Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:30:48 GMT

تمثال شهید تیموری در غرب تهران اکران شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۸۱۳۲

تمثال شهید تیموری در غرب تهران اکران شد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۲، معاون خدمات شهری و محیط زیست این شهرداری اعلام کرد: به منظور پاسداشت رشادت‌های شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس، تمثال شهید تیموری در میدانی که به نام این شهید والامقام مزین است نصب و رونمایی شد.

علیرضا جعفری، فضاسازی محیطی را از دیگر اقدامات اجرایی در این ایام برشمرد و افزود: بدین منظور همزمان با فضاسازی، پارچه نوشته هایی با طرح های نوستالژی ویژه دهه فجر در خیابان ستارخان نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آذین بندی معابر اصلی و میادین با نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بزرگراه ها و ریسه های پرچمی را  از دیگر اقدامات اجرایی در این ایام برشمرد و گفت: میادین و معابر پرتردد سطح منطقه از جمله میادین شهید طهرانی مقدم، صنعت و کتاب و همچنین مساجد و ساختمانهای شهرداری منطقه آذین بندی شد.

احداث پایانه تاکسیرانی تفرش و گزل خو در منطقه ۹

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۹ از احداث ایستگاه تاکسی در تقاطع خیابان تفرش و گزل خو به مقصد میدان آزادی خبر داد و گفت: این اقدام در پاسخ به مطالبه و تقاضای مکرر ساکنین محلات مهرآباد جنوبی و سرآسیاب به منظور استفاده از تاکسی به عنوان یکی از ارکان حمل و نقل عمومی، انجام شد.

علی حیدری همچنین بر لزوم ارتقا کیفیت تجهیزات ایستگاه های حمل و نقل عمومی برای رانندگان و مسافرین تاکسی تاکید کرد و در همین راستا از ایجاد سرپناه با سازه پرگولا با رویکرد معماری سبز در ابتدای بلوار استاد معین در زمینی به مساحت ۲۶۰ متر مربع و در مجاورت ساختمان شهرداری منطقه ۹ خبر داد که این اقدام مورد استقبال رانندگان و مسافرین نیز قرار گرفته است.

وی همچنین از استقرار و ساماندهی دو خط تاکسی (میدان آزادی – امام حسین (ع) و میدان آزادی – هفت تیر) با ناوگانی مشتمل بر۱۲۰ دستگاه تاکسی برای تامین دسترسی ایمن شهروندان به خطوط تاکسی واقع در ابتدای خیابان آزادی با اصلاح هندسی ۳۰۰ مترمربع در این محدوده خبر داد و متذکر شد: مسقف سازی این ایستگاه، فاز دوم این پروژه است که در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا، ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه ها و پایانه های تاکسی در منطقه ۹ به صورت دوره ای انجام می شود، خاطر نشان کرد: این منطقه به واسطه موقعیت و قرار گرفتن در ورودی غربی پایتخت و دارا بودن شهرک های اقماری و به عنوان تنها منطقه ایی که دارای خطوط ریلی(مترو)، زمینی(بی آر تی) و هوایی(فرودگاه مهرآباد) است، روزانه شاهد پنج میلیون گردش مسافر و وسایل نقلیه است.

افزایش سرعت عملیات عمرانی در پروژه شهید بروجردی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بازدید از پروژه بزرگراه شهید بروجردی بر افزایش سرعت عملیات عمرانی در این پروژه تاکید کرد.

عباس شعبانی به همراه حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق و یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸، در این بازدید آخرین پیشرفت عملیات عمرانی در فازهای مختلف پروژه، موانع و مشکلات، همچنین معارض ملکی و تاسیساتی با حضور پیمانکار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید معاون شهردار تهران با بیان اینکه در پروژه‌های این چنینی زمانی می‌گوییم کاری انجام شده که مردم سریع تر و آسانتر به مقصد خود برسند، گفت: باید پروژه شهید بروجردی با همکاری دست اندر کاران آن یعنی مجموعه معاونت فنی و عمرانی، شهرداری منطقه ۱۸ و پیمانکار به سرعت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شعبانی با اشاره به اینکه باید معارضات ملکی به سرعت برطرف و زمین آن در اختیار پیمانکار برای اجرای عملیات عمرانی قرار گیرد، گفت: باید از تمام ظرفیت موجود بهره برد تا سرعت عملیات عمرانی بالا رود.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات در بازه هر ۲ هفته یکبار میان سازمان مهندسی و عمران، سازمان مشاور فنی و مهندسی با شهرداری منطقه ۱۸ گفت: برگزاری این جلسات زمینه ساز  برطرف شدن بسیاری از موانع خواهد بود، که ممکن است سرعت پیشرفت پروژه را کاهش دهد.

در ادامه این بازدید چند ملک که جزو معارضین پروژه بودند با انجام روال اداری و رضایت مالکان آن تخریب و در اختیار پیمانکار برای پیشبرد عملیات عمرانی در این پروژه قرار گرفت.

انتقال آموزش های تفکیک پسماند به بیش از ۱۱ هزار خانوار در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۱۶۵ خانوار این منطقه در محلات منتخب در راستای اجرایی شدن شنبه های بدون پسماند و طرح کاپ از آموزش های تفکیک پسماند بهره مند شدند.

مهدی هدایت در این باره اعلام کرد: این آموزش ها با هدف کمک به چرخه بازیافت و محیط زیست سالم در قالب طرح شنبه های بدون پسماند همراه با توزیع بروشور و کیسه های مخصوص پسماند خشک بین خانوارها انجام شده است.

وی حاصل این آموزش ها را افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک و افزایش تحویل پسماندهای خشک دانست و گفت: روزانه ۱۰ تن پسماند خشک بصورت مجاز جمع آوری می شود.

به گفته هدایت آموزش های تفکیک پسماند در اماکن عمومی نیز بسط داده شده بطوری که از شروع بازگشایی مهدها و مدارس تاکنون ۲۵۵ کودک در مهدها و سراهای محلات، مراکز پیش دبستانی و فرهنگی و همچنین ۱۲۵ نفر از کارکنان اداری، معلمان، مدیران مدارس و پرسنل خدماتی آموزش دیده اند.

این مسئول ادامه داد: در این فعالیت ۷۶۴ مخزن و کارتن پلاست و بیش از چهار هزار کیلوگرم کیسه مخصوص پسماند تحویل خانوارها، مراکز آموزشی، تجاری و اصناف شده است.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نیروی خدماتی و کارکنان شهرداری، ۹۵ سالمند و نزدیک به چهار هزار شهروند در اطراف غرف بازیافت با اهمیت تفکیک پسماندهای خشک و نحوه انجام آن آشنا شده اند.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اجرای طرح همیار بازیافت در مدارس این منطقه نیز گفت: طی اجرای این طرح در مدارس منتخب، ۲۳۰ دانش آموز از آموزش های پسماند بهره مند شدند.

مزار شهدای دارالشهدای تهران غبارروبی شد

مراسم غبارروبی مزار گلزار شهدای دارالشهدای تهران در بوستان های زمزم، بهاران، ابوذر و آستان مقدس امام زاده حسن (ع) برگزار شد.

در این مراسم شهردار منطقه ۱۷ همراه با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر و جمعی دیگر از مسئولان شهری در بوستان زمزم حضور پیدا کردند و به مقام والای شهدای گمنام آرمیده در این بوستان ادای احترام کردند، سپس سرهنگ تیموری درخصوص گرامیداشت ایام الله دهه فجر سخنرانی کرد.

همچنین به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب  اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مراسمی که به همین مناسبت در منطقه دارالشهدای تهران برگزار شد، حضور پیدا کرد.

در این مراسم که در مسجد باب الحوائج(ع) مقیم قره لری های تهران و با رعایت حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار شد، نماینده مردم تهران درخصوص نقش و جایگاه روحانیت در شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه هجده تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران عملیات عمرانی شهرداری منطقه شهردار منطقه تفکیک پسماند آموزش ها منطقه ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اگر دو پروژه را کنار بگذاریم تقریباً تمام پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌ای که داشتیم، بحث آسفالت شوارع سطح منطقه بود که ۱۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان پروژه تملک املاک در مسیرهایی مثل حریم کمربندی، تملک فضای سبز، املاک تصرف شده و پارکینگ سطح منطقه بود که سال گذشته دو پلاک در خیابان جوادالائمه با ارزش ۱۰ میلیارد برای پارکینگ تملک شد.

حسینی افزود: بحث جدول گذاری خیابان‌های منطقه موضوع دیگری است. جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی منطقه، بهسازی بوستان‌ها، احداث فاز ۴ بوستان صداقت و توسعه بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان‌های رضوی، ولایت، صبا و سایر بوستان‌ها از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۲ بود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۵ میلیارد تومان در سال برای تملک پارکینگ پیش بینی شده است تا یک لکه پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) با تملک این سه پلاک نهایی شود و در اختیار سازمان ترافیک قرار بگیرد که مجموع مساحت این تملک‌ها حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه تملک بوستان خانواده که در خیابان چمران است سال گذشته با اعتبار ۷ میلیارد تومان شروع شد، اضافه کرد: امسال هم ۵ میلیارد تومان برای تملک بوستان خانواده منطقه دو پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا شهریور ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری بوستان بانوان و بوستان خانواده منطقه باشیم که مساحت آن نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است.

کد خبر 749110

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم