Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: الان حساب بانکی همه بازنشستگان خالی است. در این شرایط اینکه ما از یک بازنشسته‌ بخواهیم بیست یا سی میلیون تومان پول در حساب بانکی اش سپرده گذاری کند که بعد یک وام پنجاه میلیون تومانی بگیرد انتظار به جایی نیست. در واقع چنین شرایطی برای بازنشستگان امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در خصوص ارزیابی اش از پرداخت تسهیلات بانکی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی بانک رفاه کارگران به بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان گفت: پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی بدون وجود ضامن انجام می‌شود و با گواهی کسر از حقوق همراه خواهد بود. اما ظاهرا پرداخت وام صد میلیون تومانی به یک نفر ضامن نیاز دارد یا اینکه فرد وام گیرنده باید چک ضمانتی ارائه کند. اما در رابطه با مساله ضامن نه دیگر شرایط پرداخت وام آن چیزی که برای بانک‌ها مصوب شده و شعبات باید رعایت کنند تفاوتی ایجاد کرده است. یعنی برای پرداخت این وام صرفا مقرر شده تا ضامن ارائه نشود، اما دیگر شرایط به همان روال سابق باقی خواهد بود. به این ترتیب افراد بازنشسته بدون داشتن ضامن می‌توانند از بانک رفاه کارگران یا هر بانک دیگری که از آنجا حقوق دریافت می‌کنند این وام را دریافت کنند. بر این اساس مردم هم تصور کردند می‌توانند وام بگیرند و تمام شرایط پرداخت وام برداشته شده و برای همین به بانک‌ها و کانون‌های بازنشستگی هجوم آوردند. در نهایت، اما معلوم شد که متولیان امر تنها درباره ضامن صحبت کرده اند و شرایط کلی پرداخت وام را تغییر نداده اند. البته طی چند روز گذشته مدیر عامل بانک رفاه گفت بر روی شرایط پرداخت این وام تا شب عید بررسی‌های لازم صورت بگیرد. ما هم منتظر هستیم ببینیم تا شب عید آیا تصمیمی برای آسان شدن شرایط دریافت این وام گرفته خواهد شد یا خیر.
وی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر شرایط دریافت این وام‌ها برای بازنشستگان وجود ندارد گفت: بازنشستگان اگر شرایط دریافت این وام‌ها را داشته باشند می‌توانند دریافت کنند. اما شرایط این است که باید پول در حساب بانکی این افراد وجود داشته باشد تا بتوانند این وام را دریافت کنند. یا گردش مالی این بازنشستگان باید طوری باشد که بتوانند آن مبلغ ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند. اما مساله اینجاست که الان کدام بازنشسته‌ای چنین شرایطی را دارد؟ الان حساب بانکی همه بازنشستگان خالی است. در این شرایط اینکه ما از یک بازنشسته‌ای بخواهیم بیست یا سی میلیون تومان پول در حساب بانکی اش سپرده گذاری کند که بعد یک وام پنجاه میلیون تومانی بگیرد انتظار به جایی نیست. در واقع چنین شرایطی برای بازنشستگان امکان پذیر نیست. یعنی اینکه شرط ضامن برای پرداخت این وام برداشته شده هیچ تاثیری روی وضعیت بازنشستگان ندارد. چون بازنشستگان توان مالی برای سپرده گذاری در بانک را ندارند که بعد بخواهند با تکیه بر آن وام دریافت بکنند. فقط گواهی حقوقی بازنشستگان است که می‌تواند ملاک قرار بگیرد.   بیشتر بخوانید: وزیر کار توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های بازنشستگان دارد
دهقان کیا ادامه داد : نکته‌ای که من روی آن تاکید دارم این است که تا زمانی که برای پرداخت این وام چیزی غیر از گواهی حقوقی از بازنشستگان خواسته شود امکانی برای دریافت این وام به وجود نخواهد آمد. چون شرایط دریافت این وام سخت و دشوار است. گرفتن این وام نیازمند داشتن مبالغ قابل توجهی در حساب‌های بانکی است. اما بازنشستگان ما چنین مبالغی را در حساب هایشان ندارند.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از بازنشستگانی که موفق به دریافت این وام شده باشند به دست آمده گفت: هیچ بازنشسته‌ای تا به حال موفق به دریافت این وام نشده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: علی دهقان کیا بازنشستگان تسهیلات بانکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازنشستگان تسهیلات بانکی شرایط دریافت این وام پرداخت این وام میلیون تومانی دریافت کنند بازنشسته ای پرداخت وام حساب بانکی بانک رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد