Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@17:47:32 GMT

افزایش ۴۸ درصدی فوت شدگان کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۹۴۳۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،  جلسه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان تهران روز شنبه در حالی برگزار شد که در آن خبرهای خوبی در خصوص شیوع سویه اومیکرون کرونا به گوش نمی رسید و حتی آمار، حکایت از اوج گیری مجدد تعداد فوتی های کرونایی طی روزهای گذشته داشت.

با وجود آنکه در آخرین نشست ستاد کرونا خبری از اعلام محدودیت های جدید، از دورکاری کارمندان گرفته تا مجازی شدن کلاس های مدارس نبود اما آمار افزایش چشم گیر تعداد مبتلایان و فوتی ها، در پیش بودن روزهای نگران کننده را خبر می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین محدودیت اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا، مربوط به چهارشنبه هفته گذشته و مجازی شدن کلاس مدارس ابتدایی و تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی ها بود، در حالی که در جلسه امروز - شنبه - نه فقط محدودیت جدیدی به تصویب نرسید بلکه کاهش روزهای مرخصی استعلاجی از ۱۴ به پنج روز تصویب شد.

دکتر نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در ابتدای جلسه، آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان تهران را با استناد به آمار و ارقام دانشگاه های علوم پزشکی تشریح کرد و گفت: روز گذشته در این استان تعداد کل مراجعان به مراکز درمانی ۱۱ هزار و ۳۴۳ نفر، مراجعه کننده به مراکز بهداشتی چهار هزار و ۵۰۷ نفر، ۶۰۸ نفر بستری شده عادی، ۱۴۲ نفر بستری بصورت ویژه، ۱۰ نفر فوتی قطعی و ۴ نفر فوتی محتمل ثبت شد.

وی افزود: طی دهه نخست بهمن امسال در هر روز به طور متوسط ۶ هزار و ۴۰۰ بیمار سرپایی، حدود ۳۰۰ بیمار در بخش عادی و ۱۰۰ بیمار در بخش ویژه مراجعه کرده و بستری شده و ۱۷ مورد فوت نیز رخ داده است.

توکلی یادآورشد: تعداد موارد ابتلا و بستری که در ۴۰ روز قبل از بهمن روند ثابتی را طی می کرد که از ابتدای بهمن روند به شدت صعودی را به خود گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تعداد کل مراجعان مبتلا به کرونا را در هفته آخر دی ۷۰۰ نفر، هفته نخست بهمن را پنج هزار و ۸۰۰ و هفته دوم این ماه را ۳۳ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و تاکید کرد: بعد از چهار هفته ثبات نسبی در تعداد مراجعات، متاسفانه در هفته گذشته بار دیگر شاهد افزایش بی سابقه موارد ابتلا هستیم.

وی اظهارداشت: بیشترین میزان بستری کرونا در موج پنجم تا تاریخ ۱۶ مرداد امسال به یک هزار و ۸۱۲ نفر می رسید، پس از این تاریخ تعداد بستری شدگان کرونایی در بخش عادی و ویژه روند کاهش داشت اما از ابتدای بهمن بار دیگر این رقم به شدت در حال افزایش است تا آنجا که متوسط روزانه بستری شده ها طی پنج روز گذشته به ۵۸۰ نفر رسید.

توکلی خاطرنشان کرد: در ابتدای بهمن تعداد متوسط بستری شدگان کرونایی به ۱۷۴ نفر می رسید که این رقم در هشت بهمن به ۳۶۲ نفر و در ۱۴ بهمن به ۵۸۰ نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره تعداد فوت بیماران کرونایی در روزهای اخیر نیز گفت: در موج پنجم کرونا بیشترین رقم فوتی‌های ثبت شده مربوط به ۲۰ مرداد با ۲۴۱ نفر بود  که این رقم در اوایط دی، تک رقمی شد اما دوباره روند افزایشی به خود گرفت و از ۵ نفر متوسط روزانه فوتی ها در دی به ۲۵ نفر در بهمن ماه رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد فوت شدگان از ۴ تا ۱۴ بهمن به ترتیب ۱۲، ۱۳، ۱۶، ۲۰، ۱۵، ۲۷، ۱۸، ۱۸، ۲۵، ۲۴ و ۲۵ ثبت شده است.

توکلی اعلام کرد: در هفته دوم بهمن ۷۷ هزار و ۶۹۵ مورد تست کرونا انجام شده که ۵۴ درصد تست ها منفی و ۴۶ درصد مثبت بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به تعداد بستری شدگان سنین هفت تا ۱۲ سال مبتلا به کرونا در استان تهران اشاره کرد و گفت: در هفته دوم بهمن ۱۱۱ بیمار در این گروه سنی به علت ابتلا به کرونا بستری شدند که یک نفر هم فوتی در بین آنها به ثبت رسید.

وی افزود: در آذر امسال ۱۶.۳ درصد، در دی ۲۰.۲ درصد و در دو هفته گذشته از بهمن ۱۴.۹ درصد از بستری شدگان کرونایی را افراد زیر ۱۰ سال تشکیل می دادند.

توکلی با بیان اینکه ۵۰ درصد بستری شدگان کرونایی در گروه سنی بالای ۵۰ سال قرار دارند، یادآورشد: از میان بستری شدگان در هفته دوم بهمن ۴.۷ درصد افراد در گروه سنی زیر ۱۰ سال، ۰.۹ درصد در گروه ۱۱ تا ۲۰ سال، ۳.۱ درصد در گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۷.۸ درصد در گروه سنی ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۱.۶ درصد در گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۱۳.۱ درصد در گروه سنی ۵۱ تا ۶۰ سال، ۲۱.۳ درصد در گروه سنی ۶۱ تا ۷۰، ۲۰.۳ درصد در گروه سنی ۷۱ تا ۸۰ سال و ۱۷.۲ درصد در گروه سنی بالای ۸۰ سال قرار داشتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه ۹۰ درصد فوت شدگان کرونایی را مربوط به گروه سنی بالای ۵۰ سال اعلام کرد و اظهارداشت: ۱۲.۷ درصد فوت شدگان در هفته دوم در گروه سنی زیر ۱۰ سال، ۲.۹ درصد در گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال، ۱۱.۴ درصد را ۲۱ تا ۳۰ سال، ۱۵.۶ درصد ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۱.۶ درصد ۴۱ تا ۵۰ سال، ۱۲ درصد ۵۱ تا ۶۰ سال، ۱۳.۱ درصد ۶۱ تا ۷۰ سال و ۲۰.۸ درصد را افراد بالای ۷۱ سال تشکیل می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع بیشتر این سویه، تزریق دُز سوم واکسن است، تصریح کرد: ما باید آمادگی بالای ۱۰ هزار نفر مبتلای روزانه را در پیک این سویه داشته باشیم و پیش بینی می شود اوج این سویه تا ۲ هفته دیگر رخ دهد.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد واکسیناسیون فوت شدگان شیوع کرونا سویه اومیکرون ابتلا به اومیکرون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط سرعت انتشار اومیکرون در کشور فراتر از پیش بینی ها است تهران قرمز شد موج ششم کرونا آغاز شد محمد مهدی گویا: واکسن های موجود بهترین واکسن ها هستند توسعه واکسیناسیون، بهترین کار برای پیشگیری از ابتلا به اومیکرون کرونا در خانه اردوغان ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها این افراد مجاز به شرکت در کنکور نیستند + جزییات آمریکا برای کرونا از چه دارویی بیش تر استفاده کرد؟ فهرست ۱۲ هزار خانه روی میز سازمان مالیات بانک تجارت برای همه مردم ایران لایحه قانون استفاده از سلاح از ابتدای سال در نوبت رسیدگی است سناتور آمریکایی: خروج از برجام، ایران را قوی‌تر و خطرناک‌تر کرد حل مشکل ضمانت و وثیقه بانکی کشاورزان و دامداران پیک وحشتناک اومیکرون در راه است خداحافظی مظاهری با استقلال مرغ کیلویی چند؟ (جدول) اعلام برنامه هفته هفدهم تا بیست و دوم لیگ برتر افزایش ۴۸ درصدی فوت شدگان کرونایی کرونا در خانه اردوغان منابع ویژه ای را برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن در نظر گرفته ایم رشد لاک پشتی تولید محصولات منتخب صنعتی حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات کامل پرداخت خواهد شد نیاز بازار به نفت ایران چقدر است؟ استقبال اولیانوف از بازگرداندن معافیت تحریمی ایران احتمال ساخت واکسن جداگانه برای اومیکرون نگاهی به روابط ایران و روسیه پوشیدن این رنگ موجب جذب پشه ها می شود! عادی سازی برای مذاکره مستقیم پرداخت به موقع، دقیق و منصفانه با بیمه آسیا تکلیف مالیات خودروهای لوکس مشخص شد آخرین جزییات پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۱ درآمد واردات خودرو به کجا می رسد؟ زنان جوان بیشتر در معرض این بیماری هستند! خصوصی ‌سازی غیراصولی چه بر سر هپکو آورد؟ ثبت نام پیش فروش ۳ خودروی سایپا از فردا+ جزییات برنامه جدید مجلس برای شفافیت دستگاه ها درمان خشکی پوست دست با این روش چه کسانی از آب گل آلود بورس ماهی گرفتند؟ مسکن حمایتی از برنامه ریزی ها عقب افتاد حاشیه های بازار نفت ایران / ماجرای صادرات به کره شمالی چه بود؟ گیاه دارویی که از افسردگی جلوگیری می کند حرکت زشت پوتین در افتتاحیه المپیک + فیلم حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها همسان می شود مهلت ثبت نام در آزمون استخدام دیوان محاسبات تمدید شد نحوه افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا افزایش قیمت جوجه در سایه نبود نظارت گوشت قرمز همچنان بر مدار صعود قیمت تلویزیون‌ ۵۰ اینچ چند؟ (جدول) خرید و فروش دختران خردسال بیخ گوش ما + فیلم ۱۰ نشانه خاموش دیابت در بدن صعود تجلی به صدر معاملات برتر در معاملات بورس امروز چرا لازم است در روز چند دقیقه چرت بزنید؟ تحرکات روزانه صندوق‌ های قابل معامله / ثبت ارزش معاملات ۲۹ میلیارد تومانی برای صندوق‌ های طلایی گر حکم شود که مست گیرند تشریح آخرین تصمیمات ستاد کرونا ابتلای دوباره افراد به اومیکرون امکان پذیر است؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون فوت شدگان شیوع کرونا سویه اومیکرون ابتلا به اومیکرون معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران بستری شدگان کرونایی درصد در گروه سنی هفته دوم فوت شدگان ثبت نام فوتی ها ۶ درصد ۵۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخص الائمه پیش از ظهر سه‌شنبه در جشنواره امتنان استان مرکزی اظهار کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، تولید کلید حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بکارگیری شود.

وی افزود: مرکزی استانی کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از این قشر زحمتکش است و حداقل ۶۵۰ هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم، حساسیت استان را ویژه می کند.

استاندار مرکزی با اشاره به حوادث تلخ کارگری در سنوات گذشته تاکید کرد: وضعیت استان در حوزه کار و تولید، اکنون در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این عرصه دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: در برخی شهرستان های مرکزی، مشکل بیکاری قابل توجه بود اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند.

یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

وی تولید را جر لاینفک نظام کارگری برشمرد و افزود: تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال های اخیر در حوزه تولید را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پارسال نسبت به سالهای ماقبل، واحدهای دارای حقوق معوق ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در سال گذشته ۵۵۰ مصوبه در حوزه های مختلف بانکی، تامین اجتماعی و گمرک در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل افزود: سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲۳ واحد تولیدی و سال گذشته نیز ۴۹۷ واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک به ۲ هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

مخلص الائمه اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالیکه در مسکن مهر در اراک ۱۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیامند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.

وی همچنین بر توجه به مباحث فرهنگی از جمله مباحث ورزشی در حوزه کارگری نیز تاکید کرد.

کد خبر 6093032

دیگر خبرها

  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا