Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی الیگودرز گفت: اجسادی که در ارتفاع ۳۰۲۴ متری قله فنی دیگوله فرسش الیگودرز گرفتار برف و کولاک شده بودند پس از ساعت‌ها تلاش به پایین قله انتفال یافتند. - اخبار استانها -

سعید عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در الیگودرز، در رابطه با پیدا شدن دو نفر و انتقال اجساد دو تن از اهالی روستای فرسش که در ارتفاعات جنوبی قله فنی دیگوله گرفتار شده بودند اظهارداشت: روز جمعه پانزدهم بهمن ماه عملیات انتقال اجساد توسط تیم تخصصی کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و امدادگران هلال احمر شهرستان الیگودرز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حضور تیم تخصصی کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و امدادگران هلال احمر الیگودرز، ساعت 7 صبح با هماهنگی مسئولان حاضر در منطقه از جمله رئیس هیئت اسکی استان لرستان، جهت هماهنگی ماشین برفکوب که با حرکت به سمت قله دیگوله از ابتدای پیست اسکی تا دامنه‌های جنوبی دیگوله، از ماشین برفکوب استفاده شد و به این صورت، مدیریت بسیار مناسب و بهتری در بحث زمان و دیگر پارامترها با توجه به شرایط نامساعد جوی و بارش برف در منطقه همراه با کولاک انجام گرفت.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی الیگودرز عنوان کرد: در نهایت همه نفرات سوار بر ماشین برفکوب شده و بعداز طی کردن مسیر شیب‌دار در ساعت 8:40 دقیقه صبح به دامنه‌های جنوبی قله دیگوله رسیدند.

وی بیان کرد: با استارت از پای کار که با برفکوبی سنگینی همراه بود، افراد به سمت صخره‌های بالادست حرکت کردند که در بین مسیر مجبور به عبور از دره ای سخت گذر با شیب بالا شدند که در نهایت در ساعت 10:10 دقیقه نفرات به بالای سر اجساد حادثه در ارتفاع 3024 متری رسیدند.

عزیزی گفت: نفرات تیم کار بسکت و فیکس کردن اجساد با دو عدد برانکارد را انجام داده و در قالب دو  تیم پنج  نفره مسیر فرود را آغاز کردند که این موضوع با رعایت کامل اصول ایمنی جهت کشیدن اجساد به سمت پایین و همراه با اجرای پنج مرحله کارگاه تخصصی فرود هر کدام به طول 50 متر بود.

جنازه 2 کوهنورد از علم‌کوه به پایین منتقل شد 2 کوهنورد در علم‌کوه جان باختند

وی تصریح کرد: با طی کردن مسیر بازگشت افراد در ساعت 12 ظهر به ماشین برفکوب رسیده و کار فیکس کردن اجساد به صورت ایمن در قسمت عقب ماشین برفکوب را انجام دادند سپس در ساعت 12:20 دقیقه مسیر بازگشت به سمت روستای فرسش و با کمک ماشین برفکوب آغاز شد و در نهایت همه  اعضای تیم در ساعت 13:10 دقیقه با انجام عملیات 6 ساعته در سلامت کامل به پیست اسکی روستای فرسش رسیدند و در نهایت اجساد به مسئولان وخانواده‌های آنها تحویل داده شد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی الیگودرز ضمن تسلیت به خانواده‌های این فوت شده‌گان گفت: از تلاش‌ها و پیگیری‌های تمامی مسئولان و به ویژه ایثار و از خودگذشگی تیم تخصصی کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و امدادگران هلال احمر شهرستان الیگودرز و عوامل پیست بین المللی اسکی تمندر که برای انتقال دو نفر از اهالی که در پی پیدا کردن اجساد فوتی‌ها رفته بودند و همچنین کار انتقال اجساد فوتی ها تلاش کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

به گزارش تسنیم در روزهای اخیر دو نفر از اهالی روستای فرسش در الیگودرز در ارتفاعات جنوبی قله فنی دیگوله گرفتار برف و کولاک می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند که روز پنجشنبه اعضای پیست اسکی تمندر باخبر می‌شوند و وارد عملیات می‌شوند تا دو نفر از وابستگان افرادی که در پی فوت شدگان رفته بودند و در تاریکی هوا در برف گرفتار شده بودند را نجات دهند.

در نهایت روز جمعه با کمک نیروهای هلال احمر و تیم تخصصی کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و عوامل دیگر دو نفر مذکور و اجساد به پایین انتقال پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/642/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستای فرسش هلال احمر رئیس هیئت دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!

زایمانی که بین ۴.۵ میلیون مورد، یک بار اتفاق می‌افتد


پوشش متفاوت دختران یک مدرسه در دهه شصت


یک خبر ترسناک درباره احتمال تکرار فاجعه بم

عکس نوستالژیک و بامزه از دو دختر در دهه هفتاد


عکسی از دیدار رئیسی با بیماران اتباع


با بزرگترین آسانسور دنیا آشنا شوید


اعترافات هولناک زنِ بی رحم به قتل همسرش

این نقاشی هیتلر در تهران نگهداری می‌شود!


این نقطه از ایران بیشترین ابتلا به سرطان در دنیا را داشت!
عکسی که از سعید پیردوست بعد از مدت‌ها منتشر شد


تا سال ۱۴۰۹ اصفهان تبدیل به بیابان می‌شود!


استایل خیابانی و بهاری شبنم قلی‌خانی در دبی


پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی


اقدام عجیب یک مادر جان فرزندش را گرفت


تیپ مجلسی بهاره رهنما با یک کلاه مرواریدی


واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی عکس دخترش


عکسی که بهانه سواستفاده از شهروندان کرجی شد!


«عجله ندارم» از تپسی حذف شد
برخورد خونین یک قطار با گله گوسفند در این شهر

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!
  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی +عکس
  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی | عکس
  • حمله به امین منوچهری و زورگیری: بارها در اتوبان چمران این اتفاق رخ داده؛ پیگیری نمی‌کنم چون فایده ندارد! + عکس
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها