Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس مرکز نوغانداری کشور گفت: تولید پیله ابریشم در کشور در مدار اقتصادی شدن قرار گرفت.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، عدیل سروی زرگر گفت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در پنج حوزه احیای باغات توت، ارتقای کیفیت تخم نوغان، آموزش و توانمندسازی کشاورزان و کارشناسان و پرورش پاییزه، تولید پیله ابریشم را اقتصادی‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی میزان تولید پیله تر ابریشم در بهار و پاییز امسال را 1701 تن عنوان کرد و اظهار داشت: سال جاری 97 درصد هدف تولید محقق شد و به رکورد 13 ساله تولید دست یافته ایم.
رئیس مرکز نوغانداری کشور میزان تولید پیله ابریشم در سال 79 و 89 را به ترتیب 520 و 570 تن اعلام کرد.
سروی زرگر افزود: با تولید 1701 تن پیله تر ابریشم، میزان خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی به تولید داخل ظرف سه سال اخیراز 28 درصد به 52 درصد ارتقا یافته است.
وی درباره عملکرد تولید نیز تصریح کرد: متوسط عملکرد تولید پیله تر ابریشم کشوری نیز به ازای هر جعبه پرورش تخم نوغان به 37 کیلو گرم رسیده و این در حالی است که بهره برداران نمونه 55 تا 60 کیلو گرم از این محصول را به ازای هر جعبه تخم نوغان تولید می کنند.
رئیس مرکز نوغانداری کشور گفت: سالانه 46 هزار جعبه تخم نوغان میان تولیدکنندگان توزیع می شود و برای سال آینده 50 هزار جعبه تخم نوغان از سوی سازمان های جهاد کشاورزی برای پرورش کرم ابریشم درخواست شده است.
وی درباره پرورش دوم یا پرورش پاییزه کرم ابریشم اذعان داشت: پس از 23 سال وقفه، از سه سال پیش پرورش پاییزه در شش استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و تهران به صورت پایلوت به اجرا درآمده و در پاییز امسال 376 جعبه تخم پرورش نوغان در اختیارتولیدکنندگان قرار گرفت.
سروی زرگر اضافه کرد: پرورش پاییزه در اقلیم هایی که فصل خزانشان با تاخیر شروع می شود، امکان‌پذیر است.



کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ابریشم پیله پرورش پاییزه تولید پیله تخم نوغان جعبه تخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود

استاندار مازندران گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود و باید زمینه رشد دانش بنیان‌ها را فراهم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، استاندار مازندران با همراهی بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، مهدی داودی فرماندار گلوگاه، رییس جهاد کشاورزی شهرستان و دیگر مسوولان از مراحل مختلف کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در مجموعه تولیدی ساوانا شهرستان گلوگاه بازدید کرد.

یوسف نوری استاندار مازندران  ضمن تبیین و تقدیر از جایگاه کارگران در عرصه‌های تولیدی اظهار داشت: مجموعه‌های تولیدی به واسطه ایجاد زنجیره تامین، ارزش آفرینی بسیار خوبی داشته‌اند و در مازندران نیاز به گسترش مجموعه‌های ارزش آفرین داریم.

نوری با اشاره به شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد:  مجموعه تولیدی در گلوگاه 40 هزار تن در سال تولید دارد و امسال با مشارکت مردم نیز 60 هزار تن هدف گذاری تولیدی کردند . 

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص مجموعه‌های تولیدی افزود: با جدیت و پیگیری مدیران و با برنامه‌ریزی، زنجیره تأمین بصورت کامل در گلوگاه ایجاد شده و تا انتهای زنجیره حتی از پساب برای ورود به زنجیره بعدی بهره گیری می‌کنند.
  
استاندار مازندران با بیان اینکه صنعت دام و طیور از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است افزود: با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، این مجموعه هم مواد اولیه جوجه یک روزه، خدمات بهداشتی، خوراک دام مورد نیاز و خرید تضمینی را از تولیدکننده اصلی و بخش مردمی تأمین می‌کنند. 

استاندار مازندران با اشاره به موانع پیش روی گفت: قیمت‌های دستوری و صادرات برای مجموعه‌های تولیدی وجود دارد که باید بطور جد پیگیر باشیم تا زمینه صادرات این مجموعه‌ها فراهم شود و استانداردها و معیارهای کنترل کیفیت جهانی را دریافت کند، و زمینه را فراهم نماییم و همچنین در بحث نیازهای ارزی و دریافت ارز برای خرید تجهیزات اقدام سریع داشته باشند.

وی اظهار کرد‌: گسترش مجتمع‌های دام و طیور اهمیت دارد و با مشارکت مجموعه‌ها، تلاش می‌شود تا در صنعت دام و طیور که در حال حاضر استان مازندران رتبه اول و تأمین کننده است، نقش بهتری داشته باشیم.

نوری با برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشاورزی استان و قابلیت صادرات گسترده محصولات تولیدی مازندران به خارج از کشور، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد.

استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود و باید زمینه رشد دانش بنیان‌ها را فراهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی