Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:01:29 GMT

کودکان سرطانی یمن چشم انتظار بازگشایی فرودگاه صنعا

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۹۰۸۳

کودکان سرطانی یمن چشم انتظار بازگشایی فرودگاه صنعا

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره «طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن امروز (شنبه) به مناسبت روز جهانی مقابله با سرطان در یک کنفرانس خبری با بیان این مطلب، نسبت به افزایش موارد سرطان در این کشور هشدار داد و بر لزوم مهیا کردن زمینه سفر درمانی بیماران به خارج از کشور و تسهیل دریافت محموله‌های داروهای مورد نیاز تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این روز در حالی فرا رسید که یمن روزگار تلخی را سپری می‌کند و بر اثر تسلیحات مورد استفاده دشمن متجاوز ائتلاف عربی، تعداد بیماران سرطانی در  کشور ما ۲ برابر شده است. 

وزیر بهداشت یمن اضافه کرد: بیش از ۶۰ هزار بیمار در مراکز آنکولوژی یمن با کمبود دارو، تجهیزات و مواد تشخیصی مواجه هستند و آمار کودکان مبتلا به سرطان خون به تعداد خیره کننده‌ای رو به افزایش است. 

المتوکل تصریح کرد: بیش از سه هزار کودک یمنی بر اثر محاصره کشور توسط نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری عربستان به سرطان مبتلا هستند و در خطر مرگ قرار دارند و بیش از دو هزار کودک مبتلا به بیماری‌های خونی نیز از نظارت‌های بهداشتی لازم محروم هستند.  

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه صنعا بسته شده است و بیماران یمنی نمی‌تواند برای درمان به خارج از کشور بروند و همزمان به دلیل محاصره، ورود داروها و لوازم مورد نیاز به داخل کشور امکانپذیر نیست. 

وزیر بهداشت یمن با تاکید بر ضرورت ورود تجهیزات پزشکی هسته‌ای به این کشور، ائتلاف عربی متجاوز به خاک این کشور را به جلوگیری از ورود مواد رادیواکتیو مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی متهم کرد و افزود: ما از سازمان ملل می‌خواهیم ضمن رسیدگی به این درخواست بر مواد رادیواکتیو نظارت کند. 

المتوکل بازگشایی فرودگاه صنعا  را برای تامین نیازهای بشردوستانه یمنی‌ها ضروری دانست و خواستار بازگشایی این فرودگاه برای سفر بیماران نیازمند به خارج از کشور شد.  

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز و کشتار کودکان و زنان یمنی را آغاز کرد، اما ظرف تقریباً شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است. 

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور فقیر به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است. 

بسیاری از زیر ساخت‌های بخش بهداشت و درمان یمن بر اثر حملات نیروهای متجاوز از بین رفته و بر اساس اعلام سازمان‌های بین المللی نیمی از امکانات بهداشتی موجود در این کشور از کار افتاده است و این مراکز از کمبود شدید دارو، تجهیزات و کادر درمانی مورد نیاز رنج می‌برند. 

بر اساس گزارش ماه نوامبر سازمان ملل، به دلیل تجاوز نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان طی هفت سال گذشته ۳۷۷ هزار یمنی جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها یمن آسیای غربی کودک عربستان سعودی سرطان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن آسیای غربی کودک یمن آسیای غربی کودک عربستان سعودی سرطان ائتلاف عربی مورد نیاز بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در بیانیه‌ای تأیید کرد که انصارالله یمن سه موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت دریای سرخ شلیک کردند.

به گزارش با‌ها نیوز، این موشک‌ها دو شناور به نام‌های "ام وی مایشا" (MV Maisha) و "ام وی آندرومدا استار" (MV Andromeda Star) را هدف قرار دادند. ام وی مایشا، یک کشتی متعلق به انگلیس، آسیب جزئی دید، اما ادعا می‌شود به سفر خود ادامه داد، در حالی که کشتی دیگری که با پرچم آنتیکوا و باربادوس حرکت می‌کرد، تحت تأثیر قرار نگرفت.

در همین حال، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد این حمله با چندین موشک نیروی دریایی عملیاتی و منجر به اصابت مستقیم به کشتی انگلیسی شد.

پیشتر، سریع اعلام کرد که ارتش یمن با موفقیت یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی (پهپاد) را در حریم هوایی استان صعده یمن سرنگون کرده است.

سنتکام تصریح کرد که این حملات موشکی تلفاتی نداشته است.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اقدام خیرخواهانه کریستوفر کنت برای کودکان سرطانی (فیلم)
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • اقدام خیرخواهانه این دروازه‌بان برای کودکان سرطانی | ویدئو
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید