Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اپیدمیولوژیست های انگلیسی که مسئول بررسی همه گیری کووید-۱۹ و توصیه در این خصوص به دولت انگلیس هستند، می گویند که در آینده احتمال وقوع امواج بزرگ کووید-۱۹ در انگلیس وجود دارد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در پی لغو محدودیت های کرونایی در تابستان گذشته (ژوئیه ۲۰۲۱ برابر با تیر ۱۴۰۰) گفته بود در حالیکه همه‌گیری ویروس کرونا تمام نشده است، بریتانیا باید زندگی با کووید را بیاموزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بخش مدل سازی گروه علمی همه گیری آنفلوانزا» که مسئول بررسی امواج احتمالی هم گیری کووید-۱۹ است در این خصوص توضیح داد که ظهور گونه‌های ویروسی جدید بزرگترین عامل ناشناخته در میان‌مدت و بلندمدت است که همراه با کاهش ایمنی جمعیت می تواند در این امر نقش موثری داشته باشد.

این گروه علمی که مسئول ارائه توصیه های لازم به دولت انگلیس در برخورد با همه گیری کووید-۱۹ است، در بیانیه روز گذشته (جمعه) خود گفت: امواج بزرگی که احتمال دارد در آینده منجر به افزایش شدید شمار مبتلایان شود نیاز به مدیریت فعال برای جلوگیری از فشار بر بخش بهداشت و درمان دارند.

انگلیس تاکنون ۱۵۷ هزار و ۷۳۰ مورد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را گزارش کرده و هفتمین کشور جهان از نظر میزان مرگ و میر کرونایی است و جانسون به دلیل نحوه مقابله با این همه گیری با انتقادات شدیدی روبرواست.  

از سوی دیگر و از زمان ظهور سویه اومیکرون که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته است و همین امر جانسون را بر آن داشت تا باردیگر برخی محدودیت های کرونایی را بازگرداند.  

رئیس بخش مدل سازی گروه علمی همه گیری آنفلوانزا به رویترز گفت: اگرچه هر سال باید شاهد بهبود وضعیت کووید-۱۹ باشیم، ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که دولت مجبور به عقبگرد شود و  تدابیری را ارائه کند.

این گروه در بیانیه روز گذشته خود همچنین تاکید کرد: چند سال آینده بسیار نامشخص خواهد بود و شیوع و امواج آتی احتمالا با آرام شدن اوضاع سر و صدای بسیاری بپا خواهند کرد. این گروه مشاور دولت انگلیس افزود: ما ممکن است سال ها با یک الگوی ثابت و قابل پیش بینی از همه گیری فاصله داشته باشیم.

منبع: الف

کلیدواژه: همه گیری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)

عصر ایران - عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوعی عنکبوت شکارچی است که در آسیا و استرالیا یافت می شود. این عنکبوت ها می توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب های رنگی مختلفی از آنها وجود دارد.

عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی تند، بلکه در میان خزه ها و گلسنگ ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آنها می توانند بین خزه ها و گلسنگ ها استتار کنند.

رژیم غذایی آنها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می کند. آنها می توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می کنند. این عنکبوت ها می توانند روی دیوارها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می دهد.

عنکبوت های ماده مدافعان سرسختی از کیسه های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آنها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می گذارند. اگر هشدارها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار عجیب عنکبوت گردباف نر پس از جفت‌گیری (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • احتمال رگبار تگرگ و وزش باد نسبتا شدید در لرستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود