Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عبدالله طباطبایی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: امروز فضای مجازی، یک حقیقت بوده و در مواجهه با فناوری‌های نوین به ویژه در جوامع مصرف کننده این تکنولوژی‌ها، بهترین اصل، ارتقای سواد دیجیتالی است.

وی با اشاره به وجود ۳۴۱ میلیون کارت بانکی در دست مردم در کل کشور، این موضوع را بستری برای گسترش آسیب دانست و افزود: اصولاً هر شهروند از طریق یک کارت الکترونیکی باید از تمام بانک‌های مخاطب خود خدمات بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر شورای پیشگیری استان نیز در این جلسه گفت: بیش از یک هزار و ۶۳۶ پرونده در خصوص جرایم اینترنتی و مرتبط با فضای سایبری در ۱۰ ماهه گذشته در محاکم استان اردبیل تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲.۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: دستگاه قضائی استان ضمن حمایت از هرگونه کسب و کار مجاز در فضای مجازی، با هرگونه سو استفاده‌ها و جرایم در این عرصه به ویژه کلاهبرداری از مردم تحت پوشش فروش کالا، برخورد جدی می‌کند.

نماینده پلیس فتا نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: ۲۸۴ پرونده در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی، در پلیس فتای استان تشکیل شده است.

به گفته نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در کل کشور ۳۵۰ هزار کسب و کار مجازی دارای نشان تأیید از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هستند و بیش از ۱۱ میلیون نفر در این عرصه فعالیت دارند که در استان اردبیل نیز ۵۱۵ سایت اینترنتی دارای نماد الکترونیکی به منزله تأیید اعتبار و صلاحیت بوده که در حال حاضر ۲۹۵ مورد از آنها به لحاظ انقضا مهلت اعتبار، نیاز به تمدید دارند.

کد خبر 5417587

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار اینترنتی دادستان اردبیل اردبیل تخلفات صنفی جرایم سایبری دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف شیوع کرونا عکس استانها ایلام جشنواره فیلم فجر همدان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، 

دیگر خبرها

  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس