Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخترع نوجوان سرپلذهابی توانست دومین مینی تراکتور خود را با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرپل ذهاب بسازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، جوانان خوش فکر و دارای ذهن خلاق در مناطق محروم بسیار هستند که بها دادن به آنها می تواند استعدادهای شهرستان را شکوفا سازد اما بسیاری از این جوانان به دلیل عدم توان مالی بعضی از طرح‌هایی را که به ذهن‌شان می‌رسد عملیاتی نمی‌کنند و لذا استعداد آنها در نطفه خفه شده و شکوفا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیج سازندگی یکی از مجموعه‌هایی است که با راه‌اندازی صندوق‌های تسهیلات قرض‌الحسنه به حمایت از این مخترعین و مبتکرین و کارآفرینان در نقاط مختلف کشور پرداخته و زمینه بروز بسیاری از استعدادها را فراهم ساخته است.

در سرپل ذهاب نیز بسیج سازندگی از طرح‌های مخترعین و مبتکرین و کارآفرینان شهرستان با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی حمایت کرده و زمینه ظهور و بروز استعدادهای شهرستان را فراهم کرده است.

محمدحسین عزیزی مخترع نوجوان سرپلذهابی است که برای دومین بار مینی تراکتور طراحی خود را ساخته است.

این مخترع نوجوان با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب توانسته طرح خود را عملیاتی کرده و مینی تراکتور بهینه شده و ادوات اختصاصی مورد نیاز را بسازد.

وی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: تیلر وسیله کشاورزی است که کار کردن با آن سخت است و چون بیشتر جامعه کشاورزان را میانسالان تشکیل می‌دهند لذا به فکر طراحی دستگاهی برای راحت‌تر شدن اقدامات کشاورزی برای کشاورزان افتادم.

محمدحسین عزیزی افزود: بعد از تحقیقات بسیاری که تیم طراحان ما در خصوص تیلرهای کشاورزی داشت بالاخره به این نتیجه رسیدیم که دستگاه مینی تراکتور را طراحی کرده و بسازیم.

وی بابیان اینکه بسیاری از کشاورزان توان خرید مینی تراکتورهای باغی را ندارند اذعان داشت: تیم ما موفق به طراحی و ساخت مینی تراکتوری شده است که علاوه بر دارا بودن تمام قابلیت‌های دستگاه‌های مشابه موجود از جهات مختلف نیز نسبت به آنها متمایز شده است.

این مخترع نوجوان افزود: موتور این دستگاه ۱۲ اسب بخار دیزیلی است که به دلیل اضافه شدن مستقیم نیروی آن به چرخهای عقب باعث انتخاب چرخهای بزرگ برای عقب و چرخ‌های کوچک برای جلو شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه دیفرانسیل ندارد و لذا فاصله بین چرخ‌های جلو نسبت به چرخهای عقب بیشتر است تا راننده تسلط بیشتری بر دستگاه و چرخ‌های عقب داشته باشد.

عزیزی تصریح کرد: بدنه دستگاه از پروفیل است که با اقدامات مختلف به آن استحکام دادیم و بررسی آن بالابر هیدرولیکی و قفل سه نقطه نصب شده است که از خالی شدن جک جلوگیری می کند.

وی با اشاره به سیستم خنک کننده دستگاه اذعان داشت: یک فن هوا بر روی آن نصب شده که بصورت خودکار با بالا فتن دمای موتور به کار افتاده و موتور را خنک می کند.

این مخترع نوجوان ادامه داد: این دستگاه دارای ترمزبوستری است که با استفاده از پدال ترمز چرخها قفل می شوند این دستگاه همچنین برای حرکت در زمینهای ناهموار کشاورزی دارای سیستم تعلیق است و خدمه در استفاده از آن احساس راحتی می کند.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه الهام گرفته از چندین نوع مختلف تراکتور است و با حذف کردن کابوت جلو امکان دید راننده بهتر شده و زاویه فرمان و صندلی راننده هم قابل تنظیم است. این مینی تراکتور قابلیت طراحی و ساخت در سه نوع کشاورزی، دامپروری و باغبانی را دارد و برای این دستگاه مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

در ادامه پاسدار مجتبی کاکایی اظهار داشت: فراهم کردن بستر رشد و شکوفایی استعدادهای جوان مناطق محروم کشور از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سرپلذهاب افزود: در سرپل ذهاب مخترع نوجوان بسیجی با امکانات خیلی محدود و با ذهنی خلاق با ارتباط با پارک علم و فناوری شهرستان موفق به طراحی و ساخت یکی از ادوات کشاورزی با کاربری بسیار شده است.

وی تصریح کرد: حمایت از جوانان مبتکر و مخترع از اهداف بسیج سازندگی سپاه سرپل ذهاب است که در همین راستا از محل تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به حمایت از این مخترع بسیجی پرداخته است.

کاکایی گفت: تمام جوانان و نوجوانانی که مبتکر و کارآفرین باشند از حمایت بسیج سازندگی برخوردار خواهند شد. 

قطعاً با حمایت از جوانان و نوجوانان خوش ذوق و مبتکر می‌توان زمینه بروز استعدادهای بسیاری را فراهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مینی تراکتور مخترع نوجوان بسیج سازندگی سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی

تیم فوتبال ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف تیم تراکتور تبریز می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی امروز با برگزاری 7 دیدار به پایان می‌رسد که در یکی از این رقابت‌ها، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه یادگار امام به مصاف تراکتور خواهد رفت.

مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی عصر امروز به پایان می‌رسد ک ذوب‌آهن در یکی از مهم‌ترین این مسابقات در تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت؛ بازی جذاب و نفس‌‌گیر که با توجه به نتیجه آخرین بازی دو تیم در لیگ از حساسیت بالاتری هم برخوردار شده است.

ذوب‌آهن و تراکتور کمتر از دو هفته قبل در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ مقابل هم قرار گرفتند و سرخپوشان تبریزی در آن بازی با نتیجه عجیب و غریب 4  بر یک شکست خوردند و حالا امروز به دنبال انتقام و جبران مافات در جام حذفی هستند.

شاگردان ربیعی در بهترین شرایط ممکن به مصاف تراکتور می‌روند؛ گاندوهای اصفهانی از 3 بازی آخرشان 2 برد ارزشمند را به دست آورده‌ و به روزهای اوج‌شان نزدیک شده و از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی به سر می‌برند. از طرف دیگر قهرمانی در جام حذفی تنها شانس ذوبی‌ها برای گرفتن سهمیه آسیایی است و همین نکته به سبزپوشان اصفهانی انگیزه دو چندانی خواهد داد.

در طرف مقابل تراکتور روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد؛ سرخ‌های تبریز در هفته‌های اخیر 2 شکست پیاپی را تجربه کردند و در نهایت خمس از مربیگری این تیم کنار رفت و از یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی آینده این تیم نام برده شود. هر چند گل‌محمدی از مدیران تراکتور برای حل مشکلات شخصی چند هفته‌ای مهلت گرفته و در این مدت هدایت سرخ‌پوشان تبریزی بر عهده حمید مطهری خواهد بود

با تمام این تفاسیر ذوب‌آهن مقابل تراکتور کار سختی در پیش خواهد داشت؛ تراکتوری‌ها قهرمانی لیگ را از دست داده‌اند و برای کسب سهمیه آسیایی هم رقبای سرسختی دارند و همین امر ارزش قهرمانی در جام حذفی را برای آنها دو چندان خواهد کرد و برای رسیدن به این هدف با همه توان به میدان خواهند آمد و همین امر کار را برای ذوب‌آهن سخت خواهد کرد.

آنچه مسلم است دیدار ذوب‌آهن و تراکتور بازی حساس، جذاب و سختی خواهد بود. تقابل 2 تیم در کمتر از  دو هفته گذشته، موجب شده است که کادر فنی دو تیم شناخت کاملی از تیم رقیب داشته و به خوبی با نقاط ضعف و قدرت هم آشنا شوند. از طرف دیگر انگیزه بالای هر 2 تیم، حساسیت این دیدار را دوچندان کرده است. باید منتظر ماند و دید که نتیجه این دیدار حساس به نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

پیروزی ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم با تعویض‌های طلایی ربیعیواکاوی برتری ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم؛ بهشت امیدواران

 

برترین گلزنان:

رحمان جعفری با 9 گل و جواد محمدی با 7 گل برترین گلزنان این دیدار هستند.

اتفاق ویژه:

تکرار تقابل ذوب‌آهن و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام  می‌تواند جذابیت‌های این دیدار را افزایش دهد.

ترکیب احتمالی تراکتور:
حسین پورحمیدی، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم نژاد، محمد نادری، میلاد کر، رحمان جعفری، صفا هادی و امیرحسین حسین‌زده.

سرمربی: حمید مطهری

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:
پارسا جعفری، محمدقریشی، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، گریگول چابرادزه، علی مصلح، امید لطیفی، مهرداد رضایی، کمال کامیابی‌نیا، محمدحسین اسلامی، مجید علیاری.
سرمربی : ربیعی

آمار رویارویی‌های دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز  در جام حذفی به شرح زیر است:

جام حذفی:

ذوب‌آهن و تراکتور‌ در تاریخ جام حذفی تنها یک بار برابر هم بازی کرده‌اند که نتیجه آن به نفع تیم تبریزی رقم خورده است.

مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل 96-95:

ذوب‌آهن 2 - تراکتورسازی 3

برنامه سایر دیدارهای این مرحله به شرح زیر است:

جمعه 7 اردیبهشت ماه

آلومینیوم اراک_پرسپولیس

فجرسپاسی_گل‌گهر سیرجان

ملوان_ سایپا

هوادار_مس سونگون

مس کرمان_چادر ملو اردکان

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری