Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -_ علی زینی وند ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان درخصوص اوج گیری اُمیکرون در استان گفت: طبق اعلام وزات بهداشت و درمان ده شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند و به شدت این روند رو به رشد است.

به گفته او، طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی با جدیت اجرا شود وبا توجه به اینکه اطمینان خاطری که طی این مدت نسبت به کرونا داشتیم اکنون با اوج گیری سویه جدید لازم است تیم‌های واکنش سریع فعال و محدودیت‌های هوشمند مجدد اعمال شود و علوم پزشکی و معاونت سیاسی امنیتی ساز و کار تصمیمات اقتضایی را مشخص کنند

استاندار کرمان گفت: همه بیمارستان‌ها و امکانات مورد نیاز در آماده باش کامل قرار داشته باشند و ظرفیت و امکانات نیرو‌های مسلح را به کار بگیرید و پیش بینی می‌شود اگر پیشگیری‌های لازم صورت نگیرد تعداد بستری و فوتی‌ها در هفته آینده افزایشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: در مکان‌های خاص با فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌ها جشن‌ها و مراسمات برگزار شود و هرجا که چهارچوب‌ها را رعایت نکردند حتما برخورد کنید و حتی الامکان جشن‌ها در شهر‌های قرمز برگزار نشود و بهتر است که در شهر‌های هوا مساعد است مراسمات در فضای باز برگزار شود.

زینی‌وند درباره برگزاری مراسم اعتکاف گفت: اعتکاف در شهر‌های نارنجی و زرد با ۲۰ درصد ظرفیت مکان‌ها با نظارت دقیق دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود و اگر شهر‌های قرمز افزایش پیدا کند احتمال لغو آن وجود دارد.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن طی چند روز آینده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود و در ادامه درباره تعطیلی مراکز آموزشی گفت: تعطیلی گسترده مدارس در دستور کار نداریم، اما تا شنبه آینده مدارس ابتدایی و پیش دبستانی در شهر‌های قرمز تعطیل باشند و دوره متوسطه اول و دوم مدارسی که مبتلا به کرونا در آن‌ها وجود دارد و با مشورت دانشگاه علوم پزشکی با اطلاع فرماندار موردی تعطیل کنید و روسای دانشگاه‌ها با نظر دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی فرماندار اقتضایی عمل کنند.

به‌گفته زینی وند، اختیاری عمل کردن برای تعطیلی مراکز آموزشی به کسی نمی‌دهیم و باید براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران باشد و وزرشگاه‌ها فراخوان عمومی برای تماشای فوتبال ندهند و این مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود.

همچنین رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه، روند واکسیناسیون را کم دانست و گفته، افرادی که علایم سرماخوردگی شامل؛ گلو درد، آبریزش، تب، بدن درد و ... دارند، اولین تشخیص آن اُمیکرون است و بیمار با ۵ روز استراحت بهبود پیدا می‌کند و درخواست داریم که مردم به کلینیک ها، درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت آمادگی پذیرش بیماران دارند و بیماران به بیمارستان‌ها سرازیر نشوند و فقط در زمان ضروری به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

رشیدی نژاد به مردم توصیه کرد: تا اُمیکرون سراغتان نیامده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند شایان ذکر است که در حال حاضر در کل استان ۴ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۸۶ واکسن تزریق شده است که از این تعداد بیش از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفر دز اول و بیش از یک میلیون ۹۵۱ هزار نوبت دوم و ۶۱۰ هزار و ۵۱۱ نفر (معادل ۲۴ درصد جمعیت هدف) دز سوم تزریق کرده اند.

او در ادامه سخنانش از آمادگی استان در راستای پیشگیری و درمان خبر داد و گفت: بیمارستان‌های استان و قرارگاه شهید سلیمانی آمادگی لازم را دارد و بر حسب شرایط آمادگی افزایش مراکز درمانی و پرسنل را داریم و همچنین هماهنگی بین دانشگاه‌های مستقر در استان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه همه درخواست‌ها و تصیمات باید ذیل تصمیمات ستاد کرونا باشد، گفت: طبق تجربیات کشور‌های دیگر اوج اُمیکرون ۳ تا ۵ هفته است که ۲ هفته آن گذشته است و امیدواریم تا قبل از عید وضعیت پایداری پیدا کنیم.

رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان پیشنهاد داد که در شهرستان‌های قرمز مناطق عشایری و روستایی که در فضای باز کلاس‌های درس آن‌ها برگزار می‌شود کلاس‌ها حضوری برپا شود که استاندار با این پیشنهاد موافقت کرد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استان کرمان ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها برگزار شود ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جوی نسبتا پایدار و آرام برای اکثر مناطق در استان مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمالی و جنوب شرقی به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای مناطق مذکور ضمن افزایش ابر، رگبار باران محتمل است.

وی افزود: طی همین مدت در مناطق جنوب‌شرقی، برخی مناطق مرکزی و نیمه‌غربی استان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای شهر کرمان به‌ترتیب ۱۸.۴ و ۹.۴ درجه سانتی‌گراد است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با دمای (۱-) سردترین و منوجان با دمای (۳۴) گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

کد خبر 748359

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟