Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@06:35:26 GMT

تبیین اندیشه توحیدی و تحقق اسلام دو وظیفه ولایت است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۰۰۲۰

تبیین اندیشه توحیدی و تحقق اسلام دو وظیفه ولایت است

گروه استان‌ها - رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر اینکه پیوند توحید و ولایت راز شهادت ائمه است گفت: ولایت دو وظیفه تبیین اندیشه توحیدی و تحقق اسلام را برعهده دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامحسین دشتی در جلسه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به شهادت مظلومانه نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: با مطالعه تاریخ اهل بیت می‌توان گفت شهادت نشانه ایستادگی است و شهادت شجاعانه و مظلومانه اهل بیت دلیل حقانیت و اصالت امامت ایشان است و در اصول مکتب ما هیچ موضوعی قابل قیاس با این مسئله نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره شهادت امامان معصوم (ع) و حضرت زهرا (س) در طول تاریخ دو اصل ثابت وجود دارد اول توحید است و اینکه اهل بیت (ع) هیچگاه در این زمینه با مخالفان سازش به خرج ندادند دوم موضوع ولایت و امامت در تحقق اسلام است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: اسلام یک اندیشه توحیدی است که زمانی که می‌خواهد به حوزه اجرا درآید مبارزه با آن آغاز می‌شود و این اندیشه تنها در سایه امامت و ولایت عملی می‌شود.

دشتی با اشاره به حدیث سلسله الذهب امام رضا (ع) که در حدود 20 هزار نفر این حدیث را بازنویسی کردند گفت: امام رضا (ع) اعتقاد به توحید را سبب نجات از آتش جهنم دانسته و خود را شرط این نجات دانستند که منظور از آن اعتقاد به امامت است.

رمز پیروزی ملت ایران وحدت و اتحاد حول محور ولایت استجایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی از منظر آیت‌الله صافی گلپایگانیافتتاح کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی در دهه فجر/ فراخوان همایش ملی «امین ولایت» منتشر شد

دشتی تصریح کرد: بنابراین پیوند توحید و امامت راز شهادت ائمه در طول تاریخ بوده و امروزه استکبارگران خارجی و مخالفان داخلی که اندیشه توحیدی در سایه ولایت را خطر می‌شناسند با آن دشمنی کرده و برای متزلزل ساختن نظام تلاش می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ولایت دو وظیفه تبیین اندیشه توحیدی و تحقق اسلام را برعهده دارد و استکبار جهانی نمی‌تواند پیوند توحید و ولایت را بپذیرد اما امروزه این فشارهای جهانی به منتهای توان خود رسیده و صبوری مردم ولایت مدار جریان جهانی را به نفع حق تغییر داده است.

انتهای پیام/781/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر یزد اندیشه توحیدی تحقق اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیر رشتبری ظهر جمعه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذرشهر بر ضرورت تعیین نقشه راه و زمینه‌های مشارکت دادن مردم برای تحقق شعار سال، افزود: با توجه به اهمیت شعار سال و نقش مشارکت مردم در تحقق آن، متأسفانه هیچ برنامه راهبردی از طرف متولیان امر برای مشارکت دادن مردم در این خصوص از طرف مسئولان مشاهده نمی‌شود.

وی شعار سال را نسخه شفا بخش مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کشور عنوان کرد و افزود: دولت و مجلس باید بسترهای لازم را برای رفع موانع جهش تولید فراهم نمایند و مشارکت مردم را در خصوص شعار سال به گفتمان عمومی تبدیل کنند.

کد خبر 6095731

دیگر خبرها

  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • تحقق سند تحول آموزش و پرورش جدی گرفته شود
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در قشم اعلام شد
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود