظرفیت آن مکان و به مدت ۹۰ دقیقه انجام شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، تمامی پروازها باید با ۶۰ درصد ظرفیت انجام شود که لازم است مدیرکل فرودگاه های خوزستان این مصوبه را پیگیری کند. 

حیاتی در خصوص آمادگی بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران سویه جدید اُمیکرون گفت: بیمارستان‌ها خوزستان به ۲ بخش خصوصی و دولتی تقسیم شده که در مرحله نخست بیمارستان های نفت، تامین اجتماعی، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه بیماران مبتلا به اُمیکرون را پذیرش می‌کنند و در صورتی که ظرفیت آنها تکمیل شود در مرحله دوم از بیمارستان های خصوصی کمک می‌گیریم.

وی افزود: از فرمانداران تقاضا داریم که اهتمام جدی تری نسبت به مساله واکسیناسیون داشته باسند. همچنین واکسن تاخیری‌ها و افرادی که دُز سوم خود را تزریق نکرده اند، به انجام این کار تشویق کنند و نیز بحث رعایت شیوه نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان کاهش پیدا کرده که فرمانداران باید دقت بیشتری نسبت به این موضوع داشه باشند همچنین در بحث تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه ها نیز اقدامات موثری انجام دهند.

وی در خصوص برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بیان کرد: در این زمینه منتظر نظر ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم و هر آنچه که مصوب شود در خوزستان اجرا خواهد شد.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز کرونا خوزستان مدیریت کرونا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود